سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گفت‌وگوی جهان‌شهریِ مشهد و توکیو

  • کد خبر: ۹۳۰۹۷
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
گفت‌وگوی جهان‌شهریِ مشهد و توکیو
در راستای تحقق و ارتقای هرچه بیشتر همکاری‌های جهان شهری مدیریت شهری، شهردار مشهد و سفیر ژاپن در ایران ضمن دیدار مشترک، بر همکاری متقابل در زمینه ساخت مسکن و تولید برق تأکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در راستای تحقق و ارتقای هرچه بیشتر همکاری‌های جهان شهری مدیریت شهری، شهردار مشهد و سفیر ژاپن در ایران ضمن دیدار مشترک، بر همکاری متقابل در زمینه ساخت مسکن و تولید برق تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در دیدار با کازوتوشی آیکوا، با اشاره به روابط طولانی و حسنه ایران و ژاپن، گفت: شهرداری مشهد آمادگی همکاری با شرکت‌های ژاپنی در راستای تأسیس شرکتی مشترک برای ساخت مسکن مقاوم و ارزان در مشهد و همچنین تولید برق از زباله را دارد.

سیدعبدا... ارجائی در این دیدار که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم اعتقاد دارند که باید تسهیلگر فعالیت‌های اقتصادی در شهر باشند؛ بنابراین برنامه‌هایی بسیار جدی در این زمینه داریم و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خوبی با ژاپن در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته ۳ تفاهم نامه همکاری مشترک میان ژاپن و شهرداری مشهد به امضا رسیده است، بیان کرد: این تفاهم نامه‌ها قابلیت تمدید و ادامه کار را دارد.

ارجائی افزود: بهتر است در نشست‌های مشترک با محوریت وزارت امور خارجه و کارشناسان ژاپنی و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد زمینه همکاری‌های مشترک میان بخش‌های خصوصی ژاپن و مدیریت شهری مشهد بررسی شود تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی ژاپن در مشهد باشیم.

ارجائی با بیان اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای میزبانی سمینار تخصصی با حضور شرکت‌های بخش خصوصی ژاپن که آمادگی سرمایه گذاری در مشهد را داشته باشند، گفت: یکی از شعار‌های محوری مدیریت شهری مشهد در دوره ششم این بوده است که مشهد بهشت سرمایه گذاری سالم باشد. امیدوارم این دیدار مطلعی برای همکاری‌های جدید بین ۲ کشور ایران و ژاپن و همچنین شهر مشهد باشد.

آماده همکاری در حوزه اقتصادی و مدیریت پسماند هستیم

سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار گفت: آماده همکاری‌های مشترک با شهرداری مشهد در حوزه اقتصادی و مدیریت پسماند هستیم.

کازوتوشی آیکوا افزود: امیدواریم شهرداری مشهد زمینه خوبی را برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کند. سفیر ژاپن گفت: سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) همکاری‌های خوبی در زمینه مقاوم سازی سازه‌های شهری دربرابر زلزله با شهرداری تهران داشته است و درحال تدوین نقشه جامعی در این زمینه برای تهران است.

آمادگی داریم تا دفتر «جایکا» این همکاری را با شهرداری مشهد نیز داشته باشد. همچنین در زمینه مدیریت پسماند شهرداری مشهد یکی از همکاری‌های موفقیت آمیز را با جایکای ژاپن دارد.

وی افزود: از شهردار مشهد تقاضا داریم با توجه به نگاه مثبتی که به سرمایه گذاری خارجی در این شهر دارد، از فعالیت اقتصادی بخش‌های خصوصی ژاپن در مشهد حمایت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->