سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

تاریخ‌سازی ملت به وقت ۹ دی

  • کد خبر: ۹۴۰۱۰
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
تاریخ‌سازی ملت به وقت ۹ دی
بازخوانی دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره حماسه نهم  دی ماه

شهرآرانیوز؛ «روز نهم دی در تاریخ ماند.» این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی است. ایشان فتنه ۸۸ را حاصل برنامه ریزی چندین ساله دشمنان و در ادامه قضایایی، چون فتنه سال ۷۸ تحلیل می‌کنند و راه حل علاج آن را حرکت عظیم مردمی همانند آنچه در ۹ دی سال ۸۸ اتفاق افتاد، می‌دانند. از نگاه رهبر معظم انقلاب، روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسه ۹ دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است. آیت ا... خامنه ای، حرکت ۹دی را عامل در هم پیچیده شدن بساط فتنه و فتنه گران و حادثه‌ای ماندنی در تاریخ معرفی می‌کنند.

به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره بازنشر می‎شود.
رهبر معظم انقلاب، یازدهم دی سال ۹۸ در دیدار جمعی از پرستاران سراسر کشور با ایشان فرمودند: مسئله نهم دی، پاسداشت آزمون‌های بزرگ یک ملت، یک مسئله اساسی است. آزمون‌هایی سر راه کشور‌ها و ملت‌ها قرار می‌گیرد که در آن آزمون‌ها گاهی خوب می‌درخشند؛ مخصوص ملت ما هم نیست، منتها برای ملت ما در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا امروز از این آزمون‌ها زیاد بوده است و از این درخشش‌ها هم زیاد بوده است و ملت درخشیده که یکی اش روز نهم دی سال ۸۸ بود.

۹ دی دفاع از ارزش‌های انقلاب بود

حضرت آیت ا... خامنه ای، ششم دی ماه سال ۹۶ در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند: ۹ دی دفاع از ارزش‌های انقلاب بود، از ارزش‌های دین بود. آنجا ایستادگی‌ای که ما کردیم، ایستادگی در دفاع از انتخابات بود. بنده صریحا گفتم فشار می‌آورند که باید انتخابات را ابطال کنید، من زیر بار ابطال انتخابات نخواهم رفت؛ این را من اعلان کردم. بحث سر ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی است.

حرکت عمومی نهم دی همه را مبهوت کرد

رهبر معظم انقلاب، نوزدهم دی سال ۹۵ در دیدار با مردم قم فرمودند: حرکت نهم دی سال۸۸ از جنس همان حرکت نوزدهم دی در سال ۵۶ است. دیدید در سال۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه انداختند و کار را به جا‌هایی رساندند که به خیال خودشان، جا‌های بسیار باریک و حساس و دقیقی بود، [اما]ناگهان حرکت عمومی نهم دی همه را مبهوت کرد.

۹ دی، نمونه‌ای از عناصر قدرت نظام

ایشان، هفتم دی ماه سال ۹۵ در ابتدای جلسه درس خارج فقه و در آستانه سالروز حماسه ۹ دی ۸۸، با اشاره به دشمنی و کینه ورزی عملی مستکبران با حاکمیت اسلام و تلاش آنان برای سلب مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حادثه بی نظیر ۹ دی را از جمله نمونه‌های قدرت جمهوری اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: امروز هندسه تقابل قدرت‌های استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت مادی و معنوی، و عزم و اراده ملت ایران است و در مقابل، باید این قدرت را حفظ و روز به روز تقویت کرد.

ایشان در همان جلسه، حادثه ۹ دی را نمونه دیگری از عناصر قدرت نظام برشمردند و افزودند: در آن حادثه بی نظیر، هیچ کس دست اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ها کشاند و آن حادثه بی نظیر پدید آمد.

نهم دى را می‌خواهند به فراموشى بسپرند

رهبر معظم انقلاب، هفدهم دی ماه سال ۹۳ در دیدار با مردم قم، فرمودند: انگیزه هایى وجود دارد براى فراموش کردن و در طاق نسیان گذاشتن این روزهاى بزرگ و این حوادث بزرگ؛ کار می‌کنند و تلاش می‌کنند براى اینکه سوابق تعیین کننده و عموما افتخارآمیز براى انقلاب و دوران دفاع مقدس و امثال این ها، فراموش بشود. نهم دى را هم می‌خواهند به فراموشى بسپرند. حادثه عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند.

نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است

ایشان روز نوزدهم دی ماه سال ۹۲ در دیدار با مردم قم فرمودند: آنجایی که شما می‌بینید مؤمنینی هستند و نصرت پیدا نمی‌کنند، به خاطر این است که یا ایمان ضعیف است، یا ایمان غلط است - ایمان به چیزی است که نباید به آن مؤمن بود - یا ایمان همراه با بصیرت نسبت به مسائل جهان و مسائل حول وحوش خودشان نیست. نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید.

ما که این همه در باب قضیه حوادث ن ۹ دی روی بصیرت تکیه کردیم و بعضی‌ها خوششان نیامد، به خاطر این است؛ اگر بصیرت نبود، همان ایمان ممکن است انسان را به بیراهه بکشاند.

نهم دی؛ تبلور روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم

رهبر معظم انقلاب، روز ۲۱ آذر سال ۹۰ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت نهم دی، بیان کردند: در قضیه ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمی گردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی نظیر تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تأمل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم بود. پس اینجا ما دو تا عنصر در کنار هم داریم: یک عنصر، عنصر مردم است؛ که مردم در هر کشوری، در هر جامعه ای، اگر چنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند، عمل کنند و وارد میدان بشوند، می‌توانند همه مشکلات را حل کنند.

در قضیه  ۹ دی، پای عاشورا در میان بود

حضرت آیت ا... خامنه‌ای در همان دیدار افزودند: یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه ۹ دی هست، که باز آن را کاملا به حوادث انقلاب نزدیک می‌کند، مسئله عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است.» این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ما‌ها عادت کرده ایم، این حرف‌ها را تکرار می‌کنیم؛ کأنه عمقش گاهی از یادمان می‌رود، خون بر شمشیر پیروز می‌شود، مظلوم بر ظالم فائق می‌آید، کشته بر کُشنده فائق می‌آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام (ره) این را در محرم سال ۵۷ مطرح کردند، در قضیه ۹دی هم باز پای امام حسین (ع) در میان بود، پای عاشورا در میان بود.

آنچه در نهم دی پیش آمد، مردمی بود

رهبر معظم انقلاب در بیستم مهرماه سال ۹۰ در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه فرمودند: یکی دیگر از چالش‌ها - که البته این چالش پیچیده تری بود - چالش‌های فتنه انگیزی بود که در فتنه‌ای مثل هجدهم تیر سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸، با فاصله ۱۰ سال، این‌ها در تهران راه انداختند. امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ ضربه وارد کنند؛ اما بالعکس شد. در فتنه هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه گران فتنه خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم ۲۳تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهر‌ها به راه انداختند.

در فتنه ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع پیکر امام (ره)، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود.

اعتراف دشمنان به عظمت حرکت مردم در نهم دی

ایشان در روز نوزدهم بهمن سال ۸۸ در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی هوایی ارتش، بیان داشتند: راز ماندگاری این انقلاب، اتکای به ایمان هاست؛ اتکای به خداست؛ لذا شما می‌بینید آن روزی که توده عظیم مردم در سرتاسر کشور احساس کنند که دشمنی‌ای متوجه انقلاب است، احساس کنند که دشمنی جدی‌ای وجود دارد، بدون فراخوان حرکت می‌کنند می‌آیند.

روز نهم دی شما دیدید در این کشور چه اتفاقی افتاد و چه حادثه‌ای پیش آمد. دشمنان انقلاب که همیشه سعی می‌کنند راهپیمایی‌های میلیونی را بگویند چند هزار نفر آمده اند - تحقیر کنند، کوچک کنند - اعتراف کردند و گفتند در طول این بیست سال، هیچ حرکت مردمی‌ای به این عظمت در ایران اتفاق نیفتاده است؛ این را نوشتند و گفتند. آن کسانی که سعی در کتمان حقائق درباره جمهوری اسلامی دارند، این را گفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->