۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۳۰۰ نیروی هلال احمر پوشش مراسم سال تحویل در حرم رضوی را بر عهده دارند آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران
سرخط خبرها

این برف، برف شادی نیست

  • کد خبر: ۹۶۶۰۶
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
  • ۱
این برف، برف شادی نیست
سفیدپوش شدن بسیاری از شهر‌ها مردم را خوش حال کرده، اما روی دیگر ماجرا را هم فراموش نکنیم.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ ما که در مشهد زندگی می‌کنیم شاید به اندازه آدم‌های دیگر که در مناطق مختلف کشور ساکن هستند، از بارش دانه‌های برف و تماشای آن مستفیض نشده باشیم و تنها بسنده کرده باشیم به اسکرول کردن صفحات حاوی عکس‌های سرد و یخی که از این طرف و آن طرف به دستمان رسیده است. تصاویری که شاید با تماشای شان ذوق کردیم، شاید هم حسرتی را که سال هاست از یک زمستان سراسر سفید در دلمان مانده، بیشتر به رخ مان کشیده است.

هرچه هست و هرچه نیست، این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی پر شده از این دانه‌های سفیدرنگ! بعد از هرچندتا خبر که به گوشمان می‌خورد، یکی اش مربوط می‌شود به زمستان و یخ بندان و اینکه کجا چه مقدار برف و باران باریده است، البته، این‌ها بخش خوب ماجراست؛ برفی که خیلی از شهر‌ها را سپیدپوش کرد و بعد از مدت‌ها حال خوبی به مردم تزریق کرد و دست کم چهره‌ای از یک زمستان معمولی را برای مان به نمایش گذاشت، اما این «بعد از مدت ها» به نظر همان جایی است که تأمل بیش از پیش ما را می‌طلبد و می‌گوید: نه تنها کشور ما بلکه کل جهان، بیشتر از هر زمان دیگری دارد با تغییرات اقلیمی دست و پنجه نرم می‌کند.

نتیجه اش هم می‌شود تابستان‌های داغ و زمستان‌های بی برف و باران. برف و بارانی هم که اگر در کار باشد، خساراتش را جلوتر از خودش می‌فرستد. چیزی شبیه به سیلی که در کرمان به راه افتاد و بنا بر اظهارات وزیر کشور بیش از ۵ هزار خانه را دچار آب گرفتگی کرده و به گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، ۲۰۰ میلیارد تومان هم به حمل و نقل جاده‌ای خسارت وارد کرده است یا برف سهمگینی که بخشی دیگر از سختی اش را با نبود مدیریت بحران درست و به موقع نشان داد.

مشابه اتفاقی که در سنندج افتاد و شرایط نامطلوبی را حاکم کرد. از تعطیلی خودسرانه بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر گرفته تا سرگردانی مردم در خیابان ها، انباشت زباله در محلات و مشارکت نامطلوب دستگاه‌های اجرایی در نمک پاشی و پاک سازی خیابان‌ها و کوچه‌ها در این شهر.
بودند شهر‌هایی هم که در این میان، خیلی نصیبی از برف زمستان ۱۴۰۰ نبرد و همین مسئله باعث شد تا بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با زبان شوخی و خنده به این موضوع واکنش نشان بدهند.

واکنش‌هایی نظیر «این برف این قدر خفیف بود که به زمین نرسیده و لحظه‌ای نشسته گفته خب ما دیگه بریم چندجا دیگه هم قول دادیم باید بباریم.» یا «برف‌های الان دیگه حاضر نیستن روی زمین بشینن باید براشون مبل بذاریم.» و «تابستون استخراج کنندگان ارز‌های دیجیتال برق رو قطع می‌کنن، زمستون برف.» توییتی که در واکنش به خبر قطع برق ساکنان ۳۶ روستا در شهرستان الیگودرز منتشر شد. تصاویر نه چندان معمولی که به این واسطه در فضای مجازی دست به دست شد هم از ثمرات دیگر این بارش بود.

تصویری مثل استفاده از تانک ارتش برای کمک به مردم که در کولاک شدید در گردنه اسدآباد همدان گرفتار شدند یا چهره یخ بسته مأمور پلیس آذربایجان شرقی در هنگام امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در کولاک که باعث شد دوباره موجی از نظر‌های ستایشگرانه در رسای این نیرو‌های خدماتی روانه آن‌ها شود و کلی «خسته نباشید» و «خدا قوت». کاربران با اشاره به اینکه پلیس راه و راهداران، در این سرمای شدید، با همدلی فراوان سعی در تسهیل شرایط جاده‌ای و کمک به مردم دارند، از این گفتند که: «واقعا دم شما گرم. خدا بهتون خیر بده، کار کردن تو این سرما وقعا سخته.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
کار امداد گران و پلیس در راهها قابل ستایش ، اما آن چیزی که بیشتر به چشم میخوره نداشتن تجهیزات و مجهز نبودن به ابزار روز مواجهه با زمستان است ف و الا چرا باید صورت آن پلیس یخ بزنه !؟ مگر ما کشور فقیری هستیم !؟ دهها سال است که جلوی واردات تجهیزات روز دنیا و خودروهای مدرن و سایر ابزار تسهیل کننده زندگی رو به بهانه حمایت از تولید داخلی گرفته اند و مردم را با نحصار به ستوه آورده اند ، خواهش میکنم این مطلب را بسط بدهید ، چرا امروزه برخی هر خودروئی که دوست دارند سوار میشوند و قاطبه مردم باید دست به دامن مافیای اقتصادی و بازرگانی بشوند !؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->