دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

پنل‌های خورشیدی زیر کاپوت مرسدس

  • کد خبر: ۹۲۹۰۳
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
پنل‌های خورشیدی زیر کاپوت مرسدس
چند روز پس از درگذشت ناگهانی ویرجیل ابلو، از طراحان برجسته دنیای مد، شرکت مرسدس از یک مدل مفهومی بسیار متفاوت با نام پروژه میباخ رونمایی کرد. این خودرو با نظارت آقای ابلو و مدیر طراحی مرسدس بنز یعنی گوردون واگنر خلق شده است و برداشت شرکت از یک کوپه دونفره برقی مناسب برای مسیر‌های آفرود را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چند روز پس از درگذشت ناگهانی ویرجیل ابلو، از طراحان برجسته دنیای مد، شرکت مرسدس از یک مدل مفهومی بسیار متفاوت با نام پروژه میباخ رونمایی کرد. این خودرو با نظارت آقای ابلو و مدیر طراحی مرسدس بنز یعنی گوردون واگنر خلق شده است و برداشت شرکت از یک کوپه دونفره برقی مناسب برای مسیر‌های آفرود را به نمایش می‌گذارد.

به گفته مرسدس بنز، هیچ خط قرمز یا چهارچوبی برای گروه طراحی پروژه میباخ تعریف نشده بوده است و آن‌ها در خلق این خودرو آزادی کامل داشته‌اند. همین امر سبب شده است با یک خودرو کاملا عجیب و غریب و ساختارشکن روبه‌رو باشیم. این خودرو الکتریکی حدود ۶ متر طول دارد و کاپوت آن جزو طویل‌ترین‌هاست.
پروژه میباخ یک خودرو آفرود مدرن را مجسم می‌کند. به همین جهت ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد. برای جلوگیری از صدمه دیدن بدنه، محافظ‌ها و میله‌هایی در قسمت‌های مختلف این مدل نصب شده است. طبق انتظار، تایر‌ها از نوع آفرود هستند و ابعاد بزرگی دارند.

به طور کلی باید گفت پروژه میباخ شبیه هیچ‌کدام از محصولات مرسدس نیست. در نمای روبه‌رو این خودرو به یک نوار LED افقی تجهیز شده است. جلوپنجره آن نیز نورپردازی دارد. چراغ‌های اصلی هم از نوع LED هستند و درون قابی گرد جا خوش کرده‌اند. با توجه به دماغه عمودی و آرایش المان‌های نمای روبه‌رو، خیلی از افرد طراحی خودرو میباخ مرسدس را کمی شبیه به محصولات رولزرویس می‌دانند.
نکته جالب این است که کاپوت کشیده پروژه میباخ شفاف است و زیر آن چند پنل خورشیدی قرار دارد. این پنل‌ها با هدف تأمین بخشی از انرژی مصرفی و افزایش برد حرکتی تعبیه شده‌اند.

نمای عقب پروژه میباخ شباهت زیادی به نمای جلو دارد. چراغ‌های این بخش نیز گرد طراحی شده و لوگوی میباخ درون آن‌ها نقش بسته است. زیر این چراغ‌ها خبری از سپر نیست. به جای آن میله و سینی محافظ به چشم می‌خورد.
در داخل کابین، با محیطی بسیار گسترده، مینیمال و البته لوکس روبه‌رو هستیم. به موازات بدنه، رنگ به‌کاررفته در این بخش نیز از بیابان الهام گرفته است. صندلی‌های این خودرو عجیب و آینده‌نگرند و سرنشینان می‌توانند با خواباندن کامل، آن‌ها را به تخت تبدیل کنند.

داشبورد این محصول هم فرمی تخت و ساده دارد و در طراحی اجزای آن از مدل‌های قدیمی و کلاسیک الهام گرفته شده است. با توجه به فضای گسترده کابین پروژه میباخ، محفظه‌های متعددی برای گذاشتن اشیا و ابزار‌های گوناگون در آن به چشم می‌خورد.
خودروساز آلمانی می‌گوید همه ویژگی‌های به‌کاررفته در پروژه میباخ اختصاصی طراحی شده‌اند و این خودرو قابلیت‌های تحسین‌برانگیز فراوانی برای جلب نظر علاقه‌مندان به این حوزه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->