جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها (۲ دی ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۳۱۱۹
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها (۲ دی ۱۴۰۰)
سینما‌های کشور با اضافه شدن فیلم‌های مختلف به چرخه اکران، قدم به قدم به روز‌های اوجشان نزدیک می‌شوند. در ادامه به میزان فروش آثار روی پرده در سینما‌های کشور پرداخته ایم.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - سینما‌های کشور با اضافه شدن فیلم‌های مختلف به چرخه اکران، قدم به قدم به روز‌های اوجشان نزدیک می‌شوند. سینما‌های مشهد و خراسان هم این روز‌ها بعد از نزدیک به دو سال فعالیت نصفه نیمه میزبان مخاطبان بسیاری هستند. به طوری که مجموع فروش سینما‌های استان در ماه آذر حدود ۶ میلیارد تومان بوده است. تقریبا حدود نیمی از این فروش هم به فیلم «گشت ۳» اختصاص دارد. «دینامیت» و «منصور» هم بعد از این فیلم بیشترین فروش را در ماه گذشته از آن خود کرده اند. در ادامه به میزان فروش آثار روی پرده در سینما‌های کشور و خراسان پرداخته ایم.

«گشت ۳»، پیشتاز اکران

نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها

«گشت ۳» ساخته سعید سهیلی سینماگر مشهدی با بازی ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، امیر جعفری و بهنام بانی ۲۶ آبان روی پرده سینما‌های کشور رفت و توانست به سینما‌ها شوکی وارد و موتور چرخه اکران را روشن کند. البته این فیلم در حالی با فروش ۲ میلیاردو ۸۰۰ میلیونی در رتبه اول جدول فروش سینما‌های خراسان رضوی قرار گرفته که نقد‌های زیادی به آن وارد شده است. «گشت ۳» همچنین در ماه گذشته در کشور حدود ۲۲ میلیارد تومان فروخته است. انتظار می‌رود در صورت ادامه داشتن استقبال از «گشت ۳»، این اثر رکورد‌ها را جابه جا کند.


«گشت ۳» در چه شرایطی و چگونه پرفروش شد؟ | جذابیت‌های قلابی


«دینامیت» همچنان می‌فروشد

نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها

رتبه دوم پرفروش‌های استان و کشور به «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی اختصاص دارد. فیلمی کمدی با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی که ۱۰ تیر اکرانش را در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده و همچنان بعد از گذشت ماه‌ها با حفظ فروش ثابت، تماشاگران زیادی را با خود همراه می‌کند. همین موضوع نیز باعث شده فرصت اکران از این فیلم گرفته نشود و سینماداران سالن‌ها و سیانس‌های زیادی را به آن اختصاص دهند. این اتفاق البته به ضرر برخی فیلم‌های تازه اکران شده است به طوری که سالن‌های کمتر و سیانس‌های معدودی به آن‌ها تعلق گرفته است. فروش «دینامیت» در سینما‌های استان در ماه آذر یک میلیاردو ۶۷۸ میلیون تومان و در کشور ۹ میلیاردو ۵۵۵ میلیون تومان بوده است.

استقبال مشهدی‌ها از «منصور»

نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها

فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی که بخشی از زندگی شهید ستاری را با بازی محسن قصابیان هنرمند مشهدی به تصویر می‌کشد، رتبه سوم جدول فروش سینما‌های خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که «منصور» در جدول فروش سینما‌های کشور در رتبه ششم قرار دارد. به نظر می‌رسد مردم خراسان رضوی از بسیاری از استان‌های دیگر بیشتر به این فیلم توجه کرده اند. اثری که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته رونمایی شد و ۱۹ آبان نیز به اکران عمومی درآمد. «منصور» در خراسان رضوی با جذب ۱۵ هزارو ۸۸۲ مخاطب ۳۰۸ میلیون تومان در آذر فروخته است. مجموع فروش این اثر در ماه گذشته در کشور نیز حدود ۲ میلیارد تومان بوده است. در مجموع می‌توان گفت فروش «منصور» روندی صعودی در سینما‌های سراسر کشور داشته است.


درباره فیلم «منصور»؛ روایتی از زندگی شهید ستاری


افت فروش «قهرمان»

نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها

رتبه چهارم پرفروش‌ها در سینما‌های کشور و استان به «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی می‌رسد. فیلمی با بازی امیر جدیدی و محسن تنابنده که به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شده و چندی پیش نیز در فهرست نامزد‌های بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان هفتادونهمین مراسم گلدن گلوب قرار گرفته است. فروش «قهرمان» ماه آذر در سینما‌های استان ۲۹۱ میلیون تومان بوده که کاهشی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان نسبت به ماه آبان داشته است. فروش «قهرمان» در کشور هم روند نزولی داشته و در مجموع از ۷ میلیارد در کشور به فروش ۳ میلیارد تومان در ماه‌آذررسیده است.

«آتابای» در رتبه پنجم

نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها

رتبه پنجم پرفروش‌ترین آثار روی پرده در سینما‌های خراسان رضوی به «آتابای» ساخته نیکی کریمی با بازی جواد عزتی، هادی حجازی فر و سحر دولتشاهی اختصاص دارد. این فیلم چهارشنبه هفته گذشته هم با حضور کارگردان اثر در سینما‌های ویلاژتوریست، هویزه و اطلس مشهد به روی پرده رفت. «آتابای» که از ۳ آذر به چرخه اکران اضافه شد در سینما‌های خراسان رضوی ۲۶۸ میلیون تومان فروخته است. این رقم در کشور ۳ میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان بوده که باعث شده «آتابای» در جدول فروش کشوری بالاتر از «منصور» و «قهرمان» در رتبه سوم قرار گیرد.


چند خطی درباره «آتابای» نیکی کریمی | عشق، رفاقت و چند قصه دیگر


استقبال نسبی از اثر پرحاشیه جواد هاشمی

«شهر گربه ها» ساخته سید جواد هاشمی با فروش ۲۵۰ میلیون تومانی در سینما‌های استان در رتبه ششم قرار دارد. فیلمی در ژانر کودک و نوجوان که در ابتدای اکرانش با انتقاد‌های زیادی همراه شد، به طوری که هاشمی مجبور به انجام برخی اصلاحات بر روی فیلمش شد. «شهر گربه ها» که از حضور بازیگرانی، چون علیرضا خمسه، نیوشا ضیغمی و یوسف تیموری بهره گرفته در سینما‌های کشور ۲ میلیاردو ۳۲۹ میلیون تومان فروخته که آن را در رتبه پنجم فروش قرار داده است.


درباره حواشی فیلم «شهر گربه‌ها» و ناراحتی شدید جواد هاشمی از قضاوت‌ها درباره خودش


رتبه هفتم «بی همه چیز» با سالن‌های کمتر

نگاهی به فروش فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها

رتبه هفتم در جدول فروش سینمای کشور و استان هم به فیلم «بی همه چیز» ساخته محسن قرایی اختصاص دارد. این فیلم که حدود یک هفته است بر روی پرده سینما‌های کشور رفته از حضور بازیگران مطرحی، چون هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، هادی حجازی فر، باران کوثری، پدرام شریفی و مهتاب نصیرپور بهره گرفته است. «بی همه چیز» یکی از آثار مورد توجه مخاطبان و منتقدان در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که توانست ۵ سیمرغ بلورین از جمله جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کند.

اما به نظر می‌رسد این فیلم نتوانسته فروش توفانی را در سینما‌های کشور داشته باشد، شاید یکی از علت‌های آن هم اختصاص سالن‌های کم برای اکران آن در سینما‌های حوزه هنری باشد. گویا حوزه هنری خواستار اصلاح یک صحنه از فیلم شده که مورد قبول سازندگان قرار نگرفته از این رو نیز سیانس‌ها کم و سالن‌های کوچک برای این فیلم درنظرگرفته شده است. «بی همه چیز» در طول یک هفته اکرانش در خراسان رضوی ۹۸ میلیون تومان و در کشور ۹۸۰ میلیون تومان فروخته است.


نگاهی به فیلم «بی‌همه‌چیز» محسن قرایی | یک «اگر» جادویی

چرا فیلم «بی‌همه چیز» در کم‌ترین سانس‌‌ها و کوچکترین‌ سالن‌های برخی سینماها اکران می‌شود؟


رتبه‌های هشتم تا دهم

«آپاچی» ساخته آرش معیریان در رتبه هشتم پرفروش‌های ماه آذر سینما‌های خراسان رضوی قرار دارد. این فیلم کمدی اجتماعی با بازی بازیگرانی، چون رضا شفیعی جم، سحر قریشی، حمید لولایی و شهره لرستانی از ۲۶ آبان روی پرده رفته است. «آپاچی» با جذب ۳ هزارو ۸۵۰ مخاطب در استان، فروشی حدود ۸۲ میلیون تومان داشته است. فروش اثر معیریان در کشور هم ۳۳۰ میلیون تومان بوده است که رتبه نهم جدول سراسری را از آن «آپاچی» کرده است.

«گربه سیاه» ساخته کریم امینی به تهیه کنندگی بهرام رادان نیز که از ۲۴ آذر روی پرده سینما‌ها رفته در یک هفته اکران خود در خراسان رضوی به فروش ۴۴ میلیون تومان و در کشور ۴۱۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. این میزان فروش به ترتیب گربه سیاه را در رتبه‌های نهم و هشتم جدول فروش استانی و کشوری قرارداده است. رتبه دهم جدول فروش سینما‌های کشور و استان هم به «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان اختصاص دارد که ۲۶۸ میلیون در کشور و ۲۳ میلیون تومان در استان فروش داشته است.

فیلم سوزی با تعداد بالای آثار درحال اکران

تعداد بالای آثار روی پرده باعث شده که بسیاری از فیلم‌ها آن طور که باید دیده نشوند. از میان آن‌ها می‌توان به «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ زاده به تهیه کنندگی مهدی صباغ زاده، سینماگر مشهدی اشاره کرد که در طول یک ماه گذشته تنها ۲۱ میلیون تومان در استان فروخته و در رتبه یازدهم قرار گرفته است. دوازدهمین فیلم در جدول فروش «حکم تجدیدنظر» به کارگردانی محمدامین کریم پور است که فروشی ۲۰ میلیونی در سینما‌های خراسان رضوی داشته است.

فیلم «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری چه زمانی اکران می‌شود؟

«جنایت بی دقت» جدیدترین فیلم شهرام مکری که سالن‌های بسیار محدودی را در اختیار دارد در ۱۳ روز اکرانش با فروش ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار تومانی در رتبه سیزدهم قرار دارد. «بندر بند» به کارگردانی منیژه حکمت، «اتومبیل» ساخته علی میری رامشه، «تومان» اثر مرتضی فرشباف و «پوست» ساخته بهمن و بهرام ارک هم به ترتیب رتبه‌های ۱۴ تا ۱۷ جدول فروش سینما‌های استان را از آن خود کرده اند. باوجود ۱۷ فیلم در چرخه اکران از دیروز فیلم سینمای «صحنه زنی» هم روی پرده رفته است.


نگاهی کوتاه به فیلم «تومان» | سرکش مثل اسبی که سوارکارش را زمین می‌زند

نگاهی به فیلم «پوست» یا چطور با منشور قصه، شیشه طلسم سینمای ایران را بشکنیم؟


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->