«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

برنامه‌هایی برای پایش سلامت و افزایش طول عمر باتری موبایل

  • کد خبر: ۹۶۲۲۳
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
برنامه‌هایی برای پایش سلامت و افزایش طول عمر باتری موبایل
در این مطلب می‌خواهیم با اپلیکیشن‌هایی آشنا شویم که می‌توانند وضعیت سلامتی باتری موبایلتان را بسنجند و راهکار‌هایی برای طولانی‌تر شدن عمر آن ارائه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - تا چندسال پیش خیلی از گوشی‌های موبایل از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کردند. باتری‌هایی که می‌توانستید به راحتی و با باز کردن قاب پشتی گوشی، آن‌ها را برداشته و در صورت خراب شدن، با یک باتری جدید جایگزین کنید. اما سنگین بودن این مدل از باتری‌ها و قدیمی بودن فناوری‌های به‌کاررفته در آن، شرکت‌های سازنده موبایل را به سمت استفاده از نمونه‌های لیتیوم پلیمری برد.

باتری‌هایی که در کنار تمام مزایایی که دارند، دیگر نمی‌توانید به راحتی آن‌ها را باز کرده و با یک نمونه جدید جایگزین کنید. به همین دلیل مراقبت از باتری گوشی به یکی از دغدغه‌های خیلی از ما تبدیل شده است. در این مطلب می‌خواهیم با اپلیکیشن‌هایی آشنا شویم که می‌توانند وضعیت سلامتی باتری موبایلتان را بسنجند و راهکار‌هایی برای طولانی‌تر شدن عمر آن ارائه کنند.

برنامه‌هایی برای پایش سلامت و افزایش طول عمر باتری موبایلDfndr battery

اپلیکیشن Dfndr battery یکی از بهترین برنامه‌های مراقبت از باتری است که علاوه بر ایفای نقش خود به‌عنوان صرفه‌جویی در مصرف باتری که اطلاعات مفیدی در مورد وضعیت سلامتی باتری به کاربر ارائه می‌دهد، می‌تواند روش‌های مختلفی را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در طول یک روز کامل به شما ارائه کند. ویژگی‌های نظارت روی باتری این برنامه سبب می‌شود که داده‌هایی را در مورد وضعیت شارژ گوشی، دما و ظرفیت باتری به‌صورت لحظه‌ای در اختیار داشته باشید. همچنین این برنامه تخمین جالبی در مورد مدت زمان شارژ گوشی با انواع موارد مصرف متوسط، همچون اجرای بازی یا پخش فیلم به شما می‌دهد.


برنامه‌هایی برای پایش سلامت و افزایش طول عمر باتری موبایلAccuBattery

نرم‌افزار AccuBattery نظارت دقیقی روی روند کار باتری خواهد داشت و توسط یک زنگ هشدار، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که از شارژ بیش از حد گوشی جلوگیری کند و هنگام رسیدن باتری به شارژ مفید، با یک آلارم شما را آگاه کند. کاربران این برنامه می‌توانند به بررسی سریعی از وضعیت باتری خودشان دسترسی داشته باشند که شامل درصد شارژ باتری، میزان شارژ باتری در واحد میلی آمپر ساعت، دما، ظرفیت باتری و زمان شارژدهی متوسط آن می‌شود. آلارم این برنامه تست باتری گوشی به‌گونه‌ای طراحی شده است که شما از شارژ تلفن خود هنگامی که به میزان ۸۰ درصد می‌رسد آگاه شده و با خارج کردن آن از شارژ، باتری گوشی خود را در ایمنی کامل نگه دارید. همچنین می‌توانید این آستانه شارژ را بهینه‌سازی کرده و یا چنین قابلیتی را روشن و خاموش کنید.


برنامه‌هایی برای پایش سلامت و افزایش طول عمر باتری موبایلGSam Battery Monitor

برنامه دیگری که برای تست سلامت باتری گوشی‌های اندروید به کار می‌رود، نرم‌افزار GSam Battery Monitor است. با رفتن به قسمت تنظیمات این برنامه می‌توانید مواردی شامل میزان مصرف برق اپلیکیشن از زمان از برق کشیدن گوشی، میزان مصرف برق از زمان آخرین شارژ کامل و همین‌طور از زمان آخرین دفعه قرار دادن صفحه نمایش گوشی روی حالت خواب را کنترل کنید. این نرم‌افزار سلامت باتری اندروید به شما اطلاع می‌دهد کدام اپلیکیشن بیش از بقیه باتری را خالی می‌کند و با پاک کردن چه برنامه‌هایی می‌توانید عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.


برنامه‌هایی برای پایش سلامت و افزایش طول عمر باتری موبایلBattery Saver

برنامه Battery Saver یکی از دقیق‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت باتری است که به شما امکان می‌دهد اپلیکیشن‌هایی را که شارژ باتری را مصرف می‌کنند به‌راحتی کنترل کنید. وقتی میزان شارژ باتری به حداقل سطح آستانه برسد، در این برنامه می‌توانید حالت محافظ انرژی را روشن کنید. این اپلیکیشن همچنین امکان نظارت و خاموش کردن دستگاه مصرف کننده شارژ باتری مانند بلوتوث، وای‌فای، صفحه نمایش، صدا و موارد دیگر را فراهم می‌کند. برنامه محافظ باتری، حالت‌های مختلف محافظت از انرژی را ارائه می‌دهد که شامل حالت خواب، حالت کار و حالت شخصی‌سازی شده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن Battery Saver می‌توان به شارژ ۳ مرحله‌ای و وضعیت دقیق شارژ اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->