آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

ویروسی که میان کودکان مشهدی شیوع پیدا کرده، احتمالا اومیکرون است (تکذیب شد)

  • کد خبر: ۹۳۵۴۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
ویروسی که میان کودکان مشهدی شیوع پیدا کرده، احتمالا اومیکرون است (تکذیب شد)
رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان اکبر مشهد گفت: پزشکان احتمال می‌دهند ویروسی که بیشتر کودکان درگیر آن هستند، همان امیکرون باشد اما به دلیل نبود کیت نمی‌توان با قطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا خادمی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: اطلاعات موجود در خصوص ویروس ناکافی و سویه امیکرون هنوز ویروسی ناشناخته است. در بسیاری از مقالات گفته شده این ویروس علائم جدی ندارد، ولی از گوشه و کنار دنیا به ندرت اطلاعاتی هم می‌رسد که علائم تنفسی در برخی از بیماران دیده شده است. خوشبختانه در بیشتر منابع علمی و پزشکی آمده که ویروس امیکرون ضعیف است.

وی افزود: اکنون در شهر مشهد این ویروس حضور دارد و نیاز است که کیت‌های تشخیصی آن وارد شود تا بتوانیم به طور دقیق این ویروس را شناسایی کنیم.

این پزشک اطفال بیان کرد: در حال حاضر شهر مشهد درگیر بیماری ویروسی شدیدی است که علائمی بین علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد. شیوع این ویروس بسیار بالاست و علائم آن بین کودکان شدیدتر و در بزرگسالان خفیف‌تر است.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد ادامه داد: این ویروس همه اعضای خانواده را درگیر می‌کند. خوشبختانه تاکنون کسانی که مبتلا شده‌اند، در بیمارستان بستری نشده‌اند. در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که از حدود ۲۰ بیماری که فقط به مطب من مراجعه می‌کنند، ۱۶ نفرشان علائم سرماخوردگی، گلو درد، سرفه، شکم درد، اسهال و استفراغ دارند.

وی ادامه داد: در مجموع نگرانی زیادی بابت شیوع این ویروس نداریم، اما همچنان بهترین راهکار پیشگیری از این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب جدی از دورهمی‌ها و واکسیناسیون است. به دلیل بالا بودن قدرت شیوع این ویروس شرایط زندگی سخت خواهد شد، اما بعید می‌دانم مرگ‌ومیر به همراه داشته باشد.

بیشتر کودکان در مدرسه مبتلا شده‌اند

خادمی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع این ویروس موافق تعطیلی مدارس است یا خیر، گفت: از ابتدا با بازگشایی مدارس موافق نبودیم، اما اکنون با توجه به اینکه این ویروس بین کودکان شیوع بیشتری دارد، بهتر است حداقل حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری شود تا تکلیف این موج مشخص گردد چراکه طبق گفته اکثر کودکانی که به ما مراجعه می‌کنند، آنان در مدرسه مبتلا شده‌اند.

ابتلای کودکان مشهدی به اومیکرون تکذیب شد

این در حالیست که امروز (دوشنبه ۶ دی‌ماه ۱۴۰۰) روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تماسی با شهرآرانیوز خبرهای مبنی بر احتمال ابتلای کودکان مشهدی به سویه اومیکرون را تکذیب کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->