اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

احداث احسینیه ۳۸ هزار متر مربعی در میدان شهدا مشهد

  • کد خبر: ۹۴۹۰۸
  • ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
احداث احسینیه ۳۸ هزار متر مربعی در میدان شهدا مشهد
به گفته شهردار مشهد در روزهای آینده میدان شهدا آماده بهره برداری از بزرگترین حسینیه مسقف با مساحت ۳۸ هزار متر مربع خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله ارجائی در حاشیه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا در جمع خبرنگاران افزود: میدان شهدای مشهد، یادآور هویت تاریخی و رشادت های فوق العاده زیاد مردم با بصیرت مشهد در دوران انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی و به منظور پیروزی انقلاب، مردم مشهد تعدادی شهید را در این میدان تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

شهردار مشهد گفت: آنچه امروز بعد از ۴۳ سال رخ می دهد، بازگشت «میدان شهدا» به «شهدا» است این میدان در ابتدای انقلاب کانون مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی بوده است و امروزه با دفن این سه شهید، به هویت خود باز می گردد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز گفت: هدف از تدفین سه شهید گمنام در این میدان زمینه سازی برای هویت پیدا کردن میدان شهدا و مسمی شدن میدان شهدا به شهدای واقعی است.
حسین باغگلی افزود: در موقعیتی که امروز شهدا تدفین شدند در آینده فضای بهره برداری، فضای زیرین میدان شهدا است، فضای فرهنگی مطلوبی پیشاپیش فراهم شده است و در سطح میدان شهدا نیز فضا سازی مطلوب انجام می شود.

وی اضافه کرد: از این پس میدان شهدا به معنای واقعی کلمه میدان شهدایی است که حضور دارند، این مکان در گذشته میدان برخی شهدایی بود که در مقطعی در این مکان به شهادت رسیدند اما امروز میزبان سه تن از شهدا به صورت دائم است و از این پس برنامه های فرهنگی مشهد و میدان شهدا بر مدار این موقعیت تنظیم،  برنامه ریزی و پیگیری خواهد شد.

پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس امروز پنجشنبه در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در طبقه منهای یک عرصه میدان شهدای مشهد به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->