اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شورای ششم به دنبال تقویت ظرفیت‌های حوزه کسب‌وکار در حاشیه شهر مشهد است

  • کد خبر: ۹۴۱۲۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
شورای ششم به دنبال تقویت ظرفیت‌های حوزه کسب‌وکار در حاشیه شهر مشهد است
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: بر این باوریم که شورای شهر، به‌عنوان مقام سیاست‌گذار در مقیاس شهری می‌تواند بستر توسعه کسب‌وکارها و افزایش سطح فعالیت کارآفرینان را فراهم آورد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان عسکری در نشست با کارآفرینان شهر مشهدمقدس که با موضوع توانمندسازی اقتصادی توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری در حاشیه شهر برگزار شد، اظهارکرد: حوزه «اقتصاد» یکی از نکات بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال اخیر به آن تاکید داشته‌اند و جلوه‌اش را در نامگذاری‌های هرسال شاهد هستیم که با محوریت حوزه اقتصاد است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم در شرایط امروز کشور که درگیر جنگ اقتصادی هستیم، مقوله «کسب‌وکار» است، گفت: ابرقدرت‌های دنیا در کنار تهاجم فرهنگی، از مقوله «اقتصاد خانواده» به عنوان یکی از راه‌های ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل رهبر انقلاب در سال‌های گذشته به صورت ویژه حوزه اقتصاد را مورد توجه ویژه قرار داده‌اند.

طهوریان عسکری افزود: به‌عنوان یک کارگزار و خادم مردم در حوزه جغرافیایی شهر مشهدمقدس، تلاش در جهت توسعه کسب‌وکارها و توانمندسازی مردم، ناظر به حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را رسالت خود می‌دانم و مجدانه پیگیری خواهم نمود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگروه «توانمندسازی اقتصادی، توسعه‌ کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری» که ذیل کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهدمقدس شکل گرفته، تصریح کرد: در ادامه همین نشست‌ها، جلسه‌ با جمعی از کارآفرینان مشهدی در دستورکار قرار گرفت؛ کارآفرینانی که رویکرد و جنس کار آنها، قابل توسعه در بافت‌های پیرامونی و حاشیه شهر است.

طهوریان عسکری گفت: بر این باوریم که شورای شهر، به‌عنوان مقام سیاست‌گذار در مقیاس شهری می‌تواند بستر توسعه کسب‌وکارها و افزایش سطح فعالیت کارآفرینان را فراهم آورد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس به تشریح ویژگی‌‎های کارآفرینان پرداخت و افزود: «کارآفرین» در هر عرصه‌ای که ورود کند و دغدغه‌مند باشد، ناخودآگاه شغل و توسعه جدیدی در کسب‌وکار ایجاد می‌نماید؛ توسعه کسب و کاری که با ایجاد شغل، موجب توانمندسازی افراد و به تبع آن، ارتقاء سطح اقتصادی فرد، خانواده و اجتماع می‌شود.

طهوریان عسکری از اهتمام کارگروه توانمندسازی اقتصادی برای تقویت ارتباط بین شورای شهر و کارآفرینان خبرداد و اظهارکرد: از این طریق می‌‎توان در بستر حاشیه شهر، به صورت ویژه‌تری فعالیت داشته باشیم و ظرفیت‌های حوزه کسب‌وکار را در حاشیه شهر به فعلیت برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کسب و کار، برداشت امروز جامعه نسبت به «فرهنگ کار» دچار صدمه شده، گفت: مدیریت شهری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود باید در جهت تقویت اخلاق اجتماعی و فرهنگ شهروندی، با محوریت «فرهنگ کسب‌وکار» گام بردارد.

طهوریان عسکری افزود: از این طریق می‌توان به تقویت فرهنگ کار در شهر مشهدمقدس، به‌ویژه حاشیه شهر کمک کرد؛ البته سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی و مسئول نیز همچون آموزش و پرورش، مجموعه آموزش عالی و آموزش علمی-کاربردی هم باید نقش‌آفرینی نمایند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اشاره‌ای هم به «مرکز کارآفرینی و آموزش و توانمندسازی» که در انتهای حر 13 درحال ساخت است، داشت و تصریح کرد: این مجموعه با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی و ارائه آموزش و آگاهی به ساکنان حاشیه شهر شکل خواهد گرفت؛ امیدواریم تا پایان سال بخشی از این مجموعه به بهره‌برداری و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

فعالیت‌های جزیره‌ای؛ مانعی بر سر راه دیده شدن مشاغل خانگی

مسعود رضوی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهدمقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های جزیره‌ای و مستقل افراد، سمن‌ها، انجمن‌ها و فعالان حوزه کارآفرینی، یکی از موانع اصلی دیده شدن کارآفرینی و مشاغل خانگی است، اظهارکرد: شورای شهر به دلیلی مردمی بودن این نهاد، می‌تواند نقش مهم و بسزایی در ایجاد وحدت بین مجموعه‌های یاد شده ایفا نماید.

وی افزود: اگر به دنبال نمود و دیده شدن کارآفرینی و مشاغل خانگی هستیم باید همه تشکل‌ها و دستگاه‌ها و ... با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رضوی خاطرنشان کرد: بسترها و فضاهای شهری اعم از پارک‌ها، پل‌های عابر پیاده و ... در خدمت متقاضیان کارآفرینی و بخش صنعتی است ولی این عزیزان باید خلاقانه وارد عرصه شوند و ریسک‌پذیر باشند.

در ادامه نیز کارآفرینان و بخش خصوصی در این جلسه به طرح مسائل و نقطه‌نظرات خود پرداختند که از جمله آنها می‌توان به آموزش و بهره‌گیری از استعدادهای کودکان حاشیه شهر در عرصه تکنولوژی‌ و فناوری اطلاعات، پیوند کارآفرینان و کارخانه‌داران با محلات حاشیه شهر، پرهیز از ورود مستقیم شهرداری به مسائل مشاغل خانگی و صرفا ایفای نقش تسهیلگری و ... اشاره کرد.

 

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->