سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نوشابه را با این روش‌ها ترک کنید

  • کد خبر: ۹۲۶۵۷
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
نوشابه را با این روش‌ها ترک کنید
نوشیدنی‌های گاز باعث افزایش وزن، پوشیدگی دندان و چندین مشکل جدی دیگر در بدن می‌شوند. شاید کمی سخت باشد که نوشیدنی گازدار را ترک کرد، ولی با روش‌های زیر ترک کردن نوشیدنی گازدار امکان پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، شیرینی و کافئین موجود در نوشابه باعث شده که طرفداران زیادی پیدا کند. متاسفانه نوشابه کالری بسیار بالایی دارد و باعث اضافه وزن جدی می‌شود که به راحتی نمی‌توان آن را از بین برد، حتی نوشابه‌های رژیمی هم باعث افزایش وزن می‌شوند. برای این که میل خود را به نوشابه کنترل کنید، باید به تدریج مصرف آن را کاهش دهید که در این قسمت  شما را در این باره راهنمایی خواهیم کرد.

بخش اول:انتخاب‌های سالم داشته باشید.

۱. هدف بزرگ خود را مشخص کنید: ببینید که برای چه می‌خواهید نوشابه را ترک کنید. مضرات نوشابه را بررسی کنید و بزرگ‌ترین آسیب آن را در نظر بگیرید، مثلا اگر چاق هستید، می‌توانید هدف خود را برای ترک نوشابه کاهش وزن قرار دهید.

۲. به این فکر کنید که چرا به نوشابه علاقمند هستید: برای بعضی از افراد طعم شیرین نوشابه لذت بخش است و برای بعضی دیگر کافئین موجود در آن اعتیادآور می‌باشد. حال با استفاده از این موارد می‌توانید بک جایگزینی مناسب‌تر را با همین ویژگی ها، اما بدون ضرر انتخاب کنید.

۳. جایگزینی را برای کافئین موجود در نوشابه انتخاب کنید: اگر به کافئین نوشابه علاقمند هستید، می‌توانید از کافئین موجود در چای استفاده کنید.

۴. نوشیدنی‌های شیرین را جایگزین کنید: شیرینی و کربوهیدرات موجود در نوشابه جزء مواردی است که باعث میل بیش از حد افراد به نوشابه می‌شود پس جایگزین‌هایی را انتخاب کنید که هم از لحاظ طعم مناسب شما را راضی می‌کند و هم سالم و بدون ضرر است. اسموتی‌ها و آب میوه‌ها نیز جایگزین‌های بسیار مناسبی می‌باشند.

بخش دوم:اشتهای خود را برای نوشابه کنترل کنید.

۱. قبل از نوشابه یک لیوان آب بنوشید: این اقدام باعث می‌شود که حجم معده شما برای جا دادن نوشابه کم شود و در نتیجه مصرف شما کاهش پیدا می‌کند.

۲. انواع کوچک را خریداری کنید: سعی کنید که همیشه از قوطی‌ها و بطری‌های کوچک نوشابه خریداری کنید.

۳. در کار خود تداوم داشته باشید: همیشه ترکیبی از انتخاب‌های مختلف را داشته باشید و این کار را چند ماه تکرار کنید تا میل نوشیدن نوشابه خود به خود در شما کاهش پیدا کند.

بخش سوم:میل خود را به نوشابه پایان دهید.

۱. بعد از روش‌های گفته شده، نوشابه را به طور کامل حذف کنید که نوشیدنی‌های سالم همگی می‌توانند عطش شما را برطرف نمایند و بدن شما را آبرسانی کنند و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید نوشابه را ترک کنید. شاید در وهله اول این کار سخت باشد، اما کم کم می‌توانید به آن غلبه کنید و آن را کاملا ترک کنید و دیگر میلی به آن نخواهید داشت.

۲. گاهی اوقات به خودتان استراحت دهید: اگر بیش از حد جلوی خودتان را بگیرید، بیشتر حریص می‌شوید و به همین دلیل می‌توانید در اوایل تمرین یک بار در هفته نوشابه بنوشید تا دچار میل و اشتیاق غیر قابل کنترل نشوید.

۳. متعهد باشید: به خودتان قول بدهید و به آن وفادار باشید و سلامتی خودتان را در اولویت قرار دهید تا بتوانید راحت‌تر به تعهد تان عمل کنید.

۴. اقدامات دیگر را جایگزین کنید: زمانی که حس کردید میل خوردن نوشابه به شما غلبه کرده است، می‌توانید کار‌هایی مثل جویدن آدامس، قدم زدن، بازی کردن، کار با موبایل، مسیج دادن را انجام دهید و حواستان را از نوشابه پرت کنید.

۵. لیستی از دلایل خود برای ترک نوشابه تهیه کنید و آن را در دسترس تان قرار دهید تا هنگام ناامیدی و یا خسته شدن، با نگاه به آن انگیزه خود را حفظ کنید:مثلا خطر چاقی، ابتلا به دیابت نوع ۲،  پوکی استخوان،  سنگ کلیه و بیماری‌های قلبی را جدی بگیرید و در مورد آسیب به دندان و گران بودن آن نیز فکر کنید.

بخش چهارم:مصرف کافئین را مدیریت کنید.

۱. هنگام مواجهه با سردرد از قرص به جای کافئین استفاده کنید.

۲. بدن خود را مرطوب نگه دارید: نوشیدن آب به مقدار کافی را جزء برنامه‌های روزانه خود قرار دهید تا میل شما به مصرف کافئین کاهش پیدا کند و راحت‌تر آن را دفع کنید.

۳. زمانی که نیاز دارید، بخوابید: بعضی از افراد برای جلوگیری از خوابیدن از کافئین استفاده می‌کنند، اما بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که مجبور نباشید جلوی خوابیدن خود را بگیرید و کافئین مصرف کنید.

۴. آب نوشیدنی را مزه دار کنید تا میل بیشتری به مصرف آن پیدا کنید: می توانید از آبلیمو، عسل، خیار،  رزماری و ... برای مزه دار کردن آب مصرفی استفاده کنید.

۵.  چای سبز را امتحان کنید: چای سبز می‌تواند جایگزین خوبی برای کافئین باشد و فواید زیادی را هم به بدن شما برساند و همچنین حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->