برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

نگاهی به راهبرد سئویی والمارت که سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار فروش آنلاین داشت (بخش دوم)

  • کد خبر: ۹۶۹۹۵
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
نگاهی به راهبرد سئویی والمارت که سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار فروش آنلاین داشت (بخش دوم)
هفته گذشته درباره روش‌های سئویی والمارت (بزرگ‌ترین خرده‌فروش غیرآنلاین دنیا) و فروش اینترنتی پنجاه‌وسه‌میلیارددلاری این مجموعه در سال گذشته میلادی نوشتم. در این مطلب به لینک‌سازی حرفه‌ای، ساخت صفحات ورود و خرید تبلیغات در این وب‌سایت پیوسته می‌پردازم.

عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - مطلب گذشته درباره روش‌های سئویی والمارت (بزرگ‌ترین خرده‌فروش غیرآنلاین دنیا) و فروش اینترنتی پنجاه‌وسه‌میلیارددلاری این مجموعه در سال گذشته میلادی نوشتم و به طور ویژه ۲ روش دسته‌بندی والد- فرزندی و متای تکرارشونده را توضیح دادم. این‌ها همه برنامه‌های دقیق سئویی والمارت نیست. لینک‌سازی حرفه‌ای، ساخت صفحات ورود و خرید تبلیغات هم در این وب‌سایت پیوسته انجام می‌شود.

بک‌لینک‌سازی مستمر

بی‌گمان شما هم با من هم‌عقیده هستید که هرقدر هم دسته‌بندی‌ها اصولی باشد، باز هم به‌تن‌هایی نمی‌تواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد، آن هم در بازاری که به‌شدت رقابتی است. پس باید استراتژی‌های دیگری را هم به خدمت بگیرید که ایجاد بک‌لینک از مهم‌ترین‌هاست.

بک‌لینک ایجاد ارتباط میان وب‌سایت‌های دیگر و دامنه شماست. این ارتباط می‌تواند از طریق تصویر، متن یا ویدئو انجام شود و اگر کاربر با کلیک روی این محتوا وارد سایت شما شود، در واقع بک‌لینک دریافت کرده‌اید.

بر اساس گزارشی که وب‌سایت the good منتشر کرده است (و بخش زیادی از این یادداشت برگرفته از مقاله‌ای از همین وب‌سایت است) والمارت ۲۰۹ میلیون بک‌لینک از ۲۴۳ هزار دامنه متفاوت دریافت می‌کند.

امپراتوری بک‌لینکی والمارت البته در یک شب ساخته نشده است و حاصل زمانی طولانی و یک استراتژی سئویی قوی است. به همین دلیل، کار برای رقبا بسیار سخت و پرهزینه شده است. این وب‌سایت در ۳۲.۹ میلیون کلمه کلیدی دارای رتبه است و ماهیانه حدود ۲۴۶ میلیون بازدیدکننده دارد.

برای این کار، والمارت ۳ برنامه ویژه را پیگیری می‌کند:

تمرکز روی کلمات کلیدی پربازدید. با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، علاوه بر بازدید درخورتوجه، این کلمات کلیدی نرخ تبدیل بسیار مناسبی هم دارند و می‌توانند نظر و اشتراک‌گذاری زیادی دریافت کنند. «لپ‌تاپ ارزان»، «خرید اسباب‌بازی برای دخترها»، «فروشگاه لاستیک» و «دوچرخه برای خانم‌ها» معادل فارسی برخی از این کلمات کلیدی هستند.

دریافت مستمر بک‌لینک فالو. علاوه بر تعداد زیاد بک‌لینک‌ها، والمارت تلاش می‌کند بک‌لینک‌های فالو از دامنه‌هایی با اعتبار بالا (DA) دریافت کند. بک‌لینک‌ها طبیعتا دائمی نیستند و ممکن است به دلایل مختلف از بین بروند. به همین دلیل، وب‌سایت‌های قدرتمندی مثل والمارت باید پیوسته به دنبال جایگزین‌های بهتر و معتبرتر باشند.

دریافت بک‌لینک از برند‌های بزرگ. برند‌هایی که محصولات خود را در والمارت می‌فروشند از مهم‌ترین منابع دریافت بک‌لینک‌های قدرتمند هستند. تصور کنید دریافت لینک از اپل، گوگل، مایکروسافت و سامسونگ با وب‌سایت‌هایی با DA بسیار بالا چه کمکی به اعتباربخشی والمارت می‌کند.

صفحات ورود و استفاده والمارت از بحران کرونا

کرونا به طور جدی آسیب‌های زیادی به اقتصاد کشور‌ها و جهان وارد کرده، اما بخش‌هایی هم به طور ویژه از این وضعیت سود‌های میلیارد دلاری کردند. صرف نظر از رشد بخش‌هایی مثل آشپزی یا سرگرمی که آثار جانبی «در خانه بمانید» و کووید بودند، محصولاتی مانند ماسک، وسایل ضدعفونی و البته واکسن به طور مستقیم تحت تأثیر قرار گرفتند و فروشی نجومی داشتند.

با ایجاد سیل تقاضا برای محصولی مانند واکسن، والمارت اقدام به ایجاد یک صفحه فرود برای ارائه این محصول و محصولات مشابه آن مانند واکسن آنفلوانزا کرد. بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال معتقدند هیچ روشی به اندازه طراحی خوب یک صفحه فرود مناسب و بهینه‌سازی آن نمی‌تواند مخاطب جذب کند و والمارت به بهترین نحو ازاین روش استفاده کرد.

تصمیم این فروشگاه برای ورود به این حوزه و گسترش خدمات حوزه سلامت خود باعث شد در بسیاری از کشور‌ها چنین رخدادی سر زبان‌ها بیفتد که بسیار فراتر از استراتژی‌های سئویی است. مثلا در ایران این خبر که «واکسن به ایران نرسیده در والمارت روی قفسه‌ها چیده شده» بین افراد مختلف دست‌به‌دست می‌شد.
صفحه فرود واکسن والمارت به طور دقیق‌تر شامل موارد زیر بود:

طراحی و متن مناسب. این صفحه بیش از آنکه شبیه یک فروشگاه آنلاین باشد به وب‌سایت‌های مشاوره پزشکی شباهت دارد. هدف اصلی از این نوع طراحی ایجاد و افزایش اعتمادپذیری افراد به این صفحه بود و مباحث کلی‌تری را شامل می‌شد. به همین دلیل، خود این صفحه والد «بچه‌صفحه‌ها»‌ی متعدد دیگری بود.

برای مثال، صفحاتی مانند «تعیین نوبت تزریق واکسن»، «پاسخ متخصصان به پرسش‌هایی درباره کووید»، «تست خانگی کووید» و شبیه آن زیرمجموعه این صفحه شدند.

پرسش‌های متداول (FAQ) و سؤال و جواب (Q&A): حدود ۵۰ درصد از محتوای این صفحه فرود، به این بخش‌ها اختصاص پیدا کرده است. با استفاده از این روش، والمارت هم ترند‌های این موضوع حساس و مهم را پوشش می‌دهد و هم با ورودی‌هایی که از این دست سؤالات از گوگل به دست می‌آورد، نرخ تبدیل خود را افزایش می‌دهد.

خرید تبلیغات

تا اینجا درباره روش‌های ارگانیک سئویی والمارت صحبت کردیم و اینکه چطور با تقویت سئوی on-page و ساخت صفحات ورود به طور طبیعی، میزان ورودی خود را به طور مستمر ارتقا می‌دهد.

در کنار این، والمارت از خرید کلیک هم سود زیادی به جیب می‌زند. والمارت از طریق خرید تبلیغات کلیکی ماهانه ۹.۳ میلیون بازدید از سراسر جهان جمع می‌کند. این وب‌سایت با چند متن تبلیغاتی یکسان، حدود ۵۰ هزار کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهد که مقصد بیشتر این لینک‌ها صفحات فرود هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->