افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: رضایت امام رضا (ع) با گره‌گشایی از کار مردم محقق می‌شود

  • کد خبر: ۹۴۲۳۴
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
تولیت آستان قدس رضوی: رضایت امام رضا (ع) با گره‌گشایی از کار مردم محقق می‌شود
تولیت آستان قدس رضوی گفت: گره گشایی از کار مردم و رسیدگی به مشکلات آنان با نام و یاد حضرت رضا (ع) جلب رضایت آن امام رئوف و خداوند را در پی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی در آئین گردهمایی خادمیاران استان کرمان با بیان اینکه حضرت رضا (ع) واسطه رضایت خداوند از مخلوقاتش است، اظهار کرد: جلب رضایت و خشنودی خداوند که بزرگ‌ترین سعادت انسان است از طریق حضرت رضا (ع) حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید محبت و توجه حضرت رضا (ع) را جلب کنیم و این جلب رضایت به ابزاری نیاز دارد، اضافه کرد: خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت ما در گرو همین جلب محبت است و یکی از راه‌های آن کاری است که شما خادمیاران در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌اید و آن هم رسیدگی به نیازمندان و احسان جویان تحت عنوان کانون‌های خادمیاری به نام مبارک حضرت رضا (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: یکی از کار‌هایی که معصومین (ع) در دوران زندگی با برکتشان لحظه‌ای از آن غفلت نمی‌کردند رسیدگی به مشکلات و گره‌گشایی از کار مردم بود، ائمه اطهار (ع) این مهم را بر هر کار مستحب دیگری ترجیح می‌دادند و سیره آنان باید برای همه ما الگو باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با بیان اینکه عمل احسن را ائمه اطهار (ع) درک می‌کنند و ما نمی‌توانیم عمل احسن را به درستی تشخیص دهیم، گفت: انجام عمل احسن قبل از هر چیز نیاز به معرفت دارد؛ اگر بخواهیم عمل احسن انجام دهیم، باید از معصومین (ع) و حجت‌های الهی بیاموزیم و فرا گیریم.

وی خاطرنشان کرد: با مطالعه در سیره ائمه معصومین (ع) در می‌یابیم همواره پس از انجام واجبات، رسیدگی به کار مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان را در رئوس کار‌های خود قرار می‌دادند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: هر کس در حد توان و قدرت از مال، آبرو، اعتبار، عقل، توان جسمی و فکری و... خود برای رفع مشکلات مردم صرف کند، این کار موجب جلب رضایت حضرت رضا (ع) می‌شود و چه بهتر که با نام و پرچم این امام انجام شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی گفت: کار شما خادمیاران هم گره‌گشایی از کار مردم و هم ایجاد محبت امام و حجت خداوند در دل مردم است که در واقع دو ثواب محسوب می‌شود و اجر آن بی‌نهایت است.

وی اضافه کرد: خداوند به همه ما خادمان توفیق عنایت فرماید تا بتوانیم با اعمال خوب و کار‌های نیکو محبت، خشنودی و رضایت حضرت رضا (ع) که رضایت خداوند متعال است را جلب کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->