زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

آخرین آمار مبتلایان به کرونای اومیکرون در ایران (۶ دی ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۳۶۳۸
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
آخرین آمار مبتلایان به کرونای اومیکرون در ایران (۶ دی ۱۴۰۰)
محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا باید تزریق دُز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی گویا، امروز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: تا روز گذشته، ۲۶ مورد ابتلاء به سویه اومیکرون در کشور شناسایی شده و ۱۲ مورد مشکوک نیز در دست بررسی است.

وی با عنوان این مطلب که در سویه‌های مشاهده شده هم موارد اومیکرون و هم دلتا بوده است، افزود: فعلاً قضاوت درباره سویه جدید بسیار زود است و هنوز قطعی نیست و دانشمندان اظهار نظر مشترکی در این زمینه ندارند.

ویدئو | مبتلایان اومیکرون در کشور به ۲۶ نفر رسید

گویا در ارتباط با واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در کشور، گفت: کمیته ملی واکسن کرونا نظر خود را برای تزریق واکسن به کودکان زیر ۱۲ سال اعلام کرده و می‌توان از واکسن‌های تولید داخل برای این منظور استفاده کرد.

وی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهوری قرار شده مستندات بیشتری را در این زمینه جمع آوری کنیم و کمیته ملی واکسن کرونا در حال انجام این کار است تا ستاد ملی مقابله با کرونا برای واکسیناسیون زیر ۱۲ سال متقاعد شود.

گویا با عنوان این مطلب که امکان تشخیص انواع بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی در کودکان و بزرگسالان را داریم، گفت: یک شبکه آزمایشگاهی گسترده در سطح کشور وجود دارد و تمام موارد مشکوک که ذره‌ای تردید در تشخیص آنها وجود داشته باشد به آزمایشگاه مرجع کشوری در انستیتو پاستور ایران و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارجاع داده می‌شود تا به طور قطعی تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: گسترش سویه امیکرون در دنیا شکل انفجاری به خود گرفته و امیدواریم بتوانیم از گسترش انفجاری این بیماری در کشور جلوگیری کنیم و همه تلاش ما در این راستا است. ما اقدامات سختگیرانه زیادی در نظر گرفته و اجرا کرده‌ایم. برخی از این اقدامات مربوط به مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است که ستاد ملی کرونا دستورات لازم را صادر کرده است و تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های درگیر موظف به اجرای دستورالعمل‌ها شدند.‌

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که برای نوع واکسنی که در نوبت سوم تزریق می‌شود ما مطالعات جهانی را مورد ملاحظه قرار می‌دهیم، تاکید کرد: اما تصمیم نهایی را کمیته ملی واکسن و کمیته علمی کرونا اتخاذ می‌کند و ممکن است گاهی تصمیم متفاوت از چیزی باشد که سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌کند.

وی افزود: هر واکسنی که استفاده می‌کنیم تاریخ مصرف مشخص داشته و توسط سازمان غذا و داروی کشور تأیید شده است و به هیچ عنوان واکسن تاریخ مصرف گذشته به مردم تزریق نمی‌شود. حتی اگر یک روز از تاریخ مصرف آن گذشته باشد هم تزریق نخواهد شد.

گویا گفت: انتظار داریم مردم به دو نکته مهم توجه کنند؛ اول اینکه با دو نوبت واکسیناسیون بازهم احتمال ابتلاء به این سویه جدید وجود دارد و کسانی که می‌خواهند بیشترین فایده از تزریق واکسن را ببرند و در برابر اومیکرون در امان باشند حتماً سه نوبت واکسن دریافت کنند. البته دریافت دوز سوم هم باید بر اساس جدول زمانی و نه زودتر و نه دیرتر باشد که فاصله تزریق دوز سوم، سه ماه پس از تزریق دوز دوم است. افراد بالای ۱۸ سال که از نوبت دوم واکسن آنها ۳ ماه گذشته باشد اکنون می‌توانند برای نوبت سوم واکسن واکسن مراجعه کنند.‌

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: رعایت پروتکل‌ها به صورت فردی و جمعی اهمیت زیادی دارد. اکنون دو خوشه از بیماران را در تهران و خراسان داریم که داخل خانواده مبتلا شدند و این نشان می‌دهد وقتی یک نفر در خانواده مبتلا می‌شود، دیگر اعضا هم مبتلا خواهند شد. لذا، تقاضا داریم که در خانه و جامعه و محل کار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. نباید اجازه دهیم وضعیت به گونه‌ای شود که باز هم با موج سنگین بیماری مواجه شویم.


اینجا ببینید کرونای اومیکرون در کدام شهر‌های ایران دیده شده است؟ (۶ دی ۱۴۰۰)


اینفوگرافی | علائم ابتلا به اُمیکرون

آخرین آمار مبتلایان به کرونای اومیکرون در ایران (۶ دی ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->