تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راهکارهای خانگی برای درمان قارچ ناخن پا

  • کد خبر: ۸۸۷۱۴
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
راهکارهای خانگی برای درمان قارچ ناخن پا
قارچ ناخن انگشتان پا عفونتی شایع و مسری است که با چند ترفند خانگی می‌توان آن را درمان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، قارچ ناخن پا، که به آن اونیکومایکوزیس نیز گفته می‌شود، یک عفونت قارچی شایع در ناخن پا شما است.

بارزترین علامت آن تغییر رنگ سفید، قهوه‌ای یا زرد در یک یا چند ناخن پا است. قارچ ناخن ممکن است گسترش یابد و باعث ضخیم شدن یا ترک خوردن ناخن‌ها شود.

۱. درمان قارچ ناخن پا ویکس واپوراب (Vicks VapoRub)

ویکس واپوراب یک پماد موضعی است. اگرچه برای سرکوب و کم کردن سرفه طراحی شده است، اما مواد فعال آن (کافور و روغن اکالیپتوس) ممکن است به درمان قارچ ناخن پا نیز کمک کنند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد که ویکس واپوراب اثر و نقش بالینی مثبتی را در درمان قارچ ناخن پا ایفا میکند. برای استفاده، حداقل روزی یک بار مقدار کمی ویکس واپوراب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

۲. عصاره گل مار (زر آوند)

عصاره گل مار یک ضد قارچ است که از گیاهان خانواده آفتابگردان ساخته و گرفته می‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که این دارو به اندازه داروی ضد قارچ سیکلوپیروکس در برابر قارچ ناخن پا موثر واقع شده است. برای این مطالعه، عصاره snakeroot را در هر منطقه آسیب دیده، هر سه روز در میان برای ماه اول، هفته‌ای دو بار برای ماه دوم و هفته‌ای یک بار برای ماه سوم استفاده کردند.

۳. روغن درخت چای

روغن درخت چای، که ملایکا نیز نامیده می‌شود، یک روغن ضروری با توانایی ضد قارچ و ضد عفونی کننده است. طبق گفته مرکز ملی بهداشت Complementary و Integrative، برخی از مطالعات بالینی در مقیاس کوچک نشان داده اند که روغن درخت چای ممکن است در برابر قارچ ناخن پا موثر واقع شود.

برای استفاده، روغن درخت چای را دو بار در روز و با یک پنبه روی ناخن آسیب دیده بمالید.

۴. درمان قارچ ناخن پا با روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی حاوی تیمول است. طبق گفته یک بررسی در سال ۲۰۱۶، تیمول دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است. برای درمان قارچ ناخن پا، روزانه دو بار روغن پونه کوهی را با پنبه به ناخن آسیب دیده بمالید. برخی از افراد از روغن پونه کوهی و روغن درخت چای با هم استفاده می‌کنند. هر دو محصول قوی هستند و ممکن است باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شوند. ترکیب آن‌ها ممکن است این خطر را افزایش دهد.

۵. درمان قارچ ناخن پا با عصاره برگ زیتون

تصور می‌شود که یک ماده فعال در عصاره برگ زیتون، اولئوروپئین، دارای توانایی ضد قارچ، ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی باشد. می‌توانید عصاره برگ زیتون را مستقیماً به قارچ ناخن بمالید یا به صورت کپسول آن را بخورید.

طبق گفته یک بررسی در سال ۲۰۱۲، مصرف یک تا سه کپسول برگ زیتون به همراه وعده‌های غذایی دو بار در روز نسبت به عصاره برگ زیتون در درمان قارچ ناخن پا موثرتر است. توصیه می‌شود در طول این درمان مقدار زیادی آب بنوشید.

۶. درمان خانگی قارچ ناخن پا با روغن‌های ازونیزه شده

روغن‌های ازونیزه شده روغن‌هایی مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان هستند که به آن‌ها گاز اوزون تزریق می‌شود. طبق گفته مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱، این نوع از قرار گرفتن در معرض ازن در غلظت‌های کم برای مدت زمان کوتاه می‌تواند بسیاری از ارگانیسم‌ها مانند قارچ ها، مخمر‌ها و باکتری‌ها را غیرفعال کند.

مطالعه دیگر نشان داد که روغن آفتابگردان ازونیزه شده در درمان قارچ ناخن پا موثرتر از نسخه ضد قارچ موضعی، کتوکونازول (Xolegel) است. برای درمان قارچ ناخن پا با روغن ازونیزه شده، روغن را دو بار در روز روی ناخن انگشت پا آسیب دیده قرار دهید.

۷. درمان خانگی قارچ ناخن پا با سرکه

فقط شواهد حکایتی و نقل قول‌هایی از سرکه به عنوان درمانی برای قارچ ناخن پا در دسترس است. اما با این وجود، یک داروی خانگی بی خطر برای آزمایش و امتحان کردن است.

۸. درمان خانگی قارچ ناخن پا با دهانشویه لیسترین

دهانشویه لیسترین حاوی موادی مانند منتول، تیمول و اکالیپتوس است که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ هستند. ممکن است به همین دلیل باشد که یک داروی محبوب قارچ ناخن پا به حساب می‌آید. حامیان این درمان توصیه می‌کنند روزانه پای آسیب دیده را در لگنی از لیسترین به رنگ کهربا بخیسانید.
درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی

۹. درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی با سیر

یک منبع معتبر در سال ۲۰۰۹ دریافت که سیر دارای برخی از قابلیت‌های ضد قارچ و ضد میکروبی است. ممکن است با قرار دادن حبه‌های سیر خرد شده یا له شده روی ناحیه آسیب دیده به مدت ۳۰ دقیقه در روز، قارچ ناخن پا را درمان کنید. ممکن است بهتر و کم بو‌تر شود اگر که آن را به صورت کپسول سیر درمان کنید. طبق دستورالعمل سازنده مصرف کنید.

۱۰. رژیم خود را تنظیم کنید

ارتباط بین رژیم غذایی و سلامتی مشخص و واضح است: هرچه غذا‌هایی که می‌خورید سالم‌تر باشند، بدن شما نیز بیشتر قادر به مقابله با شرایطی مانند قارچ ناخن پا خواهد بود. با غذا خوردن به بدن خود مواد مغذی را که نیاز دارد بدهید:

ماست غنی از پروبیوتیک
پروتئین کافی برای حمایت از رشد مجدد ناخن
آهن کافی برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها
یک رژیم غذایی غنی از اسید‌های چرب ضروری
غذا‌های غنی از کلسیم و ویتامین D مانند محصولات لبنی کم چرب

منبع:  جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->