سرخط خبرها

کسب رتبه دوم طرح «محله ما» در بین مناطق شهری

  • کد خبر: ۹۶۰۶
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کسب رتبه دوم طرح «محله ما» در بین مناطق شهری
گفت‌و‌گوی شهرآرامحله با رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲
حسین برادران‌فر - بیش از ۱۴ ماه از حضور و فعالیت رضا قلندرآبادی به‌عنوان رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه می‌گذرد. وی در طول این یک‌سال و اندی، برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را برای ارتقای فرهنگ شهروندی در نوین‌شهر الهیه به مرحله اجرا درآورده و موفق به ارتقای رتبه فرهنگی منطقه در مناطق ۱۳ گانه مشهد شده است. البته در این مسیر موانعی نیز وجود داشته که رسیدن به اهداف فرهنگی درنظر گرفته‌شده را با تأخیر و کندی روبه‌رو کرده است. در گفتگو با این مدیر جوان اقدامات یک‌ساله اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه و موانع موجود در این راه را بررسی کرده‌ایم.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه به زیرساخت‌های ضعیف فرهنگی در منطقه اشاره کرده و گفت: ۱۴ ماه پیش که به‌عنوان رئیس اداره فرهنگی‌واجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ منصوب شدم، در یک بررسی اجمالی به این نتیجه رسیدم که منطقه ۱۲ از نظر زیرساخت‌های فرهنگی بسیار فقیر است. بااینکه منطقه الهیه طبق سرشماری‌های انجام‌شده بیشترین نرخ مهاجرت‌پذیری را دارد، منطقه‌ای نوپا و روبه رشد بوده و بیشتر جمعیتش را جوانان تشکیل می‌دهند، فقط یک فرهنگ‌سرای کوچک به نام فرهنگ‌سرای الهیه دارد که به‌هیچ‌وجه پاسخ‌گوی نیاز‌های فرهنگی شهروندان ساکن در منطقه نیست. وی ادامه داد: مورد دیگر توزیع و اجرای ناعادلانه برنامه‌های فرهنگی در یک یا دو مکان و محل خاص مانند فرهنگ‌سرای الهیه و پارک نیایش بود. این توزیع ناعادلانه نمود و تأثیر کمبود‌های فرهنگی را بیشتر کرده بود، به همین دلیل اداره فرهنگی در قدم اول به دنبال این بود که عدالت را برپا کرده و بخشی از برنامه‌های فرهنگی را در ناحیه منفصل توس و محلاتی همچون بولوار امیریه که پیش از این کمتر مورد توجه بود، برگزار کند.
قلندرآبادی در ادامه از افتتاح فاز ۱ و ۲ پروژه جلوخان به‌عنوان انقلابی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی و برگزاری مسابقه نیمه‌نهایی و فینال لیگ دسته اول کشور در فضای روباز آرامگاه انجام شد. برگزاری این رقابت‌ها با مشارکت کمیسیون توسعه و عمران توس در شورای اسلامی شهر مشهد و هیئت کشتی استان خراسان رضوی برگزار شد و تاکنون در کشور بی‌سابقه بوده است.
وی در ادامه به برنامه‌های اجراشده در ۱۹ تیرماه امسال در شهر توس اشاره کرد و گفت: دوچرخه‌سواری همگانی، پیاده‌روی همگانی، برگزاری مسابقات کشتی بین‌المللی پهلوانی و بازدید شهرداران بسیاری از شهر‌های بزرگ خاورمیانه از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، کمیسیون عمران توس و شهرداری منطقه ۱۲ در ۱۹ تیرماه امسال برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه با بیان اینکه تاکنون در ۹ محله منطقه ۱۲ انتخابات شورای اجتماعی محلات برگزار شده است، خاطرنشان کرد: محلات جاهدشهر، وکیل‌آباد، الهیه، رحمانیه، مجیدیه، نقویه، امیریه، کلاته‌برفی و چهاربرج از جمله محلاتی هستند که انتخابات شورای اجتماعی محله را پشت سر گذاشته‌اند و فقط انتخابات شورای اجتماعی در محلات صادقیه و فردوسی باقی مانده است که در ۴ و ۵ آذر امسال برگزار خواهد شد. وی از انتخابات محله کلاته‌برفی به‌عنوان پرشورترین انتخابات در مناطق شهری مشهد یاد کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ نفر در مجمع انتخاباتی محله کلاته‌برفی حضور داشتند و برگزیدگان نیز بین ۷۵ تا ۹۵ رأی کسب کردند. در گام دوم انتخابات شورای اجتماعی محلات، منطقه ۱۲ رتبه دوم را بین مناطق شهری کسب کرده است.
قلندرآبادی به اجرای طرح محله‌ما در محلات منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: محلات جاهدشهر، صادقیه، چهاربرج و کلاته‌برفی به‌عنوان محلاتی بودند که در گام اول طرح محله‌ما برگزیده شدند.
وی یادآورشد: منطقه ۱۲ در ارزیابی طرح محله‌ما درباره ساز و کار اجرایی رتبه ۴ را بین مناطق ۱۳ گانه شهری به دست آورد.
این مدیر جوان، اما پرانرژی و باانگیزه شهردار منطقه در ادامه بیان کرد: طرح بهارجان‌ها ویژه ماه مبارک رمضان، تابستان‌های شاد و استقبال از مهر به‌عنوان دیگر طرح‌های شهری است که به‌نحو احسن در منطقه ۱۲ برگزار شده و با استقبال پرشور شهروندان روبه‌رو شده است.
وی به اجرای نقاشی‌دیواری روی دیوار مدارس منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: ۱۳۰۰ مترمربع از دیوار‌های ۹ مدرسه منطقه ۱۲ که ۷ تا از این مدارس در ناحیه منفصل توس و ۲ مدرسه دیگر در ناحیه‌یک قرار دارند، رنگ‌آمیزی و نقاشی شد. همچنین در هفته دفاع مقدس، از ۱۵ پلاک افتخار شهدا رونمایی شد، میزبانی فینال المپیاد بسکتبال بانوان محلات مشهد و دومین دوره فوتسال ویژه بانوان مشهد در منطقه ۱۲ برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->