یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد
سرخط خبرها

آغاز جدال ۸ تیم خراسانی با توپ‌و‌تور

  • کد خبر: ۹۳۶۰۲
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
آغاز جدال ۸ تیم خراسانی با توپ‌و‌تور
رقابت‌ها برای رسیدن به سهمیه لیگ‌های برتر والیبال و بسکتبال شروع شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هشت نماینده خراسان رضوی، رقابت‌های خود را برای کسب سهمیه لیگ برتر در رشته‌های بسکتبال و والیبال آغاز می‌کند.
امسال با‌وجود داشتن ظرفیت و امتیاز‌های لیگ‌برتری، اما مشکلات مالی باعث شد تا تیمی از خراسان رضوی و مشهد در لیگ‌های برتر بسکتبال و والیبال بانوان حاضر نشود. در مقابل ترجیح دادند در یک لیگ پایین‌تر با هزینه‌های کمتر در رقابت‌ها شرکت کنند. با شروع اولین ماه زمستان‌۱۴۰۰ رقابت‌های دسته‌یکی نیز شروع شد و پیش از پایان سال تکلیف تیم‌های صعود‌کننده مشخص خواهد شد.

پیروزی برای خراسانی‌ها

لیگ دسته‌یک والیبال بانوان سال ۱۴۰۰ از ۴‌دی آغاز شد تا در‌نهایت تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان این رقابت‌ها مجوز حضور در لیگ برتر سال آینده را به دست بیاورند. خراسانی‌ها یکی از استان‌های رکورددار در تعداد نماینده در لیگ‌یک هستند. ستارگان درخشان، سورن، خیام‌بتن نیشابور، اوج درگز و ثامن تربت‌حیدریه، ۵ نماینده استان در مسابقات این فصل هستند. ستارگان، تنها‌تیم خراسان، در یک گروه پنج‌تیمی است و بقیه نمایندگان استان در گروه‌های چهار‌تیمی قرار دارند. نمایندگان استان در اولین بازی خود توانستند گام خوبی بردارند و مقابل حریفان خود به پیروزی برسند.

دور رفت مرحله مقدماتی از چهارم تا هشتم دی‌ماه با حضور ۳۵ تیم در ۸ گروه شامل ۳ گروه پنج‌تیمی و ۵ گروه چهار‌تیمی برگزار می‌شود. رقابت گروه‌های پنج‌تیمی یک روز زودتر و از شنبه چهارم دی‌ماه در ۳ شهر کازرون، تهران و بابل شروع شد و مسابقات گروه‌های چهار‌تیمی از دیروز یکشنبه پنجم دی برگزار شد.

در نخستین روز مسابقات این گروه‌ها در‌مجموع ۶ دیدار برگزار شد. گروه‌یک که ستارگان درخشان، شاملی کازرون، فولاد هرمزگان، موحم فریدون‌کنار و هنرمندان تبریز حضور دارند، ستارگان درخشان و فولاد هرمزگان هر ۲ با نتیجه ۳ بر ۱ موحم فریدون‌کنار و شاملی کازرون را شکست دادند. در گروه سوم صدیق‌گفتار، علی‌بابا، ستارگان جنوب، فدک قم و شهدای ورزشگاه ۶۵ ایلام حضور دارند که در روز نخست فدک قم و علی‌بابا به برتری رسیدند. در گروه پنجم که ترنم چهارمحال، نادره رمضانی، طوبی زنجان، کهکشان شیراز و آمادای هم‌گروهی هستند، کهکشان شیراز و نادره رمضانی هر دو ۳ بر ۰ حریفان خود را مغلوب کردند.

میزبانی مهران از والیبالی‌ها

اما دیگر‌نمایندگان خراسان نیز روز گذشته به میدان آمدند. سورن مشهد در این مرحله میزبان هم‌گروهی‌های خود است. سورن در بازی نخست با نفت امیدیه رقابت کرد که ۳ بر ۰ مشهدی‌ها این بازی را بردند. ۲۵‌بر‌۱۸، ۲۵‌بر ۱۵ و ۲۵‌بر‌۱۹ نتایج ست‌های این دیدار بود. خیام‌بتن نیشابور هم که در ارومیه حضور دارد، اولین دیدار را ۳ بر ۰ به سود خود به پایان رساند. ۲۵‌بر‌۱۸، ۲۵‌بر‌۱۵ و ۲۵‌بر‌۱۹ تیم نیشابور حریف خود را شکست داد.
سورن مشهد امروز دوشنبه از ساعت‌۱۰ به‌مصاف استعداد درخشان می‌رود و آخرین بازی آن‌ها فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۰ برابر نام‌آوران قائمشهر است که همه این دیدار‌ها در سالن مهران مشهد برگزار می‌شود و طی امروز و فردا این سالن میزبان ۴ دیدار خواهد بود.

استارت ۳ نماینده زیر سبد بسکتبال

اما در بسکتبال نیز لیگ‌یکی‌ها به میدان رفته‌اند. گروه اول و سوم از تاریخ دوم دی‌ماه رقابت‌های خود را آغاز کردند و گروه دوم و چهارم پایان هفته جاری یعنی از نهم دی رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند. خراسان رضوی در فصل‌۱۴۰۰، ۳‌نماینده در لیگ دسته‌یک دارد؛ خانه بسکتبال نیشابور که با بهترین نتایج فصل قبل از لیگ دسته‌۲ صعود کرده است، به‌همراه ۲ تیم مشهدی ژاویز و مولتی‌کافه. ژاویز و مولتی‌کافه سال قبل تجربه حضور در لیگ برتر را داشته‌اند و حتی این امتیاز را داشتند که در لیگ برتر امسال نیز حاضر شوند، اما ترجیح دادند در لیگ‌یک دوباره شرکت کنند؛ زیرا لیگ برتر هم‌اکنون با حضور تیم‌های پول‌دار و قدرتمند، فرصتی به تیم‌های تازه‌وارد نمی‌دهد.

پیروزی مقتدرانه نیشابوری‌ها

در روز اول رقابت‌ها، تیم‌های گروه اول و سوم به میدان رفتند. در گروه «الف» خانه بسکتبال نیشابور حضور دارد که توانست با یک پیروزی پرامتیاز، اولین بازی‌اش در لیگ‌یک را پشت‌سر بگذارد. نیشابوری‌ها ۱۲۳‌بر‌۴۴ هایپر گیلان را شکست دادند. زربام پارت خراسان شمالی نیز با نتیجه ۴۶‌بر‌۲۶ از صنایع دستی راستکردار بندرانزلی شکست خورد. در روز دوم نیز خانه بسکتبال نیشابور به‌مصاف راستکردار بندرانزلی رفت و با نتیجه ۶۸‌بر‌۳۲ به پیروزی رسید. تیم خراسان شمالی هم دومین شکست خود را برابر هایپر گیلان با نتیجه ۶۹‌بر‌۵۰ تجربه کرد.

این رقابت‌ها به میزبانی تیم گیلان برگزار شد. ۱۶‌و‌۱۷‌دی و ۳۰‌دی و یکم بهمن نیز مرحله دوم و سوم این گروه برگزار می‌شود.
در گروه سوم نیز بازی‌ها به میزبانی بوشهر پیگیری شد و اکسیژن اراک هر ۲ بازی خود را مقابل پیشتازان اهواز و خانه بسکتبال بندرامام با نتایج ۵۴‌بر‌۳۴ و ۵۶‌بر‌۳۷ به پیروزی رسید. باژوند بوشهر جدال برابر خانه بسکتبال بندرامام را ۶۷‌بر‌۴۱ برد، اما بازی را مقابل ذوب‌آهن ۶۳‌بر‌۴۷ واگذار کرد.

پایان هفته، جدال مشهدی‌های لیگ

در گروه «ب» مشهدی‌ها میزبان هستند و ژاویز مشهد از تیم‌های مولتی‌کافه مشهد، نارسینا تهران و فدایی تهران در سالن کوثر دانشگاه فردوسی مشهد میزبانی خواهد کرد. پنجشنبه و جمعه ۹‌و ۱۰‌دی‌ماه بازی‌ها در ۲ نوبت ساعت‌۱۳ و ساعت‌۱۵ پیگیری می‌شود. ابتدا ژاویز با نارسینا و مولتی‌کافه با فدایی تهران دیدار می‌کنند و سپس در روز دوم ۲ تیم مشهدی در قالب شهرآورد به‌مصاف هم خواهند رفت. ۲۳‌و‌۲۴‌دی و ۷ و‌۸‌بهمن، ۲ مرحله دیگر از این گروه پیگیری خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->