بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

تجهیزات پاکبان‌های مشهد منحصربه‌فرد است

  • کد خبر: ۹۵۲۳۶
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
تجهیزات پاکبان‌های مشهد منحصربه‌فرد است
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:وضعیت امکانات و تجهیزات پاکبان‌های مشهدی در مقایسه با سایر کلان شهر‌های کشورمنحصر به فرد است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ «خبر فوت پاکبان منطقه ۳ در حین خدمت را خواندم. در این چند ماه اخیر مشکلات زیادی برای پاکبان‌های شهرداری اتفاق افتاده است و بعد از این هم ممکن است اتفاق بیفتد. از شهرداری می‌خواهم بیشتر به فکر پاکبان‌ها باشد.»

«در طول روز و در حاشیه بزرگ راه‌ها پاکبان‌ها و کارگران فضای سبز مشغول کار هستند و هر لحظه امکان تصادف آن‌ها وجود دارد. باید سطح ایمنی آن‌ها افزایش یابد.»

«چرا باید این اتفاق برای پاکبانان تکرار شود؟ آیا ممکن نیست باز هم خبری درباره فوت یک پاکبان دیگر به دلیل تصادف با خودرو را در حاشیه بزرگ راه‌ها بشنویم؟ چرا به این مسئله به طور اساسی رسیدگی نمی‌شود؟»

هفته گذشته بود که «محسن بهامین» پاکبان خدوم مشهدی در حین انجام وظیفه در بزرگراه شهید چراغچی با یک خودروی نیسان تصادف و فوت کرد.

هر چند در جریان این حادثه، خودروی نیسان مقصر شناخته شد، اما در روز‌های گذشته بحث امنیت پاکبانان شهرداری در حین انجام وظیفه بر سر زبان‌ها افتاد و شهروندان زیادی نیز با اظهار نظر و ارسال پیامک برای شهرآرا، خواستار بررسی جدی وافزایش ایمنی پاکبان‌ها شدند.

در این زمینه مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:وضعیت امکانات و تجهیزات پاکبان‌های مشهدی در مقایسه با سایر کلان شهر‌های کشورمنحصر به فرد است.

سیدمحسن رهنمایی با تأکید بر اینکه در یک سال گذشته بیشتر از همیشه ایمنی محیط کار پاکبان‌ها و تأمین تجهیزات لازم برای فعالیت این افراد در شب مدنظر قرار گرفته است، به خبرنگار ما گفت: در این باره فراتر از استاندارد‌های تعریف شده برای کار این افراد اقدام کرده ایم و تجهیزات مناسب در اختیار این افراد قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه استاندارد‌های اداره کار برای هر شغلی تعریف شده است، اضافه کرد: آنچه برای پاکبان‌ها مطرح شده، شامل رنگ مناسب لباس، نصب تجهیزات شبرنگ روی لباس کار این افراد برای درخشندگی مناسب در نور و تأمین کلاه ایمنی برای پاکبان‌های فعال در حاشیه بزرگ‌راه هاست.

با این حال، مدیریت شهری به تأمین این تجهیزات اکتفا نکرده و در یک سال گذشته تأمین مخزن‌های سطل زباله دارای چراغ چشمک زن و شبرنگ، جلیقه‌های نوری و هدلایت‌های استاندارد را در دستورکار قرار داده و علاوه بر این، تجهیزات بهداشتی، ماسک، دستکش و کفش ایمنی نیز در اختیار پاکبان‌ها قرار گرفته است.

فعالیت ۵۰۰ پاکبان در مسیر بزرگ‌راه‌ها

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکهاز جمع ۴۰۰۰ پاکبان مشهدی، بیش از ۵۰۰ نفر از پاکبان‌های شهر در مسیر‌های پرتردد مانند حاشیه بزرگ راه‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: هم اکنون همه پاکبان‌هایی که در بزرگ‌راه‌ها و مسیر‌های پرتردد شهری فعالیت می‌کنند، به دلیل سرعت زیاد خودرو‌ها در شب مجهز به جلیقه نوری، سطل زباله دارای چراغ، هدلایت و دیگر تجهیزات ایمنی برای کار در شب هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ضرورتی برای مجهزکردن پاکبان‌های فعال در محدوده‌های کوچک‌تر مانند کوچه‌ها و معابر به تجهیزات نوری وجود نداشته است، گفت: در سال‌های گذشته حادثه‌ای در معابر کوچک نداشته ایم.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای پاکبان‌ها

وی بیان کرد: هم زمان با تأکید بر ضرورت تجهیز و ایمن سازی پاکبان‌ها در بخش سخت افزاری و تأمین تجهیزات لازم توسط پیمانکاران، از پارسال برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بحث ایمنی کار برای پاکبان‌ها آغاز شده است تا علاوه بر آموزش‌های تخصصی موضوعاتی شامل شکل و نحوه حرکت در معبر برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و دیگر موضوع‌های مرتبط با بحث ایمنی در کار به پاکبان‌ها آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه برای افزایش ایمنی پاکبان‌ها از مشاور تخصصی استفاده کرده ایم، افزود: در این سال‌ها نتیجه تمرکز بر ایمن سازی پاکبان‌ها را دیده ایم و در بسیاری از حادثه‌های اخیر به دلیل تأمین و تجهیز مناسب شاهد کاهش آسیب‌ها بوده ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->