میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست
سرخط خبرها

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی با شگردی نخ‌نما

  • کد خبر: ۹۷۴۸۸
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی با شگردی نخ‌نما
دستگیری شیادی که با ترفند آگهی جعلی اجاره باغ‌ویلا ۱۳ مشهدی را سرکیسه کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ کالا و خدمات ارزان همیشه فرصت نیست، گاهی افراد با همین فرمان درون چاه طمعشان می‌افتند و اسیر شیادانی می‌شوند که به جیب آن‌ها چشم دوخته اند. این موضوع در فضای مجازی بیشتر به چشم می‌آید و شهروندان زیادی را هم درگیر می‌کند. در تازه‌ترین پیگیری کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی، جوانی بیست و چهار ساله به اتهام ده‌ها فقره کلاهبرداری به بهانه اجاره باغ ویلا در مشهد دستگیر شد، فردی که تا کنون حدود یکصد میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

این پرونده با شکایت چندین شهروند و حضور در پلیس فتای خراسان رضوی با دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان آغاز شد.
بررسی‌ها نشان می‌داد که شاکیان با مشاهده تصاویر باغ ویلا‌های اجاره‌ای شیک در سایت‌های واسطه گر که مبالغ اجاره آن‌ها بسیار پایین بوده است، به قصد اجاره این اماکن با فرد آگهی دهنده ارتباط می‌گرفته اند.

پرداخت بیعانه برای یک کلاهبرداری

آگهی دهنده با این ادعا که افراد متقاضی دیگری هم در نوبت انتظار هستند، از این افراد می‌خواهد تا مبلغی را به عنوان بیعانه به حساب او واریز کنند تا آن‌ها را در فهرست رزرو قرار دهد، اما پس از واریز وجه آن‌ها متوجه می‌شوند که آگهی حذف شده و کسی پاسخگوی آن‌ها نیست.

کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با دریافت اظهارات شاکیان، تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی‌های تخصصی نشان داد که شیادان از موقعیت یکی از سایت‌های واسطه گر سوءاستفاده کرده و آگهی‌های جعلی شان را بارگذاری کرده اند.
با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتالی، فرد کلاهبردار که جوانی بیست و چهار ساله بود در مشهد شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

اجاره باغ ویلا‌های فتوشاپی

متهم در اظهارات اولیه خود با توجه به مستندات موجود که نقش فعال او در این کلاهبرداری‌ها را نشان می‌داد، ضمن پذیرش اتهامش اعتراف کرد که با توجه به تخصصی که در استفاده از نرم افزار‌های رایانه‌ای دارد، تصاویر باغ ویلا‌های اجاره‌ای در سایت‌های واسطه گر را برداشته و پس از انجام اقدامات فتوشاپی و تبدیل این باغ ویلا‌ها به اماکنی لوکس، آگهی‌های جعلی اش را در این سایت‌ها قرار می‌داده است و از مخاطبانش درخواست واریز بیعانه می‌کرده که پس از دریافت دیگر پاسخ آن‌ها را نمی‌داده است. بررسی شگرد متهم حکایت از وجود کار ت‌های بانکی اجاره‌ای داشت که مبالغ به این حساب‌ها واریز می‌شده و او با استفاده از همین کارت‌ها اقدام به خرید‌های دیگر در فضای مجازی‌ می‌کرده یا با دستگاه کارت خوانی که به نام خودش بوده، مبالغ را نقد می‌کرده است.

خرید کالای دست دوم فقط حضوری

بررسی‌های بعدی این پرونده نشان داد که او از خرداد امسال عملیات شیادانه خود را آغاز کرده و تاکنون ۱۳ نفر از او شکایت کرده اند. پیگیری‌های پلیس فتا حکایت از یکصد میلیون تومان کلاهبرداری دارد، هرچند که پرونده هنوز در دست بررسی است و احتمال افزایش شاکیان و میزان کلاهبرداری‌ها وجود دارد.
سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از شهروندان خواست تا برای خرید و فروش در سایت‌های واسطه گر به هیچ عنوان اقدام به پرداخت بیعانه نکنند و حتما حضوری اقدام به خرید و فروش کالا کنند و تا زمانی که کالا را مشاهده و دریافت نکرده اند، از پرداخت وجه آن خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->