تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

چه رابطه‌ای میان سیگار کشیدن و چربی بدن فرزند وجود دارد؟

  • کد خبر: ۹۷۹۷۰
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
چه رابطه‌ای میان سیگار کشیدن و چربی بدن فرزند وجود دارد؟
انشمندان در یک مطالعه پیشگامانه، دوران کودکی افرادی را بررسی کردند که اکنون بزرگ سال هستند. در این مطالعه مشخص شد زنان و دخترانی که پدربزرگ یا پدربزرگ هایشان از سنین پایین شروع به سیگار کشیدن - به طور کلی استفاده از دخانیات - کرده اند، چربی بیشتری در بدن دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دانشمندان در یک مطالعه پیشگامانه، دوران کودکی افرادی را بررسی کردند که اکنون بزرگ سال هستند. در این مطالعه مشخص شد زنان و دخترانی که پدربزرگ یا پدربزرگ هایشان از سنین پایین شروع به سیگار کشیدن - به طور کلی استفاده از دخانیات - کرده اند، چربی بیشتری در بدن دارند.
در مطالعه قبلی در همین باره، مشخص شده بود درحالتی که پدری در دوران نوجوانی خود – پیش از بلوغ – به طور منظم سیگار کشیدن را شروع کرده است، پسرانش –، اما نه دختران – میزان چربی بسیار بیشتری در بدن دارند.

اکنون محققان براین باورند که میزان چربی بدن یک زن و سنی که پدربزرگ یا پدربزرگ‌های آن شخص شروع به سیگار کشیدن کرده اند، ارتباط دارد. تحقیقات نشان داده است اگر پدربزرگی از سن سیزده سالگی سیگار کشیدن را شروع کرده باشد، نوه‌های مؤنث او چربی بیشتری در بدن دارند. با این حال، تأثیری در نوه‌های مذکر دیده نشده است.

این تحقیق نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی دود سیگار می‌تواند به تغییراتی در بدن منجر شود که به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شود. با این حال، تیم تحقیقاتی عقیده دارد برای تأیید این موضوع و درک چگونگی این فرایند، به مطالعات بسیار بیشتری نیاز دارد.
دانشمندان دانشگاه «بریستول» با بررسی داده‌هایی که از چندین نسل خانواده‌های مختلف به دست آورده اند و همچنین توالی یابی میان این اطلاعات، تحقیق مذکور را انجام دادند.

اثرات مضر سیگار

پروفسور «ژان گلدینگ» بنیان گذار مؤسسه «کودکان دهه ۹۰ میلادی» و سرپرست این مطالعه، شرکت کنندگان را به طور ویژه‌ای تحسین کرد. شرکت کنندگان گروهی متشکل از ۱۴۰۰۰ زن باردار بودند که موافقت کردند فرزندانشان را نیز در این مطالعه شرکت دهند.

مطالعات دیگر انجام شده برای بررسی انتقال ویژگی‌های جسمی در اثر مصرف کردن یا نکردن ماده‌ای خاص، در دهه‌های پیش نشان داده بود زنانی که در دوران بارداری – حتی فقط هر دو هفته یک بار – ماهی‌های روغنی خورده اند، فرزندانی با بینایی بهتر دارند. در آن زمان اعتقاد بر این مسئله شکل گرفت که رژیم بارداری یا رفتار‌های نسل‌های قبل می‌تواند روی نسل‌های بعد اثر بگذارد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->