در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

حذف ۲ بند از تبصره بودجه ۱۴۰۱ به‌نفع شهرداری‌ها

  • کد خبر: ۹۳۹۹۴
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
حذف ۲ بند از تبصره بودجه ۱۴۰۱ به‌نفع شهرداری‌ها
با حمایت اعضای کمیسیون عمران مجلس و رایزنی‌های انجام شده، دو بند از تبصره‌های بودجه سال آینده که سبب کاهش بودجه شهرداری‌ها و تخصیص بودجه توسط وزارت کشور می‌شد، حذف شده است.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ مسئله حذف برخی ردیف‌های بودجه‌ای مرتبط با شهرداری‌ها از آلبوم اقتصادی سال ۱۴۰۱ که کمی زودتر از تقدیم لایحه آن از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی خبرساز شده بود و از همان زمان هم واکنش اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و نیز مدیران شهری را در کشور به دنبال داشت، گویا تا حدی حل شده و آن‌طور که عضو شورای اسلامی شهر مشهد خبر داده، با حمایت اعضای کمیسیون عمران مجلس و رایزنی‌های انجام شده، دو بند از تبصره‌های بودجه سال آینده که سبب کاهش بودجه شهرداری‌ها و تخصیص بودجه توسط وزارت کشور می‌شد، حذف شده است.

حذف برخی ردیف‌های مرتبط با شهرداری‌ها از لایحه بودجه سال آینده که پیش از انتشار آن، در حد گمانه و گلایه مطرح می‌شد، پس از انتشار جزئیات آلبوم اقتصادی، رنگ واقعیت به خود گرفت و سبب شد اعضای شورای اسلامی شهر و نیز مدیران شهری مشهد دست‌به‌کار و با رایزنی، اصلاح این ردیف‌های بودجه‌ای را خواستار شوند.

«سهم شهرداری‌ها از بودجه ملی ۱۴۰۱؛ شاید هیچ» گزارشی است که درباره همین موضوع در تاریخ ۱۴ آذر در شهرآرا منتشر کردیم و به نقل از محمدرضا مؤمنی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از آسیب‌های احتمالی حذف این ردیف‌ها به شهرداری نوشتیم.

همچنین در گزارش دیگری با عنوان «خانه ملت، مشهدالرضا (ع) را فراملی ببیند» که روز ۲۳ آذر منتشر شد، به لزوم اصلاح لایحه بودجه با تأکید بر توجه به مشهد پرداختیم و در همین گزارش از حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس وعده گرفتیم که با همراهی دیگر نمایندگان این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

نشستی با حضور شهردار

حالا حسین علوی‌مقدم، عضو شورای اسلامی شهر از جزئیات نشستی گفته که به تازگی با حضور سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد به میزبانی کمیسیون عمران مجلس برگزار شده و حاصلش حذف دو بند از تبصره بودجه سال۱۴۰۱ به نفع شهرداری‌ها بوده است.

آن‌طور که پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد گزارش کرده، علوی‌مقدم در این باره گفته است: با حمایت اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رایزنی‌های انجام شده در این نشست که پیش‌تر نیز پیگیری شده بود، دو بند از تبصره‌های بودجه سال آینده که کاهش بودجه شهرداری‌ها و تخصیص بودجه توسط وزارت کشور را به دنبال داشت، حذف شد.

او با بیان اینکه اهداف و سیاست‌های جدید در ارتباط با ارتقای مدیریت شهری و خودکفایی شهرداری‌ها سبب افزایش سرعت روند ارائه خدمات به مردم از سوی شهرداری‌ها می‌شود، از محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس به‌دلیل حمایت از شهرداری‌ها در نشست اخیر، قدردانی کرد.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همچنین با این استدلال که ارائه خدمات شهرداری‌ها به مردم در راستای کاهش مشکلات و معضلات شهری و رفاه بیشتر آن‌ها بوده که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، ابراز امیدواری کرد که این موضوع در کمیسیون تلفیق تأیید شود و در صحن علنی مجلس نیز با رأی نمایندگان به‌تصویب برسد.

او این را هم یادآوری کرد که ارتقای جایگاه شهرداری‌ها و دریافت بودجه ملی برای مشهد به‌عنوان پایتخت دل‌ها، از ابتدای حضور اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر در دستور کار بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->