بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با مصرف مکمل‌های پروبیوتیک از بروز آلزایمر جلوگیری کنید

  • کد خبر: ۹۳۵۹۷
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
با مصرف مکمل‌های پروبیوتیک از بروز آلزایمر جلوگیری کنید
نتایج یک متاآنالیز نشان می‌دهد که مکمل‌های پروبیوتیک ممکن است عملکرد شناختی را در افراد دارای اختلال شناختی خفیف بهبود بخشند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از مدیکال نیوز نوشت: برخی از مطالعات اشاره می‌کنند که پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها ممکن است ابتلا به برخی از بیماری‌های عصبی را کاهش دهند. اما داده‌های محدودی در مورد تأثیرات این مواد مغذی بر انسان‌های مبتلا به آلزایمر یا اختلال شناختی خفیف وجود دارد.

محققان دانشگاه جیانگ نان چین دریافتند درمان با پروبیوتیک‌ها در مراحل اولیه بیماری آلزایمر می‌تواند موجب بهبود عملکرد شناختی شده و روند پیشرفت بیماری را به تعویق اندازد.

پری‌بیوتیک‌ها گروهی از مواد مغذی هستند که رشد میکروبیوتای روده را تشویق می‌کنند. سین‌بیوتیک‌ها ترکیبی از پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها هستند.

این تیم تحقیق چندین پایگاه داده را برای ۲۹۴ مطالعه‌ای که بین سال‌های ۱۹۸۴ و اوایل سال ۲۰۲۱ در مورد افراد مبتلا به آلزایمر یا اختلال شناختی خفیف منتشر شده بود، بررسی کردند.

محققان دریافتند که مکمل‌های پروبیوتیک عملکرد شناختی را در شرکت‌کنندگان مبتلا به اختلال خفیف شناختی بهبود می‌بخشد. با این حال، نتایج برای شرکت‌کنندگان مبتلا به بیماری آلزایمر خیلی چشمگیر نبود. همچنین مشخص شد مکمل پروبیوتیک ساختار و ترکیب میکروبیوم‌های مدفوع را در افراد مبتلا به آلزایمر تغییر داد.

منبع: مهر 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->