اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

۵۰۰ سری جهیزیه برای نو‌عروسان حاشیه‌شهر مشهد

  • کد خبر: ۹۶۹۵۸
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
۵۰۰ سری جهیزیه برای نو‌عروسان حاشیه‌شهر مشهد
با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و با رمز «یا زهرا (س)» ۱۳۰۰ دست جهیزیه و ۵۰۰۰ قلم لوازم گرمایشی میان نوعروسان در صف انتظار و خانواده‌های نیازمند به بخاری و آب گرم کن توزیع شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه‌ای شد تا سنت حسنه رزمایش مواسات و همدلی، این بار با محور تأمین جهیزیه برای نوعروسان در صف انتظار و نیز تأمین اقلام گرمایشی برای خانواده‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه شهر مشهد برگزار شود و با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و با رمز «یا زهرا (س)» ۱۳۰۰ دست جهیزیه و ۵۰۰۰ قلم لوازم گرمایشی میان نوعروسان در صف انتظار و خانواده‌های نیازمند به بخاری و آب گرم کن توزیع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: برگزاری رزمایش مواسات و همدلی درحقیقت اعلام اقتدار و پیروی ما از ساحت ولایت مدار و آموزشی صدیقه اطهر، حضرت زهرا (س)، است.

رزمایشی در مقابل دشمنان

آیت ا... سیداحمد علم الهدی افزود: برنامه همدلی و مواسات کمک به نیازمندان در بطن و ذات خود نیکی و احسان دارد، اما از آن به عنوان رزمایش یاد می‌شود. وی بیان کرد: کلمه رزمایش نشان دهنده جنگ است، این حرکت در عین احسان و نیکی ذاتی خود، درحقیقت رزمایشی در مقابل دشمنان است. زیرا دشمن همواره درصدد مستأصل سازی اقشار ضعیف و ناتوان است. به همین دلیل اسم این کار رزمایش نام گذاری شده است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: با همه عشق و محبتی که به ساحت مقدس اهل بیت (ع) داریم، این برنامه احسان و رأفت به افراد آسیب پذیر را به عنوان ارائه محبت و مودت به حضرت زهرا (س) قرار دادیم؛ هرچند که شأن خانوادگی این حضرت به مراتب عظیم‌تر از این گونه اقدامات است.

آیت ا... علم الهدی با اشاره به جریان فدک افزود: فدک ارث پیغمبر (ص) نبود، بلکه هدیه‌ای از طرف حضرت محمد (ص) بود که به حضرت زهرا (س) تقدیم و تسلیم شد. با این حال امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ۸۰هزار دینار اجاره سالانه آن را میان فقرا تقسیم می‌کردند، بی آنکه سهمی از آن را برای خود بردارند.

وی گفت: خوشا به حال کسانی که امروز این حرکت ارزشمند را انجام داد ند و قلب نیازمندان را خوش حال کردند. خوش حالی این افراد موجب خشنودی حضرت فاطمه (س) خواهد شد و این زحمت و لطف شما به عنوان هدیه‌ای در سالروز میلاد به آن حضرت تقدیم شد.

۵۰ میلیارد تومان جهیزیه به قیمت بازار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این مراسم گفت: ارزش دفتری جهیزیه‌های توزیع شده ۲۶ میلیارد تومان است، اما ارزش و قیمت این کالا‌ها در بازار معادل ۵۰ میلیارد تومان است.

رضا سلم آبادی اظهار کرد: برای هر دست جهیزیه ۲۰میلیون تومان هزینه شده است، درحالی که رقم تأمین همین اقلام در بازار معادل ۴۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. همه این اقلام، کالا‌های ایرانی است و از محل کارخانه بدون یک ریال سود تهیه شده و شامل ۵ قلم کالای اساسی است.

توزیع ۵۰۰ دست جهیزیه در حاشیه شهر مشهد

وی اظهار کرد: این اقلام از محل همکاری خیران و منابع دولتی به صورت سهم ۵۰ درصدی تأمین شده است. ۵۰۰۰ قلم لوازم گرمایشی در استان نیز که به طور عمده بخاری و آب گرم کن است، به خانواده‌های نیازمندی خواهد رسید که برای منازلشان لوله کشی گاز انجام شده است.

ارزش ریالی این تعداد لوازم گرمایشی نیز معادل ۱۱ میلیارد تومان از محل درب کارخانه است. سلم آبادی اظهار کرد: قرار است تا انتهای سال نیاز همه خانواده‌های در صف انتظار جهیزیه برطرف شود. از ابتدای سال تاکنون ۳۵۰۰ دست جهیزیه در استان توزیع شده که از سرجمع این تعداد جهیزیه بیش از ۵۰۰ دست جهیزیه فقط در حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع اقلام گرمایشی توزیع شده در استان در این بازه زمانی نیز بیش از ۲۶۰ مورد در حاشیه مشهد بوده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دست جهیزیه دیگر تأمین م یکی از خیران برجسته کشور نیز گفت: تا خدا دست بنده اش را نگیرد، آن بنده هیچ وقت نمی‌تواند فرشته نجات کسی شود. اگر امروز کار خیری انجام می‌دهیم، باید به این ایمان برسیم که خداوند دست ما را گرفته است.

رضا غنی آبادی افزود: انسان غنی کسی است که به ثروت معنوی رسیده باشد، نه ثروت مادی. زیرا ثروت مادی فقط ما را انباردار می‌کند تا بعد از مرگ آن را به نسل بعدمان تحویل دهیم، اما داشتن ثروت معنوی واقعا سعادت می‌خواهد. برای رسیدن به تکامل و خودباوری باید نفسمان بشکنیم. در این مراسم جمعی از زنان اتحادیه جهان اسلام از کشور‌های عراق، افغانستان، لبنان، بحرین و پاکستان حضور داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->