ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

نگاهی به استراتژی سئویی والمارت که فروش آنلاینی ۵۳ میلیارد دلاری در سال گذشته داشت (بخش اول)

  • کد خبر: ۹۶۲۱۲
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
نگاهی به استراتژی سئویی والمارت که فروش آنلاینی ۵۳ میلیارد دلاری در سال گذشته داشت (بخش اول)
والمارت به‌عنوان بزرگ‌ترین برند خرده‌فروشی غیر آنلاین با هزاران شعبه در سرتاسر جهان در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱)، به رکورد ۵۳ میلیارد دلار فروش آنلاین رسید که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - رقابت در خرده‌فروشی در جهان در یکی دو دهه گذشته قدم به دوره جدید، جذاب و به‌شدت دیجیتالی شده‌ای گذاشته است. در حالی که آمازون سرآمد خرده‌فروش‌های آنلاین است، والمارت به‌عنوان بزرگ‌ترین برند خرده‌فروشی غیر آنلاین با هزاران شعبه در سرتاسر جهان در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱)، به رکورد ۵۳ میلیارد دلار فروش آنلاین رسید که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

اینکه والمارت چطور توانست به این رکود دست پیدا کند پیش از هر چیزی به لطف همه‌گیری کووید در جهان است، اما این شرایط برای همه شرکت‌ها یکسان است و بدون یک استراتژی کارآمد و دقیق رسیدن به چنین آمار‌هایی امکان‌پذیر نیست. استراتژی و برنامه‌های والمارت دقیقا چه بود و چطور از سئو برای رسیدن به فروش استفاده کرد؟

مدیریت دقیق دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها

برای این کار والمارت یک برنامه حساب‌شده برای دریافت ورودی از موتور‌های جست‌وجو پیاده کرد، در واقع طرح بازاریابی دیجیتال و محتوایی این شرکت که علاوه بر محصول، خدمات مختلفی هم ارائه می‌دهد، روی سئو متمرکز شد.
مدیریت فروشگاه‌های آنلاین به‌ظاهر کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، به‌خصوص اینکه قالب‌ها و پوسته‌های آماده زیادی برای این کار وجود دارد. کافی است یک قالب بهینه داشته باشید و اصول اولیه بارگذاری محصول را بدانید تا یک فروشگاه آنلاین استاندارد داشته باشید.

اما وقتی قرار باشد فروشگاهی مانند والمارت، فروش آنلاین داشته باشد صحبت از میلیون‌ها محصول و همین‌طور میلیون‌ها صفحه لندینگ مطرح است. والمارت برای اینکه زیر بار این تعداد زیاد محصول دفن نشود از دسته‌بندی سئو یا SEO taxonomy استفاده کرد. این روشِ به‌ظاهر ساده این قابلیت را در اختیار مدیران وب‌سایت قرار می‌دهد تا از طریق دسته‌بندی و برچسب‌گذاری محصولات پلتفرم خود را مدیریت کنند.

دسته‌بندی دقیق باعث می‌شود خزنده‌های موتور‌های جست‌وجو خیلی سریع و با خطای کمتری محصولات را ایندکس کنند و به همین ترتیب مشتری دقیقا همان چیزی که آن را جست‌وجو کرده پیدا خواهد کرد. از این مهم‌تر اینکه ممکن است صفحات شما برای گرفتن رتبه با یکدیگر وارد رقابت شوند و مثلا اگر «وسایل خودرو» می‌فروشید، همه محصولات این دسته تلاش می‌کنند رتبه بالاتری بگیرند.

اما وقتی این روش را به‌درستی پیاده کنید نام محصولات هرکدام برای کلمه کلیدی خاص خود رتبه خواهند گرفت. مثلا لاستیک خودرو، ترمز خودرو و ... کلمه «وسایل خودرو» هم به‌طور جداگانه و فقط برای صفحه دسته خود بهینه‌سازی می‌شود.
این بهینه‌سازی‌ها، بدون دسته‌بندی درست و به‌طور ویژه در مورد محصولاتی که ممکن است در طول زمان تغییر کنند یا به اتمام برسند، هزینه و زمان زیادی از کارشناسان سئو خواهد گرفت.

مدیریت ۵۰ میلیون صفحه با دسته‌بندی والد – فرزندی

وب سایت و فروشگاه آنلاین والمارت ۵۰ میلیون صفحه دارد. استراتژی دسته‌بندی بر اساس رابطه والد-فرزندی است به این معنی که مثلا پوشاک، والد دسته لباس مردانه است و لباس مردانه، والد شلوار جین مردانه. والدین یا صفحات لندینگ اصلی والمارت از دو صفحه ویژه آغاز می‌شوند: ۱. دپارتمان‌ها و ۲. خدمات دپارتمان‌ها به بخش‌هایی مثل وسایل الکترونیک، خواروبار، کودک، حیوانات خانگی و مانند آن تقسیم می‌شود و خدمات بخش‌هایی مانند نگهداری از خودرو، سلامت و حتی سفارش کیک دارد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و چالش‌ها در وب‌سایت‌های فروشگاهی شبیه والمارت یا نمونه‌های داخلی مانند دیجیکالا و اسنپ مارکت، مدیریت بخش خواروبار است، اینکه چه محصولی را در چه دسته‌ای قرار دهید.

علاوه بر این، هر محصول ممکن است بر اساس تجربه زیستی هر کاربر به دسته متفاوتی تعلق داشته باشد. اگر دو دسته غلات و سبزیجات به‌عنوان دسته‌های والد داشته باشید، سیب‌زمینی در کدام‌یک از این دو قرار می‌گیرد؟ یا شکلات را در دسته شیرینی‌ها قرار می‌دهید یا تنقلات؟

والمارت به‌قدری این کار را به‌دقت انجام داده است که می‌توان از آن به‌عنوان یک بنچ مارک یا الگوی جواب پس داده استفاده کرد. نکته مهم اینکه همه این ساختار والد-فرزندی در تمام بخش‌های سایت در URL نیز ثبت می‌شود که باعث بهبود رنکینگ این صفحات می‌شود.

خرید هویج آنلاین و متادیتای تکرارشونده

وقتی فروشگاه آنلاین شما به این اندازه صفحه مختلف دارد قرار دادن متادیتای اختصاصی مانند متای عنوان و متای توضیحات به هر یک از این صفحات غیرممکن است. به‌طور خلاصه والمارت و سایت‌های مشابه برای درج متادیتای خود به سراغ متا‌های تکرارپذیر می‌روند.

متای والمارت
به این دو متا و تکرار شدن الگو دقت کنید:

Title: Whole Carrots, ۱۶ Oz bag - Walmart.com
Description: Buy Whole Carrots, ۱۶ Oz bag at Walmart.com

Title: Baby Carrots, ۲lb bag - Walmart.com
Description: Buy Baby Carrots, ۲lb bag at Walmart.com

در محصولات غیر خواروبار مانند وسایل الکترونیک روز تحویل محصول در متا ذکر می‌شود.


متای دیجی‌کالا
حالا متای این محصول مشابه را در دو محصول دیجی‌کالا ببینید:
Title: مشخصات، قیمت و خرید هویج Fresh مقدار ۱ کیلوگرم / دیجی‌کالا
Description:خرید اینترنتی هویج Fresh مقدار ۱ کیلوگرم و قیمت انواع سبزیجات فرش از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا. جدیدترین مدل‌های سبزیجات فرش با بهترین قیمت در دیجی‌کالا

Title: مشخصات، قیمت و خرید هویج آب‌گیری Fresh - ۱۰۰۰ گرم/دیجی‌کالا
Description:خرید اینترنتی هویج آب‌گیری Fresh - ۱۰۰۰ گرم و قیمت انواع سبزیجات فرش از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا. جدیدترین مدل‌های سبزیجات فرش با بهترین قیمت در دیجی‌کالا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->