۱۰ بازیکن تراکتور به دنبال فسخ قرارداد تلاش احمدزاده برای بازگشت به پرسپولیس چرا پرسپولیس به سراغ رضاییان نرفت؟ نتیجه بازی اتریش و لهستان در یورو۲۰۲۴| شکست تلخ یاران لوا پخش زنده بازی فرانسه و هلند در یورو ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه بازی اوکراین و اسلواکی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| بازگشت اوکراین! پخش زنده بازی لهستان و اتریش در یورو ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی اسلواکی و اوکراین در یورو ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ایران در سید یک مقدماتی جام جهانی | گروه مرگ در انتظار قلعه‌نویی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و فرانسه(یکم تیر ۱۴۰۳) نتیجه بازی ایتالیا و اسپانیا در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل و خلاصه بازی| عذاب اسپالتی نتیجه بازی انگلیس و دانمارک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| تساوی سرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس در فینال جام حذفی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان قهرمان شدند نکونام در استقلال ماندنی شد VAR و چالش ۱۰ تیم لیگ برتری برای میزبانی! امباپه به بازی با هلند می‌رسد؟ پخش زنده بازی ایران و فرانسه در لیگ ملت‌های والیبال (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی فرانسه و هلند در یورو ۲۰۲۴ | جنگ شیر و خروس‌ها
سرخط خبرها

نگاهی به کارنامه ۵ فصل گذشته نمایندگان فوتسال بانوان خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر

  • کد خبر: ۹۸۲۶۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
نگاهی به کارنامه ۵ فصل گذشته نمایندگان فوتسال بانوان خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر
آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ‌برتر فوتسال بانوان در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ روز ۱۵ بهمن برگزار شد و از این نقطه تکلیف هشت تیم صعودکننده به مرحله بعدی لیگ و سوپرلیگ فصل آینده مشخص شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ‌برتر فوتسال بانوان در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ روز ۱۵ بهمن برگزار شد و از این نقطه تکلیف هشت تیم صعودکننده به مرحله بعدی لیگ و سوپرلیگ فصل آینده مشخص شد. در مقابل، شش تیم از ادامه مسیر این فصل بازماندند و تیم‌های لیگ‌برتر فصل بعدی را تشکیل دادند که یکی از این تیم‌ها نماینده مشهد بود. آن‌ها خوش‌اقبال بودند که خبری از سقوطشان در این فصل نبود و با ضعیف‌ترین نتیجه توانستند امتیاز لیگ‌برتری‌شان را برای فصل بعد حفظ کنند.

دوره هفدهم، ضعیف‌ترین عملکرد مشهدی‌ها

نماینده خراسان‌رضوی امسال با نام چیپس کامل مشهد در رقابت‌ها حاضر شد، اما ضعیف‌ترین تیم لیگ امسال نام گرفت. این تیم در پنج دوره گذشته نیز در بین نمایندگان استان در لیگ‌برتر کمترین امتیاز و ضعیف‌ترین عملکرد را به خودش اختصاص داد. از سال ۱۳۹۶ مشهد هر سال یک تیم را راهی مسابقات فوتسال بانوان می‌کند که هرکدام زمین تا آسمان با یکدیگر فرق می‌کنند. بهترین عنوانی که در این مدت کسب شد، سومی بود و بدترین عنوان نیز امسال رقم خورد و تیم مشهدی آخر شد. در ادامه نگاهی مختصر به پنج فصل گذشته کرده‌ایم.

۱۳۹۶؛ فراتر از انتظار

سال ۱۳۹۶ باشگاه مشکی‌پوشان که سال‌ها در بخش مردان فعالیت می‌کرد، در بخش بانوان نیز تیم‌داری را آغاز کرد و تیم فوتسال بانوان مشکی‌پوشان با هدایت فاطمه شریف راهی میدان شد. این اولین تجربه سرمربیگری شریف در لیگ‌برتر بود. تیم تقریبا بومی و با حضور بازیکنان کم‌سن‌وسال بسته شد، اما شریف خودش نیز در کنار آن‌ها بازی می‌کرد. آن سال زینب کرمی درون دروازه ایستاد.

مشکی‌پوشان در اولین سال حضورشان چهارده پیروزی، ۸۴ گل زده و ۶۵ گل خورده داشتند و با ۴۲ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفتند. سه تیم اول دوره سیزدهم، تیم‌های قدرتمند، باسابقه و ثروتمند لیگ یعنی پالایش نفت آبادان، ملی‌حفاری و دانشگاه آزاد بودند. این نتیجه برای مشهدی‌ها با تیمی معمولی، دور از انتظار و غافل‌گیرکننده بود.

۱۳۹۷؛ نفس‌گیر، اما عاقبت‌به‌خیر

در دوره چهاردهم، مشکی‌پوشان دیگر تیم‌داری نکردند و تیم به هیئت‌فوتبال استان واگذار شد. پدیده و فرش‌آرا نیز حاضر نشدند از تیم بانوان حمایت کنند و در آن زمان، مهدی برادران که رئیس هیئت بود، تیم را درنهایت با هزینه هیئت راهی لیگ کرد و نام تیم، هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی شد. زهرا بدلی، مربی آموزشگاهی فوتسال، بدون تجربه حضور در لیگ‌برتر هدایت تیم را برعهده گرفت.

تعدادی از بازیکنان از فصل گذشته در تیم ماندند. نتایج ضعیف این تیم آن‌ها را به گزینه سقوط در این فصل تبدیل کرد. این تیم از مجموع بیست بازی فقط سه پیروزی کسب کرد که ۹ امتیاز برای آن‌ها به ارمغان آورد. این امتیاز آن‌ها را در رده دهم جدول قرار داد و باعث فرارشان از سقوط شد. در این فصل تیم مشهد ۴۵ گل زد، اما در مقابل، ۱۰۲ گل از خط دروازه این تیم عبور کرد که یکی از سه خط دفاع بد فصل نام گرفت.

۱۳۹۸؛ کهکشانی، اما دور از قهرمانی

دوره پانزدهم لیگ‌برتر با تغییر مدیریت در هیئت فوتبال خراسان‌رضوی همراه شد و احسان اصولی، عضو سابق شورای شهر مشهد، مدیریت هیئت را برعهده گرفت. تیم همچنان نام هیئت خراسان‌رضوی را داشت، اما تغییرات ۱۸۰ درجه‌ای پیدا کرد. فاطمه شریف دوباره به مشهد برگشت و این‌بار حمایت مالی خوبی از تیم بانوان شد، به‌طوری‌که ستاره‌های ملی‌پوش راهی مشهد شدند.

سارا شیربیگی و نسیمه غلامی تعدادی از این بازیکنان بودند. ترکیب جدید باعث شد از مشهد به‌عنوان مدعی قهرمانی یاد شود، ولی سوم شدند. این بهترین عنوانی بود که تاکنون نماینده استان در لیگ‌برتر فوتسال کسب کرده بود. تیم مشهد در پایان مرحله گروهی، شانزده برد، چهار باخت و دو مساوی کسب کرد. آن‌ها ۱۲۰ گل زدند و ۴۲ گل خوردند و ۵۳ امتیاز کسب کردند. در این سال، کرونا باعث شد چند بازی نهایی پس از ۱۴۰ روز تعطیلی از سر گرفته شود.

۱۳۹۹؛ تکرار فصل قبل

در دوره شانزدهم، شریف همچنان در رأس تیم استان حضور داشت و به تغییراتی در ترکیب تیم دست زد. مشهدی‌های تیم بیشتر شدند، اما همچنان ستاره‌دار بودند و اولین‌بار فاطمه ارژنگی، ملی‌پوش پرافتخار مشهدی، برای شهرش به میدان آمد. مشهدی‌ها در گروهشان به‌عنوان صدرنشین راهی پلی‌آف شدند. آن‌ها از دوازده بازی در یازده بازی پیروز شدند و فقط یک باخت داشتند. ۷۹ گل زدند و شانزده گل خوردند و ۳۳ امتیاز کسب کردند. بااین‌حال، بازهم در پلی‌آف موفق نشدند ناکامی فصل گذشته را جبران کنند و معادلاتشان به‌هم خورد. درنهایت دوباره عنوان سومی همچون فصل پیش تکرار شد.

۱۴۰۰؛ چهاردهم از بین ۱۴ تیم

امسال چهارده تیم در دو گروه هفت‌تیمی دسته‌بندی شدند که چیپس کامل مشهد در گروه اول قرار گرفت. مشهدی‌ها علاوه بر اینکه در گروهشان آخر شدند، با کسب کمترین امتیاز و بدون هیچ پیروزی در مجموع چهارده تیم نیز در رده چهاردهم قرار می‌گیرند.

باشگاه چیپس کامل مشهد در دقیقه نود و در آستانه شروع لیگ‌برتر به داد مشهدی‌ها رسید و یک نماینده راهی مسابقات کرد. اما همین موضوع باعث شد تیم با کمترین آمادگی و نداشتن بازیکنان باتجربه به میدان برود و درنهایت نتایج پیش‌بینی‌پذیری نیز رقم بخورد. این تیم لیگ را با کادرفنی مشهدی و بازیکنانی با میانگین سنی نوجوان و جوان شروع کرد، اما در نیمه راه، نیم‌فصل دوم را با کادرفنی کاملا متفاوت پیگیری کرد که تغییرات مثبتی نیز در این تیم اتفاق افتاد.

این تصمیم بازهم نتوانست ضعف‌های پرتعداد این تیم را بهبود ببخشد. زهرا غلامی در نیم‌فصل اول سرمربی این تیم بود و در نیم‌فصل دوم مریم رضاپور، کاپیتان سال‌های قبل، به‌عنوان مربی‌بازیکن در کنار زهرا بدلی هدایت چیپس کامل را برعهده گرفت.
چیپس کامل در دوازده بازی هیچ‌وقت طعم پیروزی را نچشید. دو مساوی کسب کرد و ۱۰ شکست به‌نام این تیم ثبت شد. بازیکنان تیم بیست گل به شش حریفشان زدند و در مقابل، پنجاه گل نیز وارد دروازه این تیم شد. درنهایت فقط با دو امتیاز در انتهای جدول مرحله گروهی قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->