داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

وین رونی؛ فرشته نگهبان دربی کانتی؟

  • کد خبر: ۹۸۳۹۹
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
وین رونی؛ فرشته نگهبان دربی کانتی؟
داستان مرد همه کاره دربی کانتی که هنوز نیامده، اسطوره شد!

به گزارش شهرآرانیوز؛ رونی به عنوان سرمربی، شباهت زیادی به رونی بازیکن دارد؛ جنگجویی که به سادگی تسلیم نمی‌شود، با نهایت تعهد کار می‌کند و به مبارزه با همه سختی‌هایی می‌پردازد که اولین تجربه مربیگری مقابل او قرار می‌دهد. زمانی که رونی به عنوان بازیکن مربی در دوران حضور فیلیپ کوکو به دربی کانتی ملحق شد، همه تلاشش را به کار گرفت تا همچون استادش، سر الکس فرگوسن، به بازیکنان نزدیک شود. این گونه بود که وقتی به سمت سرمربی تیم رسید، از احترام زیادی نزد بازیکنان تیم برخوردار بود. اما او تا امروز در پرایدپارک چه کرده است؟

شماره تلفن به هواداران

وین رونی به عنوان مربی موقت دربی کانتی باید از شبکه اسکای اسپورتس می‌فهمید که این باشگاه به Administration وارد شده است؛  قانونی در فوتبال انگلیس که به قانون گذار اجازه می‌دهد به دلیل بدهی مالی سنگین یک باشگاه، کنترل آن را به گروهی حسابرس بسپارد. این گروه به جز دخالت در امور فنی تیم، تقریبا زمامدار همه امور خواهد بود و اولویت اولش را پرداخت بدهی‌ها و حقوق بازیکنان قرار می‌دهد. درواقع مل موریس، مالک وقت باشگاه، حتی سرمربی تیم را از این وضعیت شوکه کننده مطلع نکرد.

با این همه، رونی سعی کرد به هواداران نزدیک شود و برای این کار یک ایده جالب داشت: «من با هواداران باشگاه ارتباط گرفته ام و آن‌ها حالا شماره تلفن مرا در اختیار دارند. داشتن این ارتباط مستقیم نکته مثبتی است.» بله، رونی شماره شخصی اش را به هواداران متعصب دربی کانتی داده و کانون رسمی هواداران باشگاه این خبر را تأیید کرده است.

هزینه از جیب شخصی

در روز‌های سخت بی پولی دربی کانتی، رونی تجهیزات تمرینی لازم را با هزینه شخصی اش خرید و حتی هزینه سفرکردن تیم به بازی‌های خارج از خانه را متقبل شد. رونی روز‌ها و شب‌ها مازاد بر وظایفش کار کرد. او حتی برای تمرکزکردن روی آماده سازی تیمش چندین شب در دفتر خودش خوابید. البته وقتی متوجه شد باشگاه برای دومین بار از فعالیت در بازار نقل وانتقالات منع شده است، شعری را که یکی از هواداران نوشته بود، برای بازیکنان خواند و نتیجه آن پیروزی ۲بر۰ دربی کانتی مقابل شفیلدیونایتد شد.

لقب فرشته نگهبان

ترکیب فعلی دربی کانتی متشکل از بازیکنانی آزاد و پابه سن گذاشته به علاوه چندین و چند جوان کم تجربه است. رونی در دوران حضورش در دربی کانتی بیش از بیست بازیکن آکادمی باشگاه ازجمله فستی ابوسله، لیام تامپسون و لوک پلنج را به تیم اصلی منتقل کرد. زمانی که بسیاری از بازیکنان تیم مصدوم شدند و رونی مجبور شد سراغ جوانان برود، قصه اولین بازی مارکوس رشفورد برای منچستریونایتد را برای آن‌ها تعریف کرد تا به آن‌ها انگیزه ببخشد. نتیجه؟ درخشش جمع زیادی از جوانان دربی کانتی در این فصل.

وقتی دربی کانتی باخت ۱بر۲ را با برد ۳بر۲ مقابل بورنموث عوض کرد، رونی به شاگردانش گفت: «وقتی به رختکن برمی گشتم، یکی از مربیان آن‌ها به من گفت که با وجود همه سختی‌هایی که بر این باشگاه عارض شده است، شما در نیمه دوم از ما جنگنده‌تر و پرتلاش‌تر بودید.» هنگامی که هواداران متعصب دربی کانتی به او لقب «فرشته نگهبان» دادند، گفت: «هواداران می‌بینند که ما همه تلاشمان را برای ارائه بهترین عملکرد به کار گرفته ایم. هر شغلی فشار کاری خودش را دارد و من تلاش می‌کنم بازیکنان بهترین خودشان باشند.»

هدف گذاری

رونی در رختکن تیم سه تصویر از جدول چمپیونشیپ را نصب کرده است؛ نسخه اصلی با کسر ۲۱امتیاز، نسخه دیگری با کسر دوازده امتیاز و جدول دیگری که جایگاه واقعی آن‌ها در صورت کسرنشدن ۲۱امتیاز از تیم به دلیل بدهی‌های مالی را نشان می‌دهد. دربی کانتی هم اکنون با کسب پانزده امتیاز در رده بیست وسوم چمپیونشیپ قرار دارد. آن‌ها به فاصله هفده بازی تا پایان فصل، هفت امتیاز با منطقه امن جدول فاصله دارند. درواقع اگر این کسر امتیاز چشمگیر نبود، تیم رونی به راحتی تیمی میانه جدولی بود. وین رونی با دربی کانتی در آستانه رسیدن به جایگاهی است که کسی انتظار آن را نداشت. شاید معجزه‌ها به ندرت اتفاق بیفتند، اما مهم این است که اتفاق می‌افتند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->