آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

همایش قدردانی از هنرمندان دفاع مقدس برگزار شد

  • کد خبر: ۵۷۷۶۲
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
همایش قدردانی از هنرمندان دفاع مقدس برگزار شد
همایش تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس، دیروز به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سالن ۲ پردیس سینمایی هویزه برگزار شد.
سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - همایش تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس، دیروز به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سالن ۲ پردیس سینمایی هویزه برگزار شد. در ابتدای این همایش گزارشی از روند اجرای برنامه‌های سال۹۹ که با حمایت هنرمندان در جشنواره‌های مختلف انجام شده ارائه شد. این برنامه‌ها شامل تولیدات فیلم کوتاه، مستند و هنر‌های تجسمی است.


رتبه‌های برتر در خراسان رضوی

جواد فرهنگ‌نژاد، معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در این برنامه گفت جشنواره ملی ترنمِ فتح مختص یگان‌های نظامی و انتظامی بود و در این دوره فرمانده شمال شرق، رتبه چهارم در کشور را کسب کرد.
 
این رتبه با توجه به ادوات نظامی و موسیقی نیرو‌های مسلح، کار دشواری است، زیرا هنوز سازوکار مشخصی برای آن در کشور نداریم. همچنین در جشنواره ملی تئاتر سنگر، فرمانده مرزبانی در استان رتبه نخست را کسب کرد. مرحله منطقه‌ای این جشنواره در استان سمنان انجام شده و در آنجا هم به ترتیب استان‌ها کار‌های بسیار مناسبی در تئاتر دفاع مقدس ارائه می‌شود.
فرهنگ‌نژاد با اشاره به جشنواره ملی فانوس در حوزه دفاع مقدس افزود: با توجه به اینکه شرکت در این جشنواره برای همگان هنرمندان آزاد است، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سال۹۸ مقام اول را در کشور کسب کرد.
 
امسال دو مقام برگزیده کشوری را در حوزه موسیقی و فیلم کوتاه دفاع مقدس در جشنواره بین‌المللی رسام کسب کردیم. او گفت: امسال ۱۰۸ کشور جهان در جشنواره مقاومت که به‌صورت بین‌المللی از طرف بنیاد مرکز در تهران برگزار شد، شرکت کردند. در این جشنواره، ۵۶ کشور مثل استرالیا، ایتالیا، هند و ایران به بخش مسابقه راه پیدا کردند و خراسان رضوی نیز در بین راه‌یافتگان به مرحله مسابقه بود که در مرحله نهایی، سه مقام برگزیده در سطح بین‌المللی با فیلم‌های «آهنگر» و «پسرم» و مستند «بوکس برای صلح» کسب کرد.
به گفته فرهنگ‌نژاد فیلمی با موضوع شهید فخری‌زاده در مشهد تولید می‌شود. همچنین امسال پنجمین دوره جشنواره ملی «فانوس» به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.


برکات انقلاب

در ادامه، این مراسم، سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه هنر و ساحت ذوق و ادبیات و انواع رشته‌های هنری پیش از انقلاب اسلامی به کج‌راه‌هایی که نظام طاغوت پیش پای مردم گذاشته، کشیده شده بود، گفت: فرهنگِ لجام‌گسیخته و عاریه گرفته از غرب، حرکت پرشتاب در مسیر ناکجاآباد نظام سلطه و ستم‌شاهی بود. در این میان، هنرمندان، دل‌سوزان و افراد فرهیخته‌ای بودند که سینه سپر و مبارزه می‌کردند. این‌طور نبود همه میدان یک‌طرفه و یک‌رویه به نفع دشمن باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان جمله «یکی از بزرگ‌ترین برکات این انقلاب بازگرداندن مردم به مسیر آموزه‌های اصلی و اعتقادات و باور‌های دینی و ارزش‌ها بود». گفت: انقلاب اسلامی، ما را از کج‌راهه و ناکجاآباد تمدن غرب و نظام سلطه، بازگرداند. ما را به راه راست و پیروی از اسلام ناب محمدی رهنمون کرد.

سرتیپ یوسفعلی‌زاده گفت: هنرمندان وظیفه دارند از این رویداد و تحول بزرگ و چرخش مبارک، با صد زبان، سخن بگویند: قهرمانان ملی و انقلابی در میدان‌های مختلف، نقش خودشان را ایفا می‌کنند؛ بدون شک میدان هنر و دانش و فرهیختگی در این زمره است. ما نیز در این میدان افرادی مثل شهید سلیمانی می‌خواهیم.
او گفت: اداره ما مأموریت دارد آثار انقلاب دفاع مقدس و مقاومت را حفظ و ارزش‌های این رویداد بزرگ و اثرگذار و جهانی را منتشر کند. برای همین، دست یاری به‌سوی شما هنرمندان و جامعه فاخر و اثرگذار استان دراز می‌کنیم و از عزیزان می‌خواهیم در این میدان نقش بیافرینند.


ستایش آثار

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از همراهی هنرمندان استان در رشته‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: این روز‌ها آثار بسیار ارزشمندی به ما رسیده است. بیش از ۲۰۰اثر که ارزش تدوین کتاب دارند به دبیرخانه نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت رسیده است. نویسندگان مردمی، نوقلم‌ها، آدم‌های باانگیزه بیش از ۲ هزار شعر در قالب‌های مختلف شعری در حوزه دفاع مقدس و مقاومت به دبیرخانه فرستاده‌اند. بیش از ۵۰۰ داستان کوتاه و خاطرات ناب به دبیرخانه رسیده است و جا دارد از این آثار بیشتر داشته باشیم.

سرتیپ یوسفعلی‌زاده از سازمان‌های همکار در این حوزه‌ها به‌ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و مجموعه‌های دانشگاهی تقدیر کرد و گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس، میدان نقش‌آفرینی همه است.


تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ها و هنرمندان

در پایان این همایش از هنرمندان و برگزیدگان در جشنواره‌های مختلف نیز قدردانی شد. در بخش نخست، از سرهنگ نبوی‌نژاد از عقیدتی سیاسی قرارگاه شمال شرق ارتش و سرهنگ نارویی، مسئول گروه موزیک قرارگاه شمال شرق ارتش و حجت‌الاسلام خورشاهی، مسئول عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی ارتش و سرگرد بیهقی، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا و مهدی مسگران و مهدی رضازاده و علی عظیم‌زاده قدردانی شد.

همچنین در بخش دوم، هنرمندان، نورانی، حسین انفرادی، کیوان علایی، ناصر نجفی، حامد آریان نژاد، سجاد جهانگیری، معین ناجی، علیرضا موسی‌زاده، محمدرضا خدنگی، مجتبی محسنی، مهدی صابر و محمد شریعتی و مریم جهان‌گشته با اهدای لوح سپاس، قدردانی شدند.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->