بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ
سرخط خبرها

کارگاه نقاشی «نقش سربند» در حرم مطهر رضوی (ع) برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۹۴۰۲۴
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کارگاه نقاشی «نقش سربند» در حرم مطهر رضوی (ع) برگزار می‌شود
به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، یک کارگاه نقاشی با عنوان «نقش سربند» با حضور جمعی از هنرمندان برجسته کشور در حرم مطهر رضوی برپا شده است. سراغ مسئولان برگزاری این کارگاه و هنرمندان حاضر در آن رفتیم تا لحظاتی در بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) با آن‌ها به گفتگو بنشینیم، که شرح آن را در این مطلب می‌خوانید.

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، یک کارگاه نقاشی با عنوان «نقش سربند» با حضور جمعی از هنرمندان برجسته کشور در حرم مطهر رضوی برپا شده است. این کارگاه به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری بنیاد فرهنگی روایت فتح با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از ۸ تا ۱۰ دی، از ساعت ۸ تا ۱۶، در رواق دارالمرحمه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

کاظم چلیپا، محمد اسدی جوزانی، مهدی امینی، علی بحرینی، عباس برزگر گنجی، روح‌ا... پروین، عباس تارخ، علیرضا ذاکری، حسن رزمخواه، حسین عصمتی آمرآباد، عباس گودرزی، اکرم محمودی و احمد منصوب، استادان و هنرمندان حاضر در این کارگاه سه‌روزه هستند.

آثار تولید شده در کارگاه «نقش سربند» در نمایشگاهی با همین عنوان در روز‌های ۱۱ تا ۱۵ دی در نگارخانه رضوان به نشانی مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، به نمایش عموم درخواهد آمد.

به سراغ مسئولان برگزاری این کارگاه و هنرمندان حاضر در آن رفتیم تا لحظاتی در بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) با آن‌ها به گفتگو بنشینیم، که شرح آن را در این مطلب می‌خوانید.

نقش سردار بر سردر دل‌ها

نمایش آثار در نگارخانه رضوان

محمد حبیبی، مدیر بخش هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، در گفتگو با شهرآرا گفت: در این رویداد ۱۳ هنرمند از کل کشور حضور دارند که چهار نفر آن‌ها از استان خراسان رضوی هستند. به گفته حبیبی هنرمندانی که به این کارگاه دعوت شده‌اند، از شهر‌های گوناگون هستند که با همه مشکلات موجود به دلیل موضوع کار که سردار شهید قاسم سلیمانی است اشتیاق زیادی به شرکت در این رویداد داشته‌اند.

شوق حضور در آستان امام هشتم

روح‌ا... پروین، هنرمند خوش نویس و نگارگر کشور در حاشیه این کارگاه در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اولین بار است که در حرم مطهر امام رضا (ع) اثر خلق می‌کند گفت: از یک‌سو دعوت امام رضا (ع) و از سوی دیگر عشق به اسطوره‌ای که غم آن از دل رفتنی نیست، ما را در این مکان جمع کرد و این احساس وصف شدنی نیست.

پروین همچنین درباره مشکلات موجود بر سر راه هنرمندان تصریح کرد: ما دل در گرو انقلاب داریم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مشکلات وجود دارند و اگر نباشند باید شک کرد. وظیفه ما مبارزه با مشکلات است. آرزوی من این است، همان‌طور که سردار حاج قاسم سلیمانی با شهادت، عاقبت‌به‌خیر شد، ما نیز عاقبت‌به‌خیر شویم، حقایق را ببینیم و غفلت به سراغمان نیاید.

نقش سردار بر سردر دل‌ها

فرصتی مغتنم

علیرضا ذاکری، دیگر هنرمند طراح و نقاش حاضر در این کارگاه نیز گفت: کار کردن برای سردار سلیمانی در حرم امام رضا (ع)، فرصتی است که برای هنرمندان زیاد پیش نمی‌آید و من نیز این فرصت را از دست ندادم تا بتوانم در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، برای ادای دین به سردار سلیمانی قدمی بردارم. او که سال‌هاست در حوزه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک فعالیت می‌کند و در بخش هنر‌های تجسمی جشنواره فجر در سال ۹۵، موفق به دریافت طوبای زرین شد درباره شرایط کاری هنرمندان گفت: شرایط اقتصاد هنر در دنیا به واسطه کرونا روز‌های خوبی را نمی‌گذراند، شرایط رو به افول است و بیشتر هنرمندان در رشته‌های مختلف، در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و اکنون با حمایت‌های نهاد‌های دولتی، فرهنگی و حکومتی است که فعالیت‌ها در حال انجام است. ذاکری ادامه داد: دوست دارم آثاری خلق کنم که ماندگار باشد و تصویر جدید به تصاویر دنیا اضافه کند. به گفته او نهاد‌های فرهنگی بودجه‌های بسیار خوبی دارند که می‌توانند در این حوزه از هنرمندان حمایت کنند تا نمایشگاه برگزار کرده و کتاب چاپ کنند.

نقش سردار بر سردر دل‌ها

مفتخر به خلق اثر برای سردار سلیمانی

عباس برزگر گنجی، دیگر هنرمند حاضر در این کارگاه نیز گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم این است که برای خلق اثر به مناسبت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی به این رویداد دعوت شده‌ام. او با اشاره به اینکه دو روز پیش یک نقاشی دیواری با موضوع سردار شهید سلیمانی و به ابعاد ۲۵۰ متر مربع در تهران انجام داده است گفت: شرکت در این رویداد خواسته قلبی و افتخار ماست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->