علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مشعل المپیک در شهر

  • کد خبر: ۹۲۷۰۷
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
مشعل المپیک در شهر
غلامرضا بنی‌اسدی - روزنامه‌نگار

ما درقبال هم مسئولیم. شاید فلسفه احوال پرسیدن‌ها از همین رو باشد؛ بپرسیم و متناسب با جواب، نیاز را بشناسیم و باز متناسب با نیاز به اقدام برخیزیم. وقتی که دیدم ۲ نفر به هم رسیدند و احوال پرسی کردند، اولی درحالی که لبخند از لبانش می‌تراوید، حال دوستش را پرسید که خوب هستید به لطف خدا؟ و جواب شنید از لبان خندان رفیقش که شما خوب باشید، ما هم خوبیم.

این دیالوگ یا بهتر است بگوییم گفت وگوی کوتاه، ذهنم را به مفهومی بلند رهنمون کرد؛ خوبی احوال ما در گرو خوب بودن حال یکدیگر و حتی دیگران است. یعنی وقتی دیگران خوب باشند، وقتی نگاهشان همراه لب هایشان بخندد، وقتی پر از شادی باشند، می‌شوند معدن انرژی مثبت و تا نفسشان می‌رسد، نفس می‌بخشند به دیگران. هرم نگاهشان یخ‌ها را ذوب می‌کند و زندگی جاری می‌شود.

همان جا این را با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم انرژی مثبت و نگاه سازنده و امیدآفرین را به دیگران منتقل کنیم، به آن ۲ نفر گفتم و اضافه کردم که با یک گل می‌توان بهاری را آغاز کرد که می‌تواند همه زمین را بگیرد. می‌توان اولین قطره بارانی بود که دیگر قطرات را فرود می‌آورد و دریا را شکل می‌دهد. کم نگیریم لبخند اول را.

ساده نگذریم از گرمای چشم‌هایی که در دل زمستان هم بهار خلق می‌کنند. بکوشیم ما هم نگاهی چنین و رفتاری چنان داشته باشیم. مهم نیست چه کاری داریم. مهم این است که همان کار را به بهترین شکل انجام دهیم.

این موضوع،  هم حال خود ما را خوش می‌کند و هم پیغام می‌شود برای حال خوش دیگران. پاکبان نجیبی که با شوق و درپی تمیزی زمین، جارو به تن خیابان می‌کشد، بهترین حال را برای چشمانی رقم می‌زند که زیبایی را دوست دارند و از تمیزی لذت می‌برند.

کارمندی که از معبر گذرگاه‌های تمیز و خیابان‌های زیبا به محل کارش می‌رود، انرژی مثبتی در جان خواهد داشت که بتواند در مسیر راه انداختن کار مردم به کار گیرد تا آنان هم با انرژی مثبت به محل کارشان بروند و در نظمی حقیقی، انرژی مثبت را دست به دست کنند و مانند مشعل المپیک به دست دیگری برسانند و باز با همان حال خوش به خانه بروند و خانواده نیز از این حال بهره‌مند شود.

اگر پاکبانان نجیب سطل‌های زباله را در ساعتی مشخص تخلیه و شهر را تمیز می‌کند، ما هم باید ذهنمان را از پندار‌هایی که حال را ناخوش می‌کند، خالی کنیم. بدانیم همچنان که تمیزی حق شهر است، پاکیزه جانی هم حقی است که ما باید برای خودمان و دیگران بدان اهتمام ورزیم.

ذهن‌های پاکیزه به سمت بدگمانی شیب پیدا نمی‌کنند تا در گناه «ان بعض الظن اثم» غبار بر دل بنشانند. با طهارت روح، روحیه مؤمنانه‌ای ایجاد می‌شود که می‌تواند گام‌ها را در جاده موفقیت محکم کند. با این نگاه است که می‌توانیم در تعالی فرهنگی، مواسات را در حوزه‌های مختلف پی بگیریم و شهری زیبا و زندگی‌ای مؤمنانه داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->