اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود
سرخط خبرها

چگونه از فرورفتگی ناخن پیشگیری کنیم؟ +روش‌های درمان آن

  • کد خبر: ۹۲۴۳۸
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
چگونه از فرورفتگی ناخن پیشگیری کنیم؟ +روش‌های درمان آن
فرورفتگی ناخن در گوشت پا یک رخداد شایع است که در آن گوشه یا کنار ناخن پای در حال رشد به داخل بافت نرم اطراف آن فرو می‌رود، که باعث درد، قرمزی، تورم و گاهی اوقات عفونت می‌شود و معمولا شیوع آن در انگشت شست پا بیشتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، گرچه ناخن فرورفته معمولا فقط یک عارضه آزارنده است، اما می‌تواند در افرادی که مبتلا به دیابت یا مشکلات گردش خون هستند، به یک مشکل وخیم بدل شود.

ناخن فرورفته هنگامی رخ می‌دهد که کناره ناخن به درون پوست فرو می‌رود. این عارضه به درد، تحریک، تورم و قرمزی می‌انجامد. انگشت شست پا بیش از سایر انگشتان ممکن است دچار این عارضه شود، اما سایر انگشتان پا هم از آن در امان نیستند.  

این مشکل معمولا به این علت رخ می‌دهد که ناخن‌ها به درستی کوتاه و گرفته نشده‌اند. کفش‌های بسیار تنگ هم ممکن است در ایجاد این عارضه نقش داشته باشند. برخی از افراد هم گرایشی وراثتی به دچار شدن به این مشکل دارند.

آسانترین راه برای جلوگیری از ناخن فرورفته این است که ناخن پایتان را در خط مستقیم کوتاه کنید و گوشه‌های آن را گرد نکنید (یعنی کاری را که با ناخن‌های انگشتان دست انجام می‌دهید در ناخن انگشتان پا انجام ندهید). از ناخن‌گیر مخصوص ناخن‌های پا استفاده کنید (که بزرگتر و پهن‌تر از ناخن‌گیر ناخن‌های دست است) یا اگر از قیچی برای گرفتن ناخن‌های پا استفاده می‌کنید، این کار را با چند برش کوتاه انجام دهید.

کفش‌هایی را بپوشید که فضای کافی برای انگشتان پا در محل پنجه کفش داشته باشند و جوراب‌های بپوشید که اجازه حرکت آزادانه انگشتان پا را بدهند.  

همچنین به طور مرتب زیر ناخن‌های پا را تمیز کنید.

این اقدامات را برای درمان ناخن فرورفته انجام دهید:

سه تا چهار بار در روز پا را در آب گرم بخیسانید.

هنگامی پا را نخیسانده‌اید، پنجه پا را پاک و خشک نگهدارید.

در هنگامی که این عارضه در حال بهبود یافتن است،  صندل‌های جلو باز بپوشید. اگر حتما باید کفش بپوشید، کفش راحتی را انتخاب کنید که به پنجه پایتان فشار نیاورد.

به دقت یک برش از یک تکه کوچک از پنبه پاک یا نخ دندان موم‌دار را بین پوست و ناخن پا قرار دهید. هر روز این پانسمان را عوض کنید.

از یک مسکن معمول مانند ایبوپروفن یا استامینوفن برای تخفیف درد استفاده کنید.

معمولا در طول دو یا سه روز باید علائم بهبودی را مشاهده کنید. در غیر اینصورت با دکترتان تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->