همه افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دز سوم مراجعه کنند

  • کد خبر: ۹۳۰۳۸
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
همه افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دز سوم مراجعه کنند
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوه‌نامه‌ها به‌دلیل سویه جدید کرونا تغییر کرده است و همه افراد بالای ۱۸ سال که یکی از واکسن‌های کرونا را تزریق کرده اند و ۳ ماه از دز دوم آن گذشته است، باید برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، محمد پهلوان‌کاشی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره نحوه دریافت دز سوم واکسن کرونا اظهار کرد: به‌دلیل ورود سویه جدید کرونا (امیکرون) شهروندان برای دریافت دز سوم واکسن هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به‌گفته سرپرست روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، از نظر تأمین واکسن در کشور و استان هیچ مشکلی نداریم و انواع واکسن‌های تزریق‌شده موجود است. برخی واکسن‌های خوب که تولید داخل است، درحال تولید است و به‌زودی عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: اکنون شهروندان باید هرچه سریع‌تر دز سوم واکسن را تزریق کنند. واکسن تأمین شده است و علوم پزشکی هیچ مشکلی برای تزریق دز سوم واکسن ندارد. اینک همه مراکز واکسیناسیون فعال‌اند و بیمارستان‌ها برای جلوگیری از شیوع دوباره سویه جدید کرونا با عنوان امیکرون، در آماده‌باش کامل هستند.

شهروندان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مراکز ۱۶ساعته مراجعه کنند

وی گفت: اکنون مرکز جدیدی برای واکسیناسیون راه‌اندازی نشده است، اما در صورت نیاز، به این تعداد اضافه خواهد شد. نکته مهم اینکه هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد، باید اول به پزشکان و مراکز ۱۶ساعته مراجعه کند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا افرادی که واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند می‌توانند واکسن‌های دیگر مثل آسترازنکا را تزریق کنند، تصریح کرد: برای دز سوم می‌شود واکسن دیگری هم تزریق کرد، اگرچه که همان واکسن قبلی هم مناسب است. واکسن جدید ایرانی که به‌عنوان واکسن یادآور طراحی شده است هم می‌تواند برای دز سوم مناسب باشد و شهروندان می‌توانند تزریق کنند.

پهلوان یادآور شد: انتظار داریم مردم نیز همچنان شیوه‌نامه‌‌ها را رعایت کنند و حتی اگر علائم سرماخوردگی خفیفی هم دارند، آن را جدی بگیرند و قرنطینه خود را جدی بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->