فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است
سرخط خبرها

تیراندازی پلیس به سارق حرفه‌ای خودرو در بلوار وکیل آباد مشهد

  • کد خبر: ۹۳۳۷۳
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
تیراندازی پلیس به سارق حرفه‌ای خودرو در بلوار وکیل آباد مشهد
عضو باند سرقت‌های بامدادی قطعات خودرو در مشهد، هنگام فرار از چنگ قانون، با شلیک پلیس کشته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد پنج شنبه گذشته، نیرو‌های گشت انتظامی که دیگر حتی نقاط تاریک و کوچه و خیابان‌ها را به قرق خود درآورده اند، همچنان با تیزبینی و هوشیاری به عملیات حفاظتی و پیشگیری از وقوع جرم ادامه می‌دادند که ناگهان با سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ برخورد کردند که در حال سرقت قطعات خودرویی دیگر بودند.

ماموران انتظامی بلافاصله به طرف سارقان حرکت کردند و دستور «ایست» دادند، اما دزدان حرفه‌ای که ناباورانه متوجه حضور پلیس شده بودند، سرقت را نیمه تمام گذاشتند و برای فرار از چنگ پلیس، پدال گاز را فشردند. نیرو‌های انتظامی که دیگر با حمایت‌های قاطع قانونی، مبارزه گسترده‌ای را برای حفاظت از اموال مردم آغاز کرده اند، بی درنگ به تعقیب سارقان پرداختند و فرمان «ایست» دادند، ولی دزدان حرفه‌ای بدون توجه به شلیک‌های هوایی و اخطار‌های قانونی، همچنان به ویراژ‌های خطرناک ادامه می‌دادند. طولی نکشید که هیاهویی در بی سیم‌های پلیس برپا شد و ماجرای فرار سارقان به سمت بولوار وکیل آباد، همه یگان‌های انتظامی را به حالت آماده باش درآورد. فرمانده انتظامی مشهد که بر عملیات بامدادی نیرو‌های گشت به طور مستقیم نظارت می‌کرد، دستور تعقیب تا زمان دستگیری یغماگران اموال مردم را صادر کرد.

این گونه بود که نیرو‌های انتظامی با حمایت‌های قانونی سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) در حالی به عملیات تعقیب و گریز ادامه دادند که راننده پژو ۴۰۵ با حرکات مارپیچ و وحشتناک، جان رانندگان عبوری را نیز به مخاطره انداخته بود. درحالی که هر لحظه احتمال وقوع حادثه‌ای هولناک، چشم‌ها را خیره می‌کرد، نیرو‌های انتظامی لاستیک خودرو را هدف گرفتند و هر دو لاستیک را پنچر کردند، اما سارقان همچنان با صدای دلخراش کشیده شدن رینگ‌های فولادین روی آسفالت خیابان به فرار ادامه دادند تا جایی که دیگر تکه‌های لاستیک خودرو به گوشه و کنار بولوار پرت می‌شد. در این هنگام بود که هر دو سارق خود را در معرض واژگونی خودرو دیدند و آن را متوقف کردند، ولی بازهم تسلیم قانون نشدند و با پای پیاده هر کدام به سویی گریختند تا آخرین نقشه خود را برای رهایی از مجازات امتحان کنند. در همین حال باز هم صدای شلیک تیرهوایی اخطار‌های قانونی را به دزدان یادآوری کرد که یکی از آنان روی زمین نشست و دیگری باز هم به فرار با پای پیاده ادامه داد. در این لحظه یکی از نیرو‌های انتظامی پا‌های متهم فراری را هدف گرفت و ماشه را فشرد، اما گلوله بر پیکر سارق ۴۵ ساله نشست و او را نقش بر زمین کرد.

بلافاصله باتماس بی سیمی پلیس امدادگران اورژانس هم از راه رسیدند و پیکر خون آلود سارق حرفه‌ای را به مرکز درمانی انتقال دادند، ولی تلاش پزشکان و کادر درمانی برای نجات وی به نتیجه نرسید و او آخرین نفس هایش را قبل از رسیدن به ایستگاه آخرت کشید. درپی وقوع این حادثه مرگبار، تحقیقات گسترده‌ای با حضور بامدادی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد) در مرکز درمانی آغاز شد و ماجرای مذکور مورد واکاوی دقیق قضایی قرار گرفت.

در همین باره فرمانده انتظامی مشهد باز هم به سارقان و مجرمان حرفه‌ای هشدار داد که تا دیر نشده دست از اعمال خلاف و تبهکاری بردارند و به مسیر درست زندگی بازگردند چراکه نیرو‌های انتظامی برای حفاظت از جان و مال و ناموس مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و برای آسایش و آرامش شهروندان و احساس امنیت در جامعه با حمایت‌های قاطعانه و قانون مدارانه دستگاه قضایی آماده جانفشانی هستند. سرهنگ حسین دهقان پور همچنین به طرح‌های ویژه پلیس برای مبارزه با سرقت در مشهد اشاره کرد وگفت: عملیات‌های انتظامی برای دستگیری سارقان وارد مرحله جدیدی شده است.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->