تکذیب درگیری مسلحانه مرزبانان با متجاوزان در مرز‌های غربی و شرقی (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر دفاع ایران از ناوشکن پیشرفته «کایفنگ» چین بازدید کرد سردار قاآنی: موفقیت‌ها ادامه دارد دستگیری ۶۳ نفر از متجاوزان به کشور طی ۲۴ ساعت گذشته (۷ تیر ۱۴۰۴) سخنگوی وزارت خارجه از آلمان خواست مسئولیت خود در قبال برنامه سلاح‌های شیمیایی رژیم صدام را بپذیرد وزیر کار: دشمنان ناگزیرند رویکرد خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهند حمله قسام به اشغالگران صهیونیستی با موشک یاسین ۱۰۵ (۷ تیر ۱۴۰۴) روسیه: تهدید داعش در افغانستان نگران‌کننده است سبحانی: اطلاعاتی داریم که ریزپرنده‌ها از برخی کشور‌های همسایه وارد ایران شده است سرخوردگی آمریکا و اسرائیل در برابر ایران؛ ناکامی تل‌آویو در تحقق اهداف سخنگوی سپاه: ترامپ چشمانش را باز کند و از یاوه‌گویی دست بردارد سیل در پاکستان ۱۱ قربانی گرفت (۷ تیر ۱۴۰۴) مهاجرانی: وحدت ملی فارغ از گرایشات سیاسی است سردار وحیدی: نیروهای مسلح در آماده‌باش کامل برابر هرگونه تجاوز دشمن هستند واشنگتن‌پست: تنها راه، «مذاکره با ایران» است؛ ترامپ هم می‌داند کودکان غزه از شدت گرسنگی جان می‌دهند سردار نقدی: تعرض به مراجع، پایان زندگی کارگزاران آمریکایی در منطقه است معاون اول رئیس جمهور: اصناف در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه خوش درخشیدند ایران، پابرجا تا همیشۀ تاریخ تقدیر رئیس‌جمهور ونزوئلا از «سحر امامی» مجری شبکه خبر + فیلم سفیر ایران در ژاپن: تجاوز نظامی آمریکا به ایران مستحق محکومیت جهانی است تقدیر وزارت امور خارجه از حضور مردم در تشییع پیکر شهدای اقتدار ایران (۷ تیر ۱۴۰۴) کشته شدن ۱۳ سرباز پاکستانی در حمله انتحاری نزدیک مرز افغانستان (۷ تیر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس مجلس: حضور گروسی و نصب دوربین در تأسیسات هسته‌ای ایران ممنوع است گروسی اذعان کرد: دانش هسته‌ای در ایران را نمی‌توان از بین برد عراقچی: فریاد «هیهات منا الذله» حسینی در محرم امسال از هر سال رساتر است روزنامه اسرائیلی: غزه شاهد خونین‌ترین جنگ قرن ۲۱ است
سرخط خبرها

ایربگ‌ها کار دست وزیر صمت داد | جمع‌آوری امضا در مجلس برای استیضاح فاطمی امین

  • کد خبر: ۹۶۰۰۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
ایربگ‌ها کار دست وزیر صمت داد | جمع‌آوری امضا در مجلس برای استیضاح فاطمی امین
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس گفت: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم دو یا سه نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در مورد تصادف بهبهان و اینکه ایربگ حتی یک خودرو از ۵۹ خودروی درگیر باز نشده گفت: این موضوع در مورد خودروهای داخلی عجیب نیست و با صرف ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشکل خودروسازان ما حل نمی‌شود. این موضوع می‌تواند بابی باشد برای اینکه بالاخره به فکر حل اصل مشکل باشند.

وی افزود: صرف جریمه مشکل خودروسازی ما را حل نمی‌کند؛ اگر ما می‌خواهیم اصل مشکل را حل کنیم باید به سمت رقابتی کردن خودروسازی و تقویت بخش خصوصی در این حوزه برویم. واردات در حدی که کسری تولید داریم برای ایجاد رقابت هم می‌تواند کمک کند. مجموع این عوامل می‌تواند باعث شود خودروساز حس کند که رقیبی دارد و از نظر کیفیت و کمیت مقایسه می‌شوند. در این صورت خودروساز سعی می‌کند که به سمت اصلاح کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش برود.

جدی تصریح کرد: اینکه ما همه راه‌ها را بسته‌ایم و هیچ مقایسه‌ای وجود ندارد، نه خودروی خارجی وارد می‌شود و نه بخش خصوصی را تقویت می‌کنیم و عملا به شکل انحصاری بازار در اختیار این خودروسازان است، دیگر انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند چراکه بازار برای خودروهای خود دارند، قرعه‌کشی انجام می‌شوند و همه مردم در صف هستند. لذا انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند و برای حل مشکل باید به سمت رقابتی کردن تولید خودرو برویم و علاوه بر واردات، بخش خصوصی را هم تقویت کنیم. این راه حلی است که باید پیش گرفته شود در غیر این صورت در هر مقطعی مشکلی پیش می‌آید، می‌گوییم خودروسازی مشکل دارد، حل هم نمی‌کنیم و تفاوتی هم در حال مردم نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه در این میان به محاق می‌رود حقوق مصرف‌کننده است، سازمان حمایت باید در این مورد ورود کند، آپشن ایربگ را روی خودرو گذاشته‌اند و پول آن را هم از مردم گرفته‌اند و اگر قرار باشد عمل نکند، سازمان حمایت باید ورود کند و این موضوع را دنبال کند.

سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد گفت:‌ سازمان استاندارد هم در زمان پلاک‌گذاری و غیره می‌تواند ورود کند و جلوی پلاک‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت را بگیرد تا استانداردها مطابق آنچه الزام است رعایت شود. متاسفانه سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است. ما در برنامه ششم هم تعریف شده که باید چه کنترلی انجام دهند تا خودروها به سطح مورد نظر دست پیدا کنند، سازمان ملی استاندارد هم در این حوزه ضعیف عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای آزمایش خودرو تاسیس کند، حتی در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده و عملا هنوز آزمایشگاه مناسبی هم ندارد. ما از سازمان حمایت خواستیم و سازمان ملی استاندارد را هم می‌خواهیم تا در جلساتی که برگزار می‌شود این موضوع مطرح شود.

وزیر صمت استیضاح می‌شود؟

جدی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: مسئله اساسی در استیضاح وزیر صمت هم که کلید خورده، همین موضوع خودرو است. هنوز در هیئت رییسه اعلام وصول نشده اما قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند علاوه بر این موضوع واردات خودرو بود. سوالات استیضاح مشخص است و امضا هم شده اما نظر هیئت رییسه مجلس بر این است که هنوز برای استیضاح زود است تا بتواند تعامل ایجاد کند از همین روی فکر نمی‌کنم تا قبل از عید استیضاح به صحن داده شود. استیضاح وزرای دیگری هم امضا شده اما هنوز هیئت رییسه اعلام وصول نکرده و در حال تعامل است.

وی همچنین تصریح کرد: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم دو یا سه نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سوال‌هایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده می‌شود، در حوزه خودرو است. وزیر هم برنامه‌ای ارائه داده و می‌گوید زمان می‌خواهد. مجلس هم بی‌تفاوت نیست و پیگیری می‌کند.

جدی افزود: خودروسازی باید به سمتی باید برود که خصوصی شده و دولت خودش را کنار بکشد و یک رقابت بین‌المللی در بازار شکل بگیرد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->