«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

درباره حواشی فیلم «شهر گربه‌ها» و ناراحتی شدید جواد هاشمی از قضاوت‌ها درباره خودش

  • کد خبر: ۸۹۸۷۵
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
  • ۱۸
درباره حواشی فیلم «شهر گربه‌ها» و ناراحتی شدید جواد هاشمی از قضاوت‌ها درباره خودش
با شروع اکران فیلم «شهر گربه‌ها» و در پی افزایش حواشی و حساسیت‌ها به آن، سیدجواد هاشمی، کارگردان این اثر، از قضاوت‌ آدم‌های مذهبی درباره خودش و فیلمش گله کرده است.

شهرآرانیوز - با شروع اکران فیلم «شهر گربه‌ها» و در پی افزایش حواشی و حساسیت‌ها به آن، سیدجواد هاشمی، کارگردان این اثر، از قضاوت‌ آدم‌های مذهبی درباره خودش و فیلمش گله کرده است.

هاشمی در پاسخ به اعتراض برخی‌ها گفته است فیلمش را اصلاح می‌کند ولی گویا حساسیت‌ها به فیلم او به این دلیل است که خود او بیشتر در تیررس حساسیت‌ها قرار گرفته است.

سیدجواد هاشمی که بیشتر مردم او را برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدسی می‌شناسند، در ساخت فیلم کودک و نوجوان هم فعال است و تا کنون حدود هفت فیلم سینمایی ساخته که برخی از آن‌ها هنوز به اکران نرسیده‌اند.

ناراحتی شدید سیدجواد هاشمی از قضاوت‌ها درباره خودش و فیلم «شهر گربه‌ها»

آخرین ساخته او، «شهر گربه‌ها»، در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان رونمایی شد و همان زمان هم کم حاشیه نداشت. اما همزمان با اعلام زمان اکران سراسری فیلم حواشی تازه‌ای برای سیدجواد هاشمی به وجود آمد.


«شهر گربه‌ها»، فیلمی ملی یا غربی؟ + تیزر فیلم


فیلم «شهر گربه‌ها» به‌عنوان فیلمی با محور استکبارستیزی و نقد مهاجرت جوانان و خانواده‌ها معرفی شده است ولی هنوز چندروز از اکران آن نگذشته که به دلیل رقص و آنچه انحراف کودکان عنوان شده، با انتقادهای شدید مواجه شده و حتی کمپینی با هدف لغو اکرانش به راه افتاده است.

ناراحتی شدید سیدجواد هاشمی از قضاوت‌ها درباره خودش و فیلم «شهر گربه‌ها»

روز پیش محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، در تذکر شفاهی جلسه علنی خطاب به وزیر ارشاد گفت: این گربه‌رقصانی که در فیلم سینمایی شهر گربه ها اتفاق افتاده است متوقف شود؛ چرا که این موضوع احساسات متدینین و مذهبی را جریحه‌دار کرده است، اینکه مجوز اکران چنین فیلم‌هایی داده می‌شود مخالف موازین نظام دینی است. درخواست می‌کنم وزیر درمقابل فشارهای وارده مقاومت کند و اکران این فیلم را به‌خاطر صیانت از خون شهدا تعطیل کند.

برخی از انتقادها هم تنها براساس تیزری که از فیلم منتشر شده بوده است. روزنامه جوان این‌گونه به فیلم و احتمالا تیزرش حمله کرده است:

روزگار عوض شده است! در سال‌هایی زندگی می‌کنیم که وجوه استکبارستیزی و شیوه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دچار تغییرات ماهوی شده و به شکل غیرقابل باوری همه مرزها را درهم نوردیده است و می‌توان با راه انداختن بساط قر و آواز در بین گربه‌ها و پلنگ‌ها هم سبوعیت و درندگی گرگ‌هایی مثل ترامپ تروریست را برای نسل جدید و قدیم تبیین کرد و هم «خوی استکبارستیزی» را به معنای تام تصویر کرد!

البته تنها کسانی اجازه ورود به ساحت استکبارستیزی و ترامپ‌شناسی را دارند که اولاً سابقه ۳۰سال مربیگری تربیتی داشته باشند، ثانیاً بارها در فیلم‌های مختلف سینمایی شهید شده باشند! عذر بدتر از گناه مصداق همین حرف است.

 این حاشیه‌ها آن‌قدر زیاد شده که سیدجواد هاشمی گفته است فیلم را اصلاح می‌کند. او در گفتگویی که با ایسنا داشته در پاسخ به این سوال که نقش سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم که شورای پروانه نمایش جدیدش یک هفته قبل به این فیلم مجوز اکران داده، چیست؟ و آیا همراهی با اصلاح این فیلم به معنای کوتاه‌آمدن از مجوز صادر شده توسط شورا و رد تصمیم اعضای آن نیست؟ گفته است:

«نسبت به من و آثارم حساسیت ایجاد شده است و کاملا مشخص است که اگر من سازنده یکی دو فیلم دیگری که الان در حال اکران است بودم، حتما جماعت حزب‌اللهی اجازه اکران آن را نمی‌دادند. برای من سوال است که اگر پلان‌های رقص سریال «پایتخت» را کنار هم بگذارند و یک تیزر بسازند آیا کسی اعتراض می‌کند و کمپین به راه می‌افتد؟ خیر، این شرایط برای من درست شده وگرنه چنین چیزی اپیدمی شده و در جامعه و خانه‌ها رخ می‌دهد، در سریال‌ها هم دیده می‌شود. حتی برای گفتن مفاهیم درستی که هدف جمهوری اسلامی است بالاخره گاهی هم رقص و هم حتی بی‌حجابی در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. آیا به همه آن‌ها اعتراض می‌شود؟

با این حال تصمیمم برای حذف برخی پلان‌ها نه بخاطر شیطنت‌های بعضی خبرگزاری‌ها بلکه به این خاطر است که متاسفانه برخی افرادی که اصلاً فیلم را ندیده‌اند با قضاوت جلو می‌روند و من این کار را می‌کنم تا یاد بگیریم به همدیگر احترام بگذاریم. امیدوارم آن‌ها نیز به من احترام بگذارند، فیلم را ببینند و متوجه شوند که قضاوت‌شان درست نبوده است.

درباره حواشی فیلم «شهر گربه‌ها» و ناراحتی شدید جواد هاشمی از قضاوت‌ها درباره خودش

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا برای هزینه‌ این اصلاح تحمیلی سازمان سینمایی پشتیبانی مالی خواهد کرد یا خیر؟ گفته است:‌ متاسفانه با حذف برخی پلان‌ها تمام دی‌سی‌پی‌ها باید تغییر کند، فیلم باید دوباره صداگذاری و نیز بار دیگر اصلاح رنگ شود. این کار گرفتاری خیلی زیادی پیش روی من خواهد آورد که جدا از هزینه‌های تحمیلی، امیدوارم تا پایان هفته به انجام برسد.

حتی اگر کمکی کنند شاید خیلی فرقی نکند، چون واقعیت این است که من دیگر بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است. فکر می کنم یا باید کوتاه بیایم و یا شاید باید این کار را کنار بگذارم و از این به بعد هم با لباس به استخر بروم!

سیدجواد هاشمی چندی پیش برای بازی در سریال «زخم کاری» و سکانسی که بدون لباس در استخر نشسته بود هدف انتقاد قرار گرفته بود.


در ابن رابطه بیشتر بخوانید

ماجرای جواد هاشمی در «زخم کاری» و سکانس پرحاشیه استخر + فیلم و عکس

سیدجواد هاشمی: برای بازی‌ام در «زخم کاری» خلاف شرع و خلاف قانونی صورت نگرفته است

واکنش تند سیدجواد هاشمی به حواشی سکانس استخر در «زخم کاری»


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فرانک
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
سلام .من متدین نیستم .هر آدمی که شخصیت داشته باشه و خانواده دار باشه خجالت میکشه این فیلم رو ببینه . این فيلم حتی برای نوجوانان‌ مناسب نیست چه برسه به کودکان. حر
کات و کلمات این فيلم خجالت اوره . کجاش رو میخواد درست کنه . دمت رو بگیر بالا و بچرخون یعتی چی ؟ سینمای ایران شده پر از حرکات و کلمات جنسی . هنر پیشه هایی که این نقش‌ها رو بازی میکنن خجالت نمیکشن ؟واقعا ادم تاسف میخوره. به اسم استکبارستیزی صدتا حرف جنسی و زشت رو به خورد مخاطب و بچه ها میده .دقیقا کاری که خایینین میکنن .
سماوات
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
از این به بعد جواد هاشمی باید در سینما نقش منافق بازی کنه دیگه نقش رزمنده بهش نمیاد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
واقعا از ایشان بعید بود. بسیار جای ناسف داره.
حایری
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
سید بزگوار، واقعا پول به رنجوندن و ناراحت کردن اکثر مرم ارجح هست؟ از شما انتظار نمی رفت. واقعا این فیلم به غیر از توهین و حرکات جلف و زننده چی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
ذهنیت من نسبت به این آقا واقعا تغییر کرد. شرم و حیا خوب چیزیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
المستغاث بک یا صاحب الزمان
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
من این فیلم را دیدم،جالب این که دفاعیه سید جواد را خواندم و اعتماد کردم،ولی واقعا فیلم عجیبی بود،بچه هایم که اصلا از ماجرای فیلم سر در نیاوردن،هیچ کودکی در فیلم نبود و فیلم وصل بود به ساز و آواز و رقص و ناز و ادای نازی جون قصه برای یه گربه ی بی سر و پای دیگه،
.
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
بعید نبود.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
1
به نظرم فیلم عالیه
چرا همیشه باید آقای هاشمی نقش یه رزمنده رو بازی کنه ؟؟
چون اینجوری دیگه داخل ذهن شما ماندگار شده
همه چی که نباید داخل جنگ و رزمندگی و خلاصه بشه
به نظرم یه کم تفاوت خوبه
فیلم خوبیه
به نظرم به جای این که فکر مردم و اینقدر محدود کنید یه کم سطح فکر و فرهنگ تون و ببرید بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
0
0
فقط نباید به بدی های فیلم نگاه کرد مفهوم هم باید در نظر گرفت .فیلم پر رقص بود این بد بود ولی فیلم در مورد آزادی و تسلیم نشدن در مقابل ظلم و ستم بود و این مفهوم خوبش بود بعضی ها بخاطر تیزر شهر گربه ها که پر رقص فیلم رو قضاوت میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
0
0
دیشب این فیلم را با پسرم دیدم. اصلا داستان چی بود؟ من که از قصه فیلم سر در نیاوردم. آیا این فیلم برای بچه ها بود؟ کدام قسمت کدام دیالوگ مربوط به بچه ها بود؟ آقای هاشمی شما با این فیلم چه مفهومی از زندگی را می خواستید برای بچه ها بیان کنید؟ حداقل ترانه و موسیقی مناسب کودک می چپاندین داخل فیلم. آدم دلش نمی سوخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
0
فیلم شهر گربه ها بسیار عالی هستش من که راضی هستم
شاینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
0
عالی
نیلوفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
0
از نظر من خیلی خوب بود خب بچه ها به جز این فیلم های شاد چیزی ندارند که ببینند ولی کلا خیلی آقای سید جواد هاشمی زحمت میکشند که فیلم درست میکنند خب مفهمیه جالبی داشت و دست بازیگر هاش هم درد نکنه خیلی زحمت میکشند و خیلی فیلم زیبایی بود پر از شادی بود
mobina
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
باو من بابام و مامانم دیدن این فیلمو میخندیدن من نمیدونم اینا چی میگن این فیلم بد و جنسی نبوده این فیلم شاد بوده فک کنم خودتون خیلی منحرف بودین
آرمیتا عامری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
0
عالیه ممنون از آقای سید جواد هاشمی تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
0
0
عالی بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
0
0
تو پر روزتون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->