تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

آیا آفتاب خطر ام اس را کاهش می‌دهد؟

  • کد خبر: ۹۴۵۴۳
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
آیا آفتاب خطر ام اس را کاهش می‌دهد؟
یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد گذراندن زمان بیشتر در آفتاب تابستان با کاهش احتمال ابتلا به بیماری ام اس یا همان مولتیپل اسکلروزیس (MS) در کودکان مرتبط است.

به گزارش شهرآرانیوز، یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد گذراندن زمان بیشتر در آفتاب تابستان با کاهش احتمال ابتلا به بیماری ام اس یا همان مولتیپل اسکلروزیس (MS) در کودکان مرتبط است.

پرنس سباستین، از دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا و تیمی از همکارانش به مطالعه شرایط  کودکان مبتلا به ام اس پرداخته و به طور خاص ارتباط زمان سپری شده روزانه در خارج از منزل در تابستان، استفاده از پوشش‌های محافظ خورشید و اشعه ماوراء بنفش محیط در زندگی روزمره این اطفال را بررسی کردند.  

این پژوهشگران همچنین اطلاعات مرتبط با ۳۳۲ کودک دارای ام اس و ۵۳۴ کودک سالم که از نظر جنسیت و سن همسان بودند را مورد توجه قرار داده و ویژگی‌های محیطی آن‌ها را ثبت کردند.

در نتیجه این مطالعات، پژوهشگران دریافتند که گذراندن زمانی کوتاه و حتی کمتر از ۳۰ دقیقه روزانه در خارج از منزل در روز‌های آفتابی تابستان، با کاهش قابل توجهی در احتمال ابتلا به ام اس در یک مدل کاملاً تعدیل شده همراه است. به گزارش سیناپرس، در حقیقت هر چه  زمان بیشتری توسط این کودکان در خارج از منزل سپری می‌شود، خطر ابتلا به ام اس در آن‌ها کمتر شده و در این میان نکته جالب توجهی که پژوهشگران کشف کردند، این بود که دوز بالاتر اشعه ماورابنفش محیطی در روز‌های تابستانی با کم شدن احتمال ام اس مرتبط است.

در این گزارش به طور مشخصی عنوان شده است که  روشن کردن تأثیر عوامل خطر قابل اصلاح، مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و وضعیت ویتامین D، می‌تواند بار بیماری مرتبط با ام اس را در جوامع کاهش دهد.

پرنس سباستین در این رابطه تاکید کرد: یافته‌های ما نشان می‌دهد که توصیه به قرار گرفتن در معرض آفتاب حداقل ۳۰ دقیقه در روز در طول تابستان، به ویژه برای بستگان درجه یک بیماران ام اس و کودکانی که در خانواده آن‌ها این بیماری مشاهده شده است، ممکن است مداخله‌ای ارزشمند برای کاهش بروز ام اس کودکان باشد.

 پزشکان توصیه می‌کنند اجازه دهید فرزندانتان در فضای آزاد مانند حیاط منزل یا پارک‌ها بازی کرده و در محیط طبیعی به سربرند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی بر سلامت آن‌ها تاثیر بگذارد.

شرح کامل این پژوهش، ساعاتی پیش در آخرین شماره مجله تخصصی Neurology منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->