وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

سیدنی پوآتیه، اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده اسکار، درگذشت

  • کد خبر: ۹۵۰۵۰
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
سیدنی پوآتیه، اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده اسکار، درگذشت
سیدنی پوآتیه (Sidney Poitier)، هنرپیشه سرشناس هالیوودی و اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده جایزه اسکار، در۹۴ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز - سیدنی پوآتیه، هنرپیشه سرشناس هالیوودی و اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده جایزه اسکار، در۹۴ سالگی درگذشت.

سیدنی پوآتیه که با بازی در فیلم‌هایی چون راهی به بیرون نیست (No Way Out)، زنبق‌های مزرعه (Lilies of the Field) و در گرمای شب (In the Heat of the Night) راه را برای بسیاری از بازیگران به حاشیه رانده شده باز کرد، پنجشنبه شب (۱۶ دی) در منزلش در بورلی هیلز درگذشت.

پوآتیه با نقش‌آفرینی در فیلم زنبق‌های مزرعه به اولین مرد سیاه‌پوست تاریخ سینما تبدیل شد که جایزه اسکار بازیگری گرفت. این هنرپیشه توانا پیش از دریافت این جایزه یک بار هم برای بازی در فیلم ستیزه‌جویان (The Defiant Ones) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده بود.

پوآتیه در سال ۲۰۰۲ برای نقش‌آفرینی‌های فوق‌العاده و حضور منحصربه‌فرد خود در صحنه از آکادمی علوم و هنر‌های سینما اسکار افتخاری گرفت. این بازیگر آمریکایی-باهامایی اولین بازیگری بود که نقش شخصیت‌های سیاه‌پوست را به دور از کلیشه‌های هالیوودی بازی کرد.

پوآتیه در طول فعالیت هنری خود پنج بار نامزد جایزه بفتا و هفت بار نامزد جایزه گلدن گلوب شد و در سال ۱۹۸۲ جایزه دستاورد سینمایی سسیل بی. دمیل را از نهاد برگزار کننده جوایز گلدن گلوب دریافت کرد. این بازیگر سرشناس علاوه بر بازیگری تجربه کارگردانی را نیز داشت و ۹ فیلم بلند سینمایی ساخت.

منبع: ایرنا به نقل از هالیوود ریپورتر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->