ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در طولانی‌ترین شب سال، نیازمندان را فراموش نکنیم

  • کد خبر: ۹۲۶۱۳
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در طولانی‌ترین شب سال، نیازمندان را فراموش نکنیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: در دوران فعلی، گاهی اتفاقاتی می‌افتد که امت اسلامی را تحت‌شعاع قرار می‌دهد.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز هفدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، با تسلیت وفات حضرت فاطمه زهرا(س) و فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد اتفاقاتی بودیم که وحدت و انسجام امت اسلامی را تحت‌شعاع قرار داد.

وی با بیان اینکه اهانت به ائمه‌ اطهار(ع)، آن هم در شرایطی که نیازمند وحدت بیش از پیش هستیم، اقدامی نابخشودنی است، گفت: این اقدام قبیح و توهین به ساحت اهل‌بیت(ع) است که باید محکوم شود.

موحدیان ضمن تشکر از فرهیختگان اهل سنت که این اقدام را محکوم کردند و از آن برائت جستند، افزود: کمترین واکنش به این توهین، عزل‌شدن فرد مدنظر از جایگاه «امامت جمعه» بود چراکه عدالت وی زیر سؤال است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شناخت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) را یکی از نیاز‌ها و مسائل امروز جامعه دانست و تصریح کرد: این بانوی وارسته، کامل‌ترین و برترین الگو و اسوه برای زنان است و در همه امور، زهد و تقوا و سیره ایشان را باید مدنظر داشت.

موحدیان در ادامه با اشاره به ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت آیت‌ا... مفتح، گفت: این روز را به علما و دانشگاهیان تسلیت می‌گویم؛ آیت‌ا... مفتح پل وحدتی بین دانشگاه و حوزه علمیه بودند.

وی با بیان اینکه آیت‌ا... مفتح شخصیت کم‌نظیری بود که بیشتر در سالگرد شهادت، از ایشان یاد می‌شود، افزود: بسیار خرسندیم که یکی از معابر شهر مشهدمقدس به نام این عالم وارسته مزین شده است که البته این اقدام کافی نیست؛ شورای ششم شهر مشهدمقدس، به‌عنوان یک بدنه دانشگاهی خود را مدیون این عالم می‌داند و امیدواریم بتوانیم رهرو ایشان باشیم.

موحدیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آیین «شب یلدا» اشاره و تصریح کرد: آیین یلدا سنت نیکویی است که در آن صله رحم انجام می‌شود، ولی درعین‌حال باید در این شب به یاد ضعفا و فقرا هم باشیم.

مصوبات

تصویب لایحه نام‌گذاری معابر فرعی به‌نام شهدای گران‌قدر

ماده واحده: به شهرداری مشهدمقدس اجازه داده می‌شود، نسبت به نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر به شرح ذیل اقدام نماید.

۱. نام‌گذاری معبرفرعی شهید آرام حائری۱۵ واقع درخیابان عبدالمطلب۳۰ با حفظ شماره به نام شهیدمدافع حرم محسن خزائی (منطقه۲)
۲. نام‌گذاری معبر فرعی ۲۲ بهمن ۲۴/۴ با حفظ شماره به نام شهیدمحمد بیقرار نشتیفانی (منطقه ۳)
۳. نام‌گذاری معبر فرعی ۲۲بهمن۳۹/۴ با حفظ شماره به نام شهید سید علی حسین حسینی (منطقه ۳)
۴. نام‌گذاری معبر فرعی وحدت ۱۶ با حفظ شماره به نام شهید مدافع حرم غلامرضا خاوری‌فر (منطقه ۵)

تصویب اصلاح مصوبه مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری

ماده واحده: مصوبه شماره ۵/۱۴۰۰/۲۸۴۷/ش مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ با موضوع اصلاح مصوبه ۵/۹۹/۱۰۳۵۰/ش مورخ ۹۹/۰۷/۰۲ (مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری)، مطابق الحاقیه پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اصلاح شد.
تبصره ۱ - در پایان مدت الحاقیه فوق الذکر، تعداد اتوبوس‌های موضوع قرارداد از ۲۰۰ دستگاه به میزان تحقق یافته کاهش و قرارداد مذکور خاتمه می‌یابد.
تبصره ۲- سایر مفاد قرارداد شماره ۱۸۷۴۸۷/۹۹/۲۱ مورخ ۱۶/۰۹/۱۳۹۹ به قوت خود باقی است.

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، درباره تأمین ناوگان حمل‌و‌نقل تا پایان سال اظهار کرد:یکی از مباحث مورد تأکید شورا تعیین تکلیف قراردا‌دهای معطل مانده بوده که یکی از این قرار خرید اتوبوس است که مشمول گذر زمان و تغییر قیمت شده است. خوشبختانه یکی از قراردادهایی که دچار مروز زمان شده به نتیجه رسیده است. تا پایان سال اگر ما نتوانیم اتوبوس برقی را شماره‌گذاری کنیم حدود ۸۵ دستگاه به ناوگان اضافه می‌کنیم و این به‌مرور وارد می‌شود.

تصویب طرح تشكيل كميسيون ويژه بانوان و خانواده

ماده واحده: تشكيل كميسيون ويژه بانوان وخانواده در دوره ششم شوراي اسلامی شهر مشهد مقدس به منظور سياست‌گذاری در اين حوزه و حمايت از جايگاه، منزلت و حقوق اسلامی آنان در جامعه و همچنين پيگيری اجرای سياست‌های كلی خانواده و جمعيت ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تشكيل اين كميسيون با اهداف و اختيارات ذيل موافقت شد.

اهداف:
-افزايش ميزان مشاركت و بهره‌گيری كارآمد نقش مؤثر زنان در اجتماع
-برجسته‌سازی نقش زنان در پيروزی دفاع مقدس، موفقيت مردان، استحكام خانواده و...
-احصا و حل مسائل و الزامات مورد نياز جامعه با تأكيد بر جامعه زنان
-ايجاد حلقه‌های اتصال بين بسترهای كمک‌كننده در حل مسائل زنان
-ارتقای سطح نگرش و خودباوری زنان در اجتماع
-تحكيم بنيان خانواده و جامعه در راستای تحقق حيات طيبه
-برجسته‌سازی نگاه به مسائل زنان در رويكردهای توسعه جامعه

شهردار مشهد نیز درباره ضرورت راه‌اندازی کمیسیون بانوان گفت: با توجه به نقش ویژه زن در اسلام و تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی و تأکید امامین انقلاب از پیشنهاددهندگان کمال تشکر را دارم و امیدواریم مشهد را خانواده‌محور پیش ببریم.
به گفته وی، در بخش نامه ۱۴۰۱یکی از الویت‌هایی که به آن پرداخت شده، بحث زیرساخت ورزش زنان و خانواده بود و اینکه تمام پارک‌های بالای ۵هکتار فضایی مخصوص برای فعالیت زنان باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->