خانواده اسرای اسرائیلی: نتانیاهو عامل اصلی شکست مذاکرات است شاهزاده سعودی درگذشت (۲۸ تیر ۱۴۰۴) انتقاد عراقچی از موضع جانبدارانه برخی کشور‌ها در توجیه اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل و آمریکا تردید واتیکان درباره غیرعمد بودن حمله اسرائیل به تنها کلیسای کاتولیک در غزه شهادت ۱۱۶ فلسطینی از بامداد امروز تاکنون (۲۸ تیر ۱۴۰۴) رئیس‌جمهوری که در کاخ‌سفید هم تبلیغات بازرگانی می‌کند هیئت پارلمانی ایران به عراق سفر کرد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) عناصر داعش به السویدا در پوشش نیرو‌های قبایل عرب سوریه نفوذ کردند صالحی: با فردای ایران بازی نکنیم آمار کشته‌های السویداء به ۹۴۰ نفر رسید درگیری‌ها در استان السویداء سوریه به کجا رسید؟ احمد توکلی در بیمارستان بستری شد جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست پزشکیان برگزار شد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) ادعای تازه ترامپ: سه سایت هسته‌ای ایران نابود شده‌اند مردم آمریکا از بازداشت پدر ایرانی در مقابل مهدکوک فرزندش خشمگین شدند آیت الله نعیم آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری درگذشت پزشکیان: تحمیل زور و فشار پذیرفتنی نیست پزشکیان به مناسبت سالگرد انقلاب ساندینیستی نیکاراگوا پیام تبریک صادر کرد تأکید آیت‌الله علم‌الهدی بر لزوم تداوم خط اخلاص شهید رئیسی و جایگاه راهبردی مؤسسه خراسان در جبهه فرهنگی انقلاب | مؤسسات انتشاراتی باید میدان را تصرف کنند، نه‌اینکه صرفاً کتاب بفروشند وزیر امور خارجه: آتش بس فعلی میان ایران و رژیم صهیونیستی شکننده است زینی وند: تقویم انتخابات در ستاد انتخابات کشور نهایی شد پزشکیان با رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کرد همه چیز درباره ادامه مذاکرات احتمالی ایران با آمریکا | دیپلماسی در گرو منافع ملی حفاظت از اتحاد ملی، مأموریت اهل قلم و کلام نظامیان صهیونیست باز هم شکار القسام شدند + ویدئو پزشکیان موافقت‌نامه انتقال محکومان میان ایران و ونزوئلا را ابلاغ کرد واکنش ریاست معنوی دروزی‌ها در سوریه درباره آتش‌بس فراگیر
سرخط خبرها

ایربگ‌ها کار دست وزیر صمت داد | جمع‌آوری امضا در مجلس برای استیضاح فاطمی امین

  • کد خبر: ۹۶۰۰۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
ایربگ‌ها کار دست وزیر صمت داد | جمع‌آوری امضا در مجلس برای استیضاح فاطمی امین
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس گفت: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم دو یا سه نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در مورد تصادف بهبهان و اینکه ایربگ حتی یک خودرو از ۵۹ خودروی درگیر باز نشده گفت: این موضوع در مورد خودروهای داخلی عجیب نیست و با صرف ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشکل خودروسازان ما حل نمی‌شود. این موضوع می‌تواند بابی باشد برای اینکه بالاخره به فکر حل اصل مشکل باشند.

وی افزود: صرف جریمه مشکل خودروسازی ما را حل نمی‌کند؛ اگر ما می‌خواهیم اصل مشکل را حل کنیم باید به سمت رقابتی کردن خودروسازی و تقویت بخش خصوصی در این حوزه برویم. واردات در حدی که کسری تولید داریم برای ایجاد رقابت هم می‌تواند کمک کند. مجموع این عوامل می‌تواند باعث شود خودروساز حس کند که رقیبی دارد و از نظر کیفیت و کمیت مقایسه می‌شوند. در این صورت خودروساز سعی می‌کند که به سمت اصلاح کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش برود.

جدی تصریح کرد: اینکه ما همه راه‌ها را بسته‌ایم و هیچ مقایسه‌ای وجود ندارد، نه خودروی خارجی وارد می‌شود و نه بخش خصوصی را تقویت می‌کنیم و عملا به شکل انحصاری بازار در اختیار این خودروسازان است، دیگر انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند چراکه بازار برای خودروهای خود دارند، قرعه‌کشی انجام می‌شوند و همه مردم در صف هستند. لذا انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند و برای حل مشکل باید به سمت رقابتی کردن تولید خودرو برویم و علاوه بر واردات، بخش خصوصی را هم تقویت کنیم. این راه حلی است که باید پیش گرفته شود در غیر این صورت در هر مقطعی مشکلی پیش می‌آید، می‌گوییم خودروسازی مشکل دارد، حل هم نمی‌کنیم و تفاوتی هم در حال مردم نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه در این میان به محاق می‌رود حقوق مصرف‌کننده است، سازمان حمایت باید در این مورد ورود کند، آپشن ایربگ را روی خودرو گذاشته‌اند و پول آن را هم از مردم گرفته‌اند و اگر قرار باشد عمل نکند، سازمان حمایت باید ورود کند و این موضوع را دنبال کند.

سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد گفت:‌ سازمان استاندارد هم در زمان پلاک‌گذاری و غیره می‌تواند ورود کند و جلوی پلاک‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت را بگیرد تا استانداردها مطابق آنچه الزام است رعایت شود. متاسفانه سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است. ما در برنامه ششم هم تعریف شده که باید چه کنترلی انجام دهند تا خودروها به سطح مورد نظر دست پیدا کنند، سازمان ملی استاندارد هم در این حوزه ضعیف عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای آزمایش خودرو تاسیس کند، حتی در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده و عملا هنوز آزمایشگاه مناسبی هم ندارد. ما از سازمان حمایت خواستیم و سازمان ملی استاندارد را هم می‌خواهیم تا در جلساتی که برگزار می‌شود این موضوع مطرح شود.

وزیر صمت استیضاح می‌شود؟

جدی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: مسئله اساسی در استیضاح وزیر صمت هم که کلید خورده، همین موضوع خودرو است. هنوز در هیئت رییسه اعلام وصول نشده اما قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند علاوه بر این موضوع واردات خودرو بود. سوالات استیضاح مشخص است و امضا هم شده اما نظر هیئت رییسه مجلس بر این است که هنوز برای استیضاح زود است تا بتواند تعامل ایجاد کند از همین روی فکر نمی‌کنم تا قبل از عید استیضاح به صحن داده شود. استیضاح وزرای دیگری هم امضا شده اما هنوز هیئت رییسه اعلام وصول نکرده و در حال تعامل است.

وی همچنین تصریح کرد: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم دو یا سه نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سوال‌هایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده می‌شود، در حوزه خودرو است. وزیر هم برنامه‌ای ارائه داده و می‌گوید زمان می‌خواهد. مجلس هم بی‌تفاوت نیست و پیگیری می‌کند.

جدی افزود: خودروسازی باید به سمتی باید برود که خصوصی شده و دولت خودش را کنار بکشد و یک رقابت بین‌المللی در بازار شکل بگیرد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->