وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

۹ تذکر برای حفظ نشاط و حرکت رو به پیشرفت انقلاب اسلامی

  • کد خبر: ۹۵۹۴۵
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
۹ تذکر برای حفظ نشاط و حرکت رو به پیشرفت انقلاب اسلامی
حمیدرضا ترقی - عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

رهبر معظم انقلاب با اشاره به گذشت ۴۳ سال از روز‌های پر شکوه پیروزی انقلاب و برپایی نظام مردم سالاری دینی، وظیفه یک ملت زنده را عبرت گرفتن از گذشته، شناخت وظایف کنونی و تعیین چشم انداز و گام‌های استوار برای حرکت پر قدرت به سمت آن چشم انداز دانستند و افزودند: «این وظیفه دانی و آینده شناسی موجب کامیابی و پیروزی نهایی یعنی حیات طیبه ملت ایران و تأمین دین، دنیا و رفاه روحی و جسمی برای ملت خواهد شد» (۱۹ دی ماه ۱۴۰۰).

سخنان مهم و عمیق رهبر معظم انقلاب هم زمان با سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه ۵۶ و دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی به دست مزدوران آمریکا، مثل همیشه حاوی نکات مهم و سرنوشت سازی بود که شرح و تبیین آن‌ها برای نخبگان و مردم ضروری است.

رهبر معظم انقلاب برای حفظ نشاط و حرکت رو به پیشرفت انقلاب اسلامی به ملت و مسئولان کشور، ۹ تذکر کاربردی و مهم بیان کردند که عمل به آن ها، راهگشا و سرعت دهنده به پیشرفت انقلاب است.

حفظ و تقویت «غیرت دینی» در جامعه

غیرت دینی، به این معناست که انسان مسلمان نسبت به کیان اسلام و آنچه بدان مربوط می‌شود حساس باشد، با تمام توان در اثبات و اجرای آن بکوشد و از کوچک‌ترین خدشه و تعرضی نسبت به آن جلوگیری کند.

بر این اساس، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به حق و صبر، تعلیم و تعلم و... می‌تواند در راستای غیرت دینی قرار گیرد. به عنوان مثال، تشییع تاریخی شهید سلیمانی، نمونه دیگری از فوران غیرت فرصت ساز مردم بود.

ایستادن در برابر حساسیت زدایی از اصول مبانی انقلاب

مهم‌ترین اصولی که دشمن درباره آن حساسیت زدایی می‌کند، عبارت اند از: حاکمیت دین و تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر. براساس سخنان امام (ره)، موضوع «مردم»، «استقلال کشور»، «تدین و پایبندی به مبانی اسلامی»، «مبارزه با استکبار و زورگویی»، «مسئله فلسطین»، «موضوع معیشت مردم»، «توجه به مستضعفین و رفع فقر»، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آن‌ها «هندسه انقلاب» به دست می‌آید.

برای ایستادگی درمقابل حساسیت زدایی از اصول و بینات و مبانی انقلاب، باید اصول انقلاب دائم بازخوانی شود. شعار‌ها و اصول باید تنقیح و با مبانی و محکمات اسلام تطبیق داده شود. استقلال، آزادی، عدالت خواهی، تسلیم نشدن در برابر استبداد و استعمار، نفی تبعیض‌های قومی و نژادی و مذهبی، نفی صریح صهیونیسم، ارکان نهضت‌های امروز کشور‌های اسلامی بوده و همه برگرفته از اسلام و قرآن است.

حفظ وحدت در کشور

تغایر‌های موهومی که بین گروه‌های سیاسی به وجود آمده است، باید تضعیف و کم اثر شود. دشمنانی هستند که تخصصشان ایجاد اختلاف است؛ تخصصشان «تفرقه بینداز و حکومت کن یا سیادت کن» است. این‌ها بلدند این کار را انجام بدهند؛ و انسان می‌بیند هر جا توانسته اند، این کار را هم انجام داده اند؛ از جمله اختلاف مذهبی، اختلاف شیعه و سنی؛ نباید بگذاریم که این چیز‌ها در کشور رخ بدهد یا اوج پیدا بکند.

تقویت امید و چشم انداز به آینده

کسانی هستند که سعی می‌کنند امید را در جوان‌ها تضعیف کنند و آنان را نسبت به آینده ناامید و بی اعتماد کنند تا چشم اندازی درمقابل آن‌ها وجود نداشته باشد؛ این وظیفه ماست که این امید را در دل‌ها تقویت کنیم. تقویت این امید فقط هم با حرف زدن نمی‌شود؛ با تلاش و با حرکت باید باشد.

نگذاریم موفقیت‌های جمهوری اسلامی مکتوم بماند

امروز در مسائل اقتصادی مشکلاتی داریم مثل تورم، اما بعضی، این مشکلات را آن چنان بیان می‌کنند که گویا هیچ موفقیتی در جمهوری اسلامی اتفاق نیفتاده و آن‌ها را مکتوم می‌کنند. ده‌ها موفقیت در بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که باید این موفقیت‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی را بگوییم و به یاد مردم و به یاد کسانی که غفلت می‌کنند، بیاوریم.

حفظ مردمی بودن مسئولان و دولت

دولتی که امروز بر سر کار است، ارتباطاتش با مردم خوب است، به میان مردم می‌رود، در بین مردم حضور دارد؛ یک حرکت مردمی، گرایش مردمی محسوس است که این را باید تکمیل کرد؛ اولا ادامه پیدا کند و ثانیا به وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود، عمل بشود.

شریک کردن مردم در تصمیم سازی‌ها

مسئولین باید ساز و کاری را پیش بگیرند که بتوانند از نظرات مردمی در عمل استفاده کنند و مردم را در اقدام شریک کنند.

استفاده از ظرفیت مردمی برای نظارت عمومی

در گوشه و کنار کشور مواردی هست که فساد هست، ویژه خواری هست که ممکن است از چشم مسئولین ذی ربط دور مانده باشد، این‌ها را مردم مشاهده می‌کنند. از ظرفیت مردم در این زمینه استفاده بشود.

مسئولین با همه وجود کار کنند

مسئولین محترم از صدر تا ذیل مشغول کارند، تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند؛ این زحمت‌ها ان شاء ا... مورد برکت الهی قرار بگیرد. این مجاهدت‌ها را ادامه بدهند، برای مردم کار کنند، نیتشان را خالص کنند برای خدا.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->