به گزارش شهرآرانیوز، شاید برایتان سؤال باشد که چرا نام این خودرو به این گونه است و در ابتدا عدد ۸ آمده و سپس حرف S؛ پرچمدار هایما، که از سال ۲۰۱۹ وارد بازار جهانی شد و رقابت با خودروهایی چون هاوال H6 از اصلی ترین اهداف آن بود، نامگذاری اش هم با دیگر محصولات این کمپانی متفاوت بوده و مسئولان هایما اظهار کرده اند که این نامگذاری به شتاب صفر تا صد کیلومتر آن اشاره دارد.
طراحی ظاهری
هایما 8S در نمای ظاهری شباهتی با برادران قدبلندش در بازار ایران همچون هایما S7 و S5 ندارد. هایما 8S در نمای جلو ویژگی های طراحی نسل دوم مدل S5 را قرض گرفته است، به نحوی که، در قسمت گریل خودرو با گرافیک کهکشانی توسط پرداخت های کرومی و همینطور چراغهای دوقسمتی، که این روزها به یکی از ترندهای طراحی بهخصوص در بین خودروسازان شرقی (ژاپن و کره و چین) مبدل شده است، مواجه هستیم.
علاوه بر این، طراحی سقف با شیب معکوس و به نوعی کوپهای در نمای کناری خودرو و همچنین چراغ های عقب به هم پیوسته با گرافیک داخلی جذاب و دو اگزوز بزرگ در بخش پایینی سپر در نمای عقب، طرح کلی اسپرت و جذابی را برای پرچم دار هایما به ارمغان آورده اند.
باید گفت نمای جلوی خودرو به زبان طراحی محصولات هیوندای شباهت دارد و در نمای عقب نیز حالت چراغ ها و قاب مشکی رنگ پیوندی آن ها ما را به یاد محصولات پژو می اندازد؛ اما هر چه هست، هایما 8S محصولی پویا و جذاب از کار درآمده است و نمی توان آن را یک کپی صرف از خودرویی مشخص دانست.
طراحی داخلی
هایما سعی داشته است با ایجاد یک فضای اسپرت درون کابین 8S، خریداران جوان را به سمت این خودرو بکشاند که با در نظر گرفتن المان هایی نظیر غربیلک فرمان دی کات، استفاده به جا از تزیینات کرومی و مواردی از این دست به نظر می رسد در این امر موفق عمل کرده است.
با دیدن طراحی کابین خودرو، به سرعت به یاد سیستم طراحی i-cockpit پژو خواهید افتاد. پنل میانی داشبورد در قسمت دسته دنده و سیستم تهویه ما را به یاد پژو ۳۰۰۸ می اندازد و دریچه های تهویه نیز به لامبورگینی اوروس شباهت دارند.
ابعاد خودرو
هایما 8S بر روی پلت فرم جدید و ماژولار کمپانی هایما شکل گرفته است و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی متر است. فاصله محوری این کراس اوور هم ۲۷۰۰ میلی متر است.
امکانات رفاهی و ایمنی
در بحث امکانات ایمنی و رفاهی تیپ فول هایما 8S می توان به مواردی همچون سقف پانوراما، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، ترمز پارک برقی، سنور پارک جلو و عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، رادار نقطه کور، دی لایت، سنسور نور و باران، سیستم مالتی مدیا، بلوتوث و… اشاره کرد.
قوای فنی و قیمت
در هایما 8S برخلاف اکثریت چینی ها که از قوای محرکه ۱.۵ لیتری بهره می برند، از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر (از دور موتور ۱۵۰۰) استفاده شده است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز مانند هایما S7 وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را در این خودرو بر عهده دارد.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو و شتاب صفر تا صد آن هم توسط کارخانه به ترتیب ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر و ۷.۸ ثانیه اعلام شده است.
این خودرو در بازار چین در نمونه اتوماتیک قیمتی معادل با ۱۴۱۱۰ تا ۱۹۷۷۰ دلار را دارد.
منبع: اسب بخار