پخش زنده بازی النصر و الاخدود در لیگ عربستان (۲۰ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام
سرخط خبرها

تحول منچسترسیتی از غرب آسیا تا قلب اروپا!

  • کد خبر: ۹۷۸۶۶
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
تحول منچسترسیتی از غرب آسیا تا قلب اروپا!
چگونه تیم دوم شهر منچستر یکی از برترین تیم‌های جهان شده است؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از تیم‌هایی که اکنون در بهترین فرم دوران تاریخش قرار دارد، منچسترسیتی است. آبی‌های شهر منچستر حالا چند سالی است که در لیگ انگلیس قدرت اول محسوب می‌شوند و در لیگ‌قهرمانان هم با وجود اینکه هنوز به قهرمانی نرسیده‌اند، جزو تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شوند و بدون هیچ شک‌وشبهه‌ای اکنون یکی از ۳ تیم برتر دنیای فوتبال هستند.

سیتیزن‌ها از سال۱۹۷۰ تا ۲۰۰۷ که دوران افت شدید تیمشان بود، عبور کردند و از سال۲۰۰۸ و با روی‌کار‌آمدن مالک اماراتی دوران جدیدی را آغاز کردند؛ دورانی که روزبه‌روز پیشرفت و نکات مثبت بیشتری را برایشان به ارمغان آورد و به رکورد‌های تازه‌ای رسیدند. پیشرفت آن‌ها از فصل۱۰-۲۰۰۹ که در لیگ به رده پنجم رسیدند، مشاهده می‌شد. آن‌ها در فصل۱۱-۲۰۱۰ پس از منچستریونایتد و چلسی سوم لیگ شدند و در سال سوم یعنی ۱۲-۲۰۱۱ توانستند پس از ۴۴سال جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرند.

از همان روز‌ها به بعد، رنگ شهر منچستر از قرمز به آبی‌آسمانی تغییر کرد و هنوز هم قدرت اول شهر در سالیان گذشته سیتیزن‌ها هستند و بهترین مدرک برای اثبات این حرف آمار تعداد قهرمانی‌ها و نایب‌قهرمانی‌های آن‌ها از فصل۱۲-۲۰۱۱ است. به‌دست‌آوردن ۵قهرمانی و ۳نایب‌قهرمانی تا سال۲۱-۲۰۲۰ حدفاصل حدود یک‌دهه به‌خوبی نشان می‌دهد که تیم شیخ‌منصور به غولی بی‌نهایت قدرتمند و مدعی تبدیل شده است.

سال۲۰۰۸ و زمانی که منچسترسیتی درگیر بحران‌های شدید مالی شده بود و اصلا اوضاع خوبی نداشت، مردی از کشور امارات این تیم را با قیمت ۲۱۰میلیون پوند خرید و باعث رقم‌خوردن بهترین سال‌های این باشگاه آبی‌پوش شد. منصور بن‌زاید آل‌نهیان متولد ۲۰نوامبر۱۹۷۰ فرزند امیر سابق و برادر امیر کنونی ابوظبی، زایدبن‌سلطان آل‌نهیان، و از ثروتمندترین افراد جهان است که حاضر به خرید و سرمایه‌گذاری در منچسترسیتی شد. شیخ‌منصور همراه با خلدون‌مبارک، بازرگان معروف و ثروتمند اماراتی، پایه‌گذار اصلی گروه CityFootballGroup هستند و علاوه‌بر منچسترسیتی در انگلیس، مالک ۱۰باشگاه دیگر ازجمله ژیرونای اسپانیا، نیویورک‌سیتی آمریکا، مومبای‌سیتی هند، ملبورن‌سیتی استرالیا و یوکوهاما ژاپن هستند. بیشتر این تیم‌ها نیز به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند؛ هرچند مشهورترین و معروف‌ترین تیم تحت‌مالکیت این گروه منچسترسیتی است.

از فصل۰۱-۲۰۰۰ منچسترسیتی با صرف بیش از ۳/۲ میلیارد یورو دومین باشگاه پرهزینه دنیای فوتبال پس از چلسی بوده است که بخش بسیار بزرگی از این هزینه‌ها را شیخ‌منصور انجام داده است. در دورانی که تیم‌های مطرح و قدرتمندی مثل رئال‌مادرید، بارسلونا، اینتر، یوونتوس، منچستریونایتد و بسیاری دیگر درگیر مشکلات زیادی هستند، وجود مالکی ثروتمند با دانش و خلاقیت مثل شیخ‌منصور در هر باشگاه می‌تواند شرایط را به بهترین شکل به‌نفع تیم برگرداند.

شیخ‌منصور از همان ابتدای دوران مدیریتش با خرید‌های گران‌قیمت نشان داد که هدفش ساخت تیمی موفق و بی‌رحم برای به‌دست‌آوردن جام‌های متعدد است و برای تحقق رؤیایش پول‌های زیادی نیز خرج کرد. ارزش‌کلی ترکیب این باشگاه انگلیسی اکنون حدود ۹۹۴میلیون یوروست که باعث شده است گران‌قیمت‌ترین ترکیب در بین همه تیم‌ها باشد.

تا قبل از سال۲۰۰۸ که شیخ‌منصور منچسترسیتی را خرید، این باشگاه سختی‌های بسیاری کشیده بود و هیچ‌وقت در قامت یک مدعی نبود. این اتفاق باعث شده بود تیم اول شهر منچستر، یونایتدی‌ها باشند و بزرگی و قدرت شیاطین‌سرخ نسبت به سیتیزن‌ها دست بالاتر را به آن‌ها داده بود. سرمایه‌گذاری مالک اماراتی در سیتی، تاریخ این باشگاه انگلیسی را به قبل و بعد از آن تقسیم کرد. دوره قبل به‌مدت ۱۲۴ سال بود و بعد از آن سرمایه‌گذاری شیخ‌منصور بود که تاکنون حدود ۱۴سال طول کشیده است. قبل از فصل۲۰۰۸ آبی‌های شهر منچستر فقط ۲بار توانسته بودند به مقام قهرمانی لیگ برسند و ۳بار هم نایب‌قهرمان شده بودند. درحالی‌که پس از سال۲۰۰۸ آن‌ها به ۵قهرمانی لیگ رسیدند و ۳مرتبه نیز در جایگاه دوم لیگ قرار گرفتند.

در مسابقات جام اتحادیه هم عملکرد پساشیخ‌منصور منچسترسیتی از دوره قبل از آن بهتر بوده است. ۲قهرمانی از ۸قهرمانی منچسترسیتی در این جام به سال۲۰۰۸ و به قبل از آن مربوط است و ۶قهرمانی به بعد از تحولات مدیریتی مربوط می‌شود. در جام خیریه نیز منچسترسیتی در ۱۱۳سال به ۳قهرمانی رسیده و در ۱۴سال دوره شیخ‌منصور هم همین تعداد توانستند جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->