درباره کوچه ناظر در خیابان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | تاریخ کهنه کوچه «باغ نو» ورود ناوگان جدید اتوبوس‌رانی مشهد از اواسط سال ۱۴۰۴ | ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت کف‌کوتاه فعال هستند رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: دستگاه‌های دولتی به تعهداتشان در قبال تصفیه‌خانه سپتاژ عمل کنند پیشرفت کند پروژه‌های زودبازده ۳ در حاشیه شهر مشهد نظارت فعالانه شهرداری مشهد بر جمع‌آوری متکدیان در ایام محرم و دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: مردم با هر نوع تفکری پای ایران ایستادند هوای کلانشهر مشهد، همچنان «ناسالم» (۹ تیر ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: آتش‌نشانی، پیشانی مدیریت شهری است شهردار مشهدمقدس: در دفاع از دین و میهن همه پای کار هستند | اعزام داوطلبانه آتش‌نشانان مشهدی به مناطق جنگی اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای گذر‌های تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۴ بهره‌برداری از مهم‌ترین تصفیه‌خانه‌های شهر مشهد در سال ۱۴۰۵ کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز «بسیار ناسالم» است (۸ تیر ۱۴۰۴) خدمت مضاعف به ملت سرفراز آب کدام مناطق مشهد، فردا (یکشنبه، ۸ تیر ۱۴۰۴) قطع خواهد بود؟ لزوم تطبیق آموزش با تغییرات تکنولوژی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: مدارا با هیئات سکولار در مشهد پذیرفتنی نیست آخرین وضعیت مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر مشهد | به‌زودی بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز وصل خواهد شد شهردار مشهد مقدس: ایستگاه‌های درحال‌ساخت آتش‌نشانی سریع‌تر پیگیری و به بهره‌برداری برسند ورود حدود ۵ هزار زائر ایرانی حج تمتع به فرودگاه بین‌المللی مشهد | تداوم بازگشت حجاج تا فردا (۸ تیرماه) قیمت نفت امروز (۷ تیرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای سیاه از اوج به زیر آمد نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: نهضت آسفالت شهرداری مشهد در حال ورود به مرحله‌ای پرشتاب و مؤثر است
سرخط خبرها

اتوبوس مسیر آرامستان رضوان مشهد در ایستگاه پاس کاری

  • کد خبر: ۹۶۷۲۴
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
اتوبوس مسیر آرامستان رضوان مشهد در ایستگاه پاس کاری
با وجود برقراری خط ۳۰۸ در مسیر آرامستان رضوان مشهد، هنوز ایستگاه‌های این مسیر ایجاد نشده است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ مدت هاست مسئولان اعلام کرده اند که ظرفیت بهشت رضا (ع) رو به پایان است و باید به سمتی برویم که آرامستان بهشت رضوان مشهد خدمات پایه برای کفن و دفن ارائه دهد، اما نکته اینجاست که هنوز گذر حمل ونقل عمومی به جاده دومین آرامستان بزرگ مشهد نرسیده است.

سازمان اتوبوس رانی سرویس دهی در این مسیر را منوط به ایمن سازی مسیر می‌کند و از سوی دیگر، اداره راهداری پاسخ درستی درباره این تکلیف نمی‌دهد. درنهایت سرویس دهی حمل ونقل عمومی در این مسیر، معطل ایستگاه‌های اتوبوسی است که هنوز حتی جانمایی آن‌ها نیز انجام نشده است.

این معضل البته گلایه برخی شهروندان را نیز به دنبال داشته است: «۱۰ ماه پیش خط اتوبوس۳۰۸ آرامستان رضوان در پایانه خواجه ربیع افتتاح شد، اما هنوز راه اندازی نشده است. شهرداری مشهد و سازمان فردوس‌ها مهر سال ۱۳۹۵ آرامستان رضوان را پیش از تأمین و تعریض راه با حضور استاندار، فرماندار و مسئولان افتتاح کرد.

از همان زمان درباره راه اندازی خط اتوبوس برای این آرامستان و روستا‌های در مسیر، دهیاران منطقه نامه نگاری کردند که به علت استانداردنبودن جاده، با این درخواست موافقت نشد، تا اینکه سال ۱۳۹۸ جاده آرامستان وسیع شد و دوباره باوجود نامه نگار‌ی های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مشهد برای برطرف شدن مشکل رفت وآمد بازماندگان اموات به این آرامستان و همچنین رفت وآمد به روستا‌های در مسیر راه، مشکلات دیگری بهانه مسئولان شد.

با این حال از ابتدای سال۱۴۰۰ شهرداری خط۳۰۸ را در پایانه خواجه ربیع افتتاح کرد، اما با گذشت ماه ها، هنوز خط اتوبوس راه اندازی نشده است.»

اتوبوس مسیر آرامستان رضوان مشهد در ایستگاه پاس کاری

معضل عرض کم راه

در این باره مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد با اشاره به اینکه در آن مسیر معبر بزرگراهی وجود ندارد و عرض راه نیز کم است، به شهرآرا می‌گوید: باید در این مسیر چند نقطه را مشخص کنیم تا به عنوان ایستگاه در نظر گرفته شود و اتوبوس بتواند توقف داشته باشد تا مسافران سوار یا پیاده شوند. اکنون این امکان نیست و اگر خط ۳۰۸ را با یک توقف در مبدأ و یک توقف در مقصد راه اندازی کنیم، نارضایتی ایجاد می‌کند.

علی اصغر نیشابوری ادامه می‌دهد: اکنون اگر اتوبوس بخواهد در این مسیر توقف کند، بسیار ناایمن است و احتمال دارد حادثه ایجاد کند. تنها راه این است که در محل‌های ایستگاه ها، پهلوگاه‌هایی وجود داشته باشد که توقف به بروز حادثه یا تداخل در مسیر حرکت خودرو‌ها منجر نشود.

کوتاهی راهداری

وی با بیان اینکه براساس قانون، این مسیر خارج از محدوده است و وظیفه سرویس دهی با اداره راهداری است، ادامه می‌دهد: اداره کل راهداری به تکلیفش عمل نکرده و حتی راهسازی و ایمنی آن مسیر را شهرداری انجام داده است. تاکنون نامه نگاری‌هایی نیز با اداره کل راهداری داشته ایم و باز هم پیگیری می‌کنیم.

تا اینجا کار را شهرداری انجام داده است و اگر بعد از این نیز به وسیله شهرداری انجام شود، خط را راه اندازی می‌کنیم. طبق اساس نامه سازمان اتوبوس رانی، سرویس دهی خارج از محدوده شهر برعهده اتوبوس رانی نیست، اما اکنون با وجود محدوده‌های خارج از حریم شهر، باز هم در برخی مسیر‌ها سرویس دهی می‌کنیم.

اتوبوس رانی باید ایستگاه‌ها را پیش بینی می‌کرد

در مقابل رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی توپ را به زمین شهرداری می‌اندازد و معتقد است که شهرداری همان زمانی که صفرتاصد این جاده را می‌ساخت، باید ایستگاه‌های اتوبوس را نیز پیش بینی می‌کرد. علی رجایی به خبرنگار ما می‌گوید: شاید برخی کار‌ها را در این حوزه بتوانیم انجام بدهیم، اما باید ابتدا بررسی کنیم که این ایستگاه‌ها در کجا قرار دارد. زیرا در این مسیر مشکلاتی در حوزه تحصیل حریم نیز داریم و خانه‌های مردم نزدیک به مسیر است.

وی با اشاره به اینکه تا دو سال پیش، اعتبارات در حوزه نگهداری راه‌های روستایی و فرعی در اختیار راهداری بود، ادامه می‌دهد: اکنون اعتبارات راه‌های روستایی و فرعی، استانی شده است. یعنی اعتبار هر پروژه‌ای که می‌خواهیم اجرا کنیم، در کمیته برنامه ریزی که با ریاست فرماندار برگزار می‌شود، پیش بینی می‌شود و پس از اینکه موافقت نامه آن را با سازمان برنامه و بودجه مبادله کردند، به ما ابلاغ می‌شود.

بازرسی میدانی برای تعیین نقاط ایستگاه‌ها

وی اظهار می‌کند: قرار بود که درباره این موضوع با دهیاری‌ها و پلیس جلسه برگزار شود تا بازدید میدانی داشته باشیم و نقاطی را که برای ایستگاه اتوبوس مدنظر است، شناسایی کنیم. پس از آن اعتبار این کار را پیگیری می‌کنیم. در هفته جاری قرار است این بازدید انجام شود و پس از بررسی‌های لازم از کمیته برنامه ریزی فرمانداری درخواست می‌کنیم تا اعتبارات این موضوع را برای سال آینده در نظر بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->