مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲) قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شد | پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
سرخط خبرها

راه‌اندازی رمزارز ملی از اوایل ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۹۶۹۳۶
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
راه‌اندازی رمزارز ملی از اوایل ۱۴۰۱
رئیس کل بانک مرکزی درباره رمزارزها گفت: رمز ارز یا رمز پول ملی در شورای پول و اعتبار تصویب شد و مقدمات راه‌اندازی آن در حال انجام است و اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی صالح آبادی در پایان جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تامین ارز انجام شده خوب بوده است و با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌کنیم روند رو به رشد مثبت تداوم داشته باشد.

وی بیان‌داشت: یکی از محور‌های جلسه امروز تحولات بازار ارز بود که براساس گزارش‌ها پیش‌بینی‌های مثبتی در خصوص این بازار وجود دارد.

صالح‌آبادی گفت: در این جلسه گزارشی از اجرای قانون سامانه‌های فروشگاهی به اعضای کمیسیون ارائه شد. در ماه‌های اخیر روند اجرای قانون سرعت خوبی داشت و مقرر شد تا پایان امسال عمده کار به پایان برسد، پایانه‌های فروشگاهی ساماندهی شود و پرونده‌های مالیاتی آن‌ها در سازمان امور مالیاتی تشکیل شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه‌داد: مطابق قانون بانک مرکزی مقدمات کار فراهم شده و تا پایان امسال کلیات و مواد آن در کمیسیون اقتصادی به جمع‌بندی می‌رسد و از سال آینده در صحن علنی با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی به نتیجه می‌رسد.

وی در توضیح حذف سود جریمه دیرکرد از تسهیلات بانکی نیز گفت: براساس شرع اسلام از جریمه نمی‌توان سود دریافت کرد، همچنین از جریمه نمی‌توان جریمه اخذ کرد، بنابراین مقرر شد که از طریق سیستم بانکی پیگیری و نرم افزار‌های مربوطه در سیستم بانکی اصلاح شود.

این مقام مسوول در ادامه درباره اعتبارسنجی پرداخت تسهیلات، خاطرنشان‌کرد: براساس دستور رییس جمهوری باید شمولات مالی را گسترش دهیم و دسترسی آحاد جامعه را به سیستم بانکی تسهیل کنیمٰ.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تسهیل دسترسی‌ها، بخشی مربوط به تسهیلات و بخشی مربوط به خدمات بانکی است و این جزو برنامه‌های جدی ما است تا در بحث تسهیلات، وام‌های خرد با شرایط سهل‌تری مشروط به اعتبارسنجی فرد بتواند از تسهیلات لازم از سیستم بانکی برخوردار شود.

وی افزود: مقررات در این زمینه در حال بازنگری است و تا پایان سال به سیستم بانکی ابلاغ می‌شود.

صالح آبادی در پاسخ به سوالی درباره ناظران شرعی برای کنترل عملیاتی بانکی، اظهار کرد: در بانک‌های مختلف کمیته رعایت قوانین و مقررات وجود دارد، یکی از اعضای کمیته رعایت قوانین و مقررات افرادی هستند که از دانش لازم در حوزه‌های بانکداری اسلامی برخوردار هستند و تلاش می‌کنند آموزش‌های لازم را به کارمندان ارائه کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه‌داد: اجرای مصوبات شورای فقهی در بانک‌ها در قالب کمیته رعایت قوانین و مقررات دنبال می‌شود.

راه‌اندازی رمز پول ملی از اوایل سال ۱۴۰۱

وی درباره رمز ارز‌ها گفت: رمز ارز یا رمز پول ملی در شورای پول و اعتبار تصویب شد و مقدمات راه‌اندازی آن در حال انجام است و اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

صالح آبادی افزود: درباره رمز دارایی‌های موجود نیز حوزه معاونت اقتصادی رییس‌جمهوری موضوع را دنبال می‌کند و بخشی از رمزدارایی‌هایی که برای واردات کشور است، بانک مرکزی با همکاری وزارت صنعت جلسات کارشناسی را برگزار کرده است.

وی اضافه‌کرد: به زودی جمع‌بندی جلسات کارشناسی به دولت ارائه می‌شود تا افرادی که مجوز استخراج در گذشته دریافت کردند در سامانه‌ای عرضه کنند و واردکنندگان با ثبت سفارش از این رمز دارایی‌هایی استفاده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه بانک مرکزی برای کنترل پایه پولی نیز گفت: ترکیب پایه پولی تغییراتی داشته است، به این صورت که در دی ماه حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان سپرده‌های بخش دولتی در بانک مرکزی افزایش داشته است.

وی بیان‌داشت: بنابراین در ترکیب پایه پولی مشاهده می‌کنیم که در بخش سایر اقلام که اوراق ریپو است افزایش داشته، اما از سوی دیگر بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش داشته و آن نیز به این دلیل است که سپرده‌های بخش دولتی در بانک مرکزی افزایش یافته است.

صالح‌آبادی ادامه‌داد: زمانی که حساب شرکت‌های دولتی و دولت نزد بانک مرکزی است، اضافه برداشت‌ها نیز ممکن است افزایش یابد، اما در پایان ماه با پرداخت حقوق‌ها که حساب‌ها از طریق بانک مرکزی به سیستم بانکی وارد می‌شود کاهش می‌یابد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->