اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

آمادگی کامل مشهد برای رویارویی با سویه امیکرون کرونا

  • کد خبر: ۹۳۴۵۵
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
آمادگی کامل مشهد برای رویارویی با سویه امیکرون کرونا
محمد پهلوان کاشی از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با موج احتمالی خبر داد و بیان کرد: مبنای ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده باش کامل برای مقابله با موج احتمالی است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ آمار کشور‌های درگیر با کرونای امیکرون در این یک ماه که از پیدایش آن می‌گذرد، به اندازه‌ای بالا رفته است که براساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، همه کشور‌های دنیا به آن آلوده شده اند و اکنون تنها چیزی که از این گونه جدید کرونا می‌دانیم، قدرت سرایت پذیری زیادش است.

با این همه، آن طور که دیروز حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، اعلام کرد، تا چند هفته آینده با اوج امیکرون در ایران روبه رو خواهیم شد و اکنون تنها راه مبارزه با این سویه، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق دز سوم است.

رئیس گروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما و با بیان اینکه کیت‌های تشخیص سویه امیکرون در مشهد موجود است، گفت: اعلام تشخیص نتیجه آزمایش افراد مشکوک به امیکرون با وزارت بهداشت است و این موضوع بعد از آزمایش دوباره نمونه‌ها از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود و همه موارد مشکوک آزمایش شده در آزمایشگاه‌های مرجع برای بررسی بیشتر به تهران منتقل می‌شود.

آمادگی علوم پزشکی

محمد پهلوان کاشی از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با موج احتمالی خبر داد و بیان کرد: مبنای ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده باش کامل برای مقابله با موج احتمالی است. این گونه جدید از کرونا قدرت سرایت چندین برابری دارد.

وی ادامه داد: رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی، خط اول مبارزه با این سویه جدید است.

ذخیره مناسب واکسن در مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هم با اشاره به لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا توسط کسانی که ۳ ماه از دریافت دومین دز آن‌ها گذشته است، گفت: تزریق دز سوم در همه افراد بالای ۱۸سال بسیار مهم است. البته خوشبختانه ذخیره واکسن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مناسب است.

سیدجواد حسینی افزود: غیر از همان یک مورد کرونای امیکرون که جواب آزمایشش در مشهد مثبت شد، هنوز مورد جدیدی گزارش نشده است.

استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی

ایوب توکلیان، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز با اشاره به استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی در صورت رویارویی با خیز ششم کرونا، گفت: بیمارستان‌های خصوصی باید کاملا در حالت آماده باش باشند و طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت عمل کنند و با کمیته علمی دانشگاه و وزارت بهداشت هماهنگ باشند.

مشکل اکسیژن حل شد

با اعلام سرپرست اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های مشهد حل شد. عباس ایزدی در این باره گفت: بیشتر مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ابتدای شیوع ویروس کرونا با مشکل تأمین اکسیژن رو به رو بودند، اما اکنون از این بابت کمبودی نداریم و با افزایش ۲.۵  برابری اکسیژن ساز‌ها در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه، مشکلات مربوط به کمبود اکسیژن برای مقابله با موج ششم کرونا برطرف شد.

از سرایت پذیری زیاد تا تأثیر ۷۵ درصدی دز سوم

دیروز دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در نشستی خبری اطلاعات تازه‌ای از کرونای امیکرون در اختیار مردم و خبرنگاران گذاشت و گفت: این ویروس نسبت به جهش‌های پیشین رشد بسیاری پیدا کرده است و به همین دلیل ما درباره رفتار ویروس هنوز خیلی چیز‌ها را نمی‌دانیم و منتظر مطالعات بیشتر در این باره هستیم تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

حمیدرضا جماعتی افزود: امیکرون به دلیل قدرت سرایت زیادش در خیلی از کشور‌های دنیا به ویژه کشور‌های اروپایی به نوع غالب ویروس درآمده و در آمریکا این سویه ۷۳درصد گسترش یافته است.

درگیری بیشتر برای جوانان

وی با بیان اینکه گونه جدید این بیماری بیشتر از هر گروه سنی دیگری جوانان را درگیر می‌کند، ادامه داد: براساس مطالعات کشور‌های اروپایی، می‌دانیم که بیشترین سنی که گرفتار این ویروس می‌شوند، سنین ۲۰تا۳۰سال و افراد بالاتر از ۶۰ سال هستند که هدف تهاجم ویروس قرار می‌گیرند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تأکید بر اهمیت تزریق دز سوم، تصریح کرد: همه افراد بالای ۱۸سال باید در چندهفته پیش رو برای تزریق دز سوم اقدام کنند تا ایمنی کافی در بدنشان به وجود آید. همه پیش بینی‌ها درباره دز سوم صورت گرفته است و تولیدات داخلی برای دز سوم کفایت می‌کند.

محدودیت در مرز‌های زمینی

سخنگوی گمرک کشور نیز اعلام کرد که برای پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا با عنوان امیکرون، مرز‌های زمینی در بخش مسافری با کشور‌های همسایه از دیروز (۴ دی) به مدت ۱۵روز بسته خواهد شد.

طبق اعلام روح ا... لطیفی، این محدودیت در مرز‌های زمینی ترکیه، عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان و ارمنستان قطعی شده است.

آماده باش گردشگری استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز از آماده باش در تأسیسات گردشگری خراسان رضوی برای پیشگیری و مقابله با سویه جدید ویروس کرونا (امیکرون) خبر داد.

یوسف بیدخوری افزود: تشویق به تزریق دز سوم جمعیت ۱۸سال به بالا، استفاده مستمر از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت فاصله فردی و اجتماعی، حضورنداشتن در تجمعات غیرضروری و صیانت و مراقبت از سلامت خود و خانواده در مناسبت‌های پیش رو ازجمله مواردی است که مدیران، بهره برداران و دست اندرکاران حوزه گردشگری استان باید در مواجهه با مسافران انجام دهند.

آمادگی کامل مشهد برای رویارویی با امیکرون

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->