وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستور کار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد
سرخط خبرها

سهم اندک انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور

  • کد خبر: ۹۲۲۴۸
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
سهم اندک انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور
توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باتوجه به مشکلاتی که انرژی‌های فسیلی به همراه دارند، امروز تبدیل به یک ضرورت شده است، اما به گفته کارشناسان، این امر نیازمند نقشه راه درست و تامین اعتبارات لازم است.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باتوجه به مشکلاتی که انرژی‌های فسیلی به همراه دارند، امروز تبدیل به یک ضرورت شده است، اما به گفته کارشناسان، این امر نیازمند نقشه راه درست و تامین اعتبارات لازم است.

رئیس پژوهشگاه نیروی وزارت نیرو در پنجمین نشست علمی «کنگره بین المللی اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع)» با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸، ۲۵ درصد از انرژی برق جهان از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شد، گفت: برخی کشور‌ها برنامه ریزی کرده اند تا سال ۲۰۵۰ میزان تامین برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۹۰ درصد برسانند، این درحالی است که اکنون میزان تامین برق در ایران از محل این نوع انرژی‌ها کمتر از یک درصد است.

احد ضابط افزود: امروز کشور‌هایی مانند آمریکا به این نتیجه رسیده اند که اگر می‌خواهند استفاده از انرژی تجدیدپذیر را توسعه دهند، باید تلاش کنند تمام زنجیره بهره مندی از این انرژی‌ها در داخل تامین شود.

به عبارتی تجهیزات لازم برای استخراج انرژی نیز در داخل تولید شود؛ چون زمانی که این تجهیزات از خارج وارد می‌شود، بخشی از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از کشور خارج می‌گردد. عادل پیغامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، هم در این همایش با اشاره به موانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: تخصیص یارانه به انرژی‌های فسیلی و ازطرفی نرخ‌های خرید انرژی‌های تجدیدپذیر سبب شده است روند توسعه سرمایه گذاری در این انرژی‌ها با اهداف تعیین شده فاصله زیادی بگیرد.

بر این اساس باید با اقدام‌های مناسب، بستر‌های به صرفه بودن سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را فراهم کنیم. همچنین مدیر سازمان بسیج مهندسین صنعت ومعدن در این جلسه با تاکید بر ضرورت به کارگیری راهکار‌هایی برای کنترل شدت مصرف انرژی در کشور گفت: چنانچه روند مصرف انرژی در ایران به همین شیوه ادامه داشته یابد، تا ۱۰ سال آینده به واردکننده نفت تبدیل خواهیم شد. احسان خانه آباد تاکید کرد: اصلاح روند مصرف انرژی در کشور، امروز ضرورتی است که می‌توانیم برای این کار از آموزه‌های دینی مان نیز استفاده کنیم.

مشکل وام معادن

در ادامه نشست، مدیرعامل شرکت معادن قدس رضوی نیز با اشاره به مشکل دریافت وام معادن گفت: اکنون معادن و به خصوص معادن کوچک و متوسط به دلیل اینکه بانک‌ها پروانه معادن را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند، در گرفتن تسهیلات دچار مشکل هستند. به منظور توسعه استفاده از معادن، باید شرایطی فراهم شود که اخذ تسهیلات توسط آن‌ها آسان شود. سیدمحمدشریف واقفی افزود: همچنین در حوزه نوسازی ماشین آلات، معادن دچار چالش‌هایی هستند که باید به آن‌ها کمک کرد.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنایع و معادن ایران نیز در ادامه جلسه با تاکید بر ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: در دنیا چهار موج در دانشگاه‌ها داریم. آموزش محوری، پژوهش محوری، کارآفرینی و ماموریت گرایی، با این حال در ایران هنوز در مرحله آموزش محوری و پژوهش محوری قرار داریم و دانشگاه‌ها نتوانسته اند با صنعت تعامل خوبی برقرار کنند.
معصومه یوسفی فرد افزود: در حوزه صنعت نیز درحالی که دنیا وارد موج چهارم و تولید هوشمند شده است، ما متاسفانه آن گونه که باید، به این حوزه وارد نشده ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->