پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت الله علم الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست| میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
سرخط خبرها

یک نماینده مجلس: ۱۰۰هزار خودروی داخلی در انبار‌ها دپو شده است

  • کد خبر: ۹۴۷۹۲
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
یک نماینده مجلس: ۱۰۰هزار خودروی داخلی در انبار‌ها دپو شده است
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن از دپوی ۸۰ تا ۱۰۰ هزار خودروی داخلی در انبار‌ها خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن درباره علت عقب ماندگی خودرو سازان داخلی گفت: در شرایط فعلی که انحصار دو خودرو ساز را داریم این شرایط قیمت‌ها اصلا قابل قبول نیست. اگر واردات خودرو آزاد شود شرایط فعلی بهبود پیدا می‌کند.

حسینی کیا اشتباه دولت را در این می‌داند که به جای سیاست گذاری بنگاه داری می‌کند در واقع به نظر این نماینده مجلس دولت با تعرفه واردات خودرو باید سیاست گذاری کند.

پس از عدم توجه به هشدار سازمان بازرسی مبنی بر پایش روند تجاری‌سازی و تکمیل خودرو‌های ناقص به وزارت صمت و خودروسازان، سازمان مذکور دو شرکت ایران خودرو و سایپا را برای ارائه توضیحاتی در خصوص عدم اعتنا به افزایش خودرو‌های ناقص و عدم تکمیل آن‌ها، فراخوانده است. این در حالیست که آمار تولید و فروش ۹ ماهه خودروسازان نشان می‌دهد بالغ بر ۴۳ هزار دستگاه خودرو تولیدی ایران‌خودرو و سایپا در این مدت تجاری نشده و ناقص کف پارکینگ خودروسازان باقی مانده است.

تعرفه واردات بهترین عامل برای موفقیت دولت در عرصه سیاست گذاری خودرو است و در حال حاضر دولت با تعرفه واردات پائین در حق مردم اجحاف می‌کند» این نظر تخصص حسینی کیا برای تعادل ایجاد کردن در این حوزه است.

به گفته حسینی کیا، هر جا که خودروساز به مردم اجحاف می‌کند دولت با تعرفه واردات پایین واردات خودرو را آزاد می‌کند، هرجا خودرو کیفی و ارزان قیمت و قابل رقابت با دنیا ارائه می‌شود برای حمایت از خودرو ساز خودش تعرفه واردات را بالا می‌برند که در تمام دنیا در حال اجرا است، ولی در شرایطی که ما داریم همه چیز برعکس است.

«اگر دولت در عرصه تخصصی خودش کار کند تعادل برقرار می‌شود»، «یکی از دلایل گرانی خودرو برابر نبودن عرضه و تقاضا است»، «برای تنظیم بازار چاره‌ای جز واردات خودرو نیست» این نکات را حسینی کیا در جهت مدیریت بازار خودرو اعلام کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت نگاه مجلس برای واردات خودرو زمین زدن خودروساز داخلی نیست، بلکه به دلیل برابر نبودن عرضه و تقاضا در صدد اصلاح اوضاع هستیم. برای تنظیم بازار وقتی واردات اتفاق بیفتد خودرو ساز خودش را ملزم می‌داند که قیمت را پایین و کیفیت را بالا ببرد.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودرو خارجی در کشور ما ۸ برابر قیمت واقعی آن در بازار ما به فروش می‌رسد، ولی اگر واردات به میزان محدودی شروع شود این قیمت هم پایین می‌آید. بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار خودروی داخلی در انبار‌ها دپو شده و مشکل امروز ما این است که قطعه ساز خودرو ساز شده است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->