از رونق سرمایه‌گذاری تا تحول شرکت توسعه گردشگری| مدیران شهر از راهکار‌های تسهیل زیارت می‌گویند مشهد، شهر ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری| خبر‌های خوب از تحول در شرکت توسعه گردشگری شهرداری در راه است+فیلم بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟ درباره قاسم ارفع که فردوسی را دوباره دفن کرد | یَلی بیرون شاهنامه فاضلاب سرگردان و دردسر‌های مردم مشهد شهردار مشهد مقدس: روابط عمومی، آینه تمام‌نمای عملکرد سازمان و پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری است شهردار منطقه ۴ مشهد مقدس: ساخت شهر بدون ترویج فرهنگ شهدا، ناتمام است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تداوم جو نسبتاً پایدار و احتمال بارش باران در برخی نقاط روابط عمومی نوین صدای مردم، زبان توسعه «باره توس» بی‌بار مانده است | دیوار دورتادور شهر تابران توس نیازمند بازسازی است توسعه و توازن شهری مشهد با ساخت بوستان ۷۳ هکتاری «کرامت» ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اشتغال مجدد بازنشستگان تأمین اجتماعی، مستمری را قطع می‌کند آماده‌باش شهرداری برای مواجهه با سیلاب احتمالی در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴٠۴) وضعیت قرمز آلودگی هوا در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم مسیرهای ویژه گردشگری در مشهد راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۵۶۲۰
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چندین سال است که فرایند آسفالت معابر خاکی، لکه گیری معابر آسیب دیده و اجرای روکش آسفالت در دیگر معابر شهر مشهد درحال انجام است و گاهی از این اقدام به عنوان نهضت آسفالت در مشهد یاد می‌شود، به طوری که در کمتر از ۱۰ سال نیمی از معابر شهر مشهد دوباره آسفالت شده اند و در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است و این روند تا خرداد ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد.

دراین زمینه مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برنامه ریزی ما برای اجرای عملیات آسفالت در امسال، اجرای آسفالت بین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد بوده است، اظهار کرد: در شهر برخی معابر خاکی به آسفا لت نیاز دارند. همچنین، سطوح آسفالتی که آسیب دیده اند، لکه گیری شده و معابری هم که آسفالتشان به حد نامناسبی رسیده است، روکش آسفالت می‌شوند.

بهنام خیاط افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی آسفالت را برپایه قیمت قیر برای هر تن بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بسته بودیم، اما قیمت قیر امسال به ۱۲ میلیون تومان هم رسید. ازاین رو، اولویت ما در آسفالت ریزی به آسفالت معابر خاکی که عملیات زیرساختی در آن انجام شده است و همچنین لکه گیری معابر ضروری معطوف شد.

وی ادامه داد: در این راستا تا امروز ۹۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت یا لکه گیری شده است، اما این روند همچنان ادامه دارد. زیرا برنامه آسفالت سالانه شهرداری مشهد از خرداد هر سال آغاز می‌شود.

خیاط درباره برنامه ریزی مدیریت شهری برای اجرای عملیات آسفالت در سال آینده نیز گفت: باتوجه به اینکه سیاست شورای ششم شهر و شهردار مشهد این است که همه مناطق شهری از خدمات یکسان بهره‌مند شوند و رویکرد هم بر مناطق حاشیه شهر است، بی‌شک اعتبارات مربوط به اجرای عملیات آسفالت در این مناطق و دیگر مناطق شهری دیده خواهد شد.

ازاین رو، برنامه آسفالت هر منطقه تا ابتدای فروردین سال آینده نهایی می‌شود، اما پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۱ نیز دست کم مانند امسال برای اجرای عملیات آسفالت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی به آسفالت معابر شهر مشهد اختصاص یافته بود، تصریح کرد: در شهر مشهد ۴۳ میلیون مترمربع معبر وجود دارد که در کمتر از ۱۰ سال، مدیریت شهری توانسته است ۲۳ میلیون مترمربع از مجموع این معابر را نوسازی و روکش آسفالت کند؛ به عبارتی در این مدت حدود نیمی از شهر مشهد آسفالت نو شده است.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد کیفیت آسفالت استفاده شده در شهر مشهد را خوب ارزیابی کرد و گفت: به عنوان نمونه، میدان فردوسی مشهد ۱۰ سال پیش روکش آسفالت شد و باتوجه به اینکه در این میدان حفاری نداشته ایم، کیفیت آسفالت همچنان مطلوب است.

عمر آسفالت استفاده شده در شهر مشهد در صورتی که با اجرای عملیات  حفاری خراب نشود، ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ سال باشد.

وی افزود: اگر ما میانگین عمر مفید آسفالت را در شهر مشهد ۱۵ سال بدانیم، ایدئال‌مان این است که هر سال ۳ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد را دوباره روکش کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->