پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ
سرخط خبرها

زنجیره ابتلا به کرونا در لیگ برتر فوتسال بانوان

  • کد خبر: ۹۵۳۸۰
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
زنجیره ابتلا به کرونا در لیگ برتر فوتسال بانوان
در مدت ۳ روز تست کرونای ۶ بازیکن نصر فردیس و مس رفسنجان مثبت شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ خبر ابتلای زنجیره‌ای بازیکنان فوتسال در لیگ برتر بانوان همه را غافل‌گیر و شوکه کرده است.
روز جمعه ۱۷‌دی‌ماه، هفته دهم لیگ برتر فوتسال بانوان بدون حاشیه برگزار شد. در این هفته مس رفسنجان در گروه دوم میزبان تیم فوتسال نصرفردیس بود؛ دیداری که از جذابیت خوبی برخوردار بود و در‌نهایت نصر فردیس توانست در خانه حریف ۳ بر ۱ پیروز شود و قهرمان ۲ فصل قبل را شکست دهد. با این شکست مسی‌ها از کورس صعود بیشتر دور شدند و در مقابل نصر توانست جای خود در بالای جدول را محکم کند و به رده اول نزدیک‌تر شود.

اما بلافاصله بعد از پایان بازی‌های این هفته، اولین اردوی تیم ملی بانوان بعد از ۲ سال با هدایت فروزان سلیمانی از جمعه آغاز شد. ۸ تن از بازیکنان تیم نصر فردیس به تیم ملی فوتسال دعوت شده بودند؛ اما تعدادی از این بازیکنان حتی در زمان برگزاری بازی با مس نیز علائم مشکوک به ویروس کرونا داشتند که پس از انجام تست کرونا برای ورود به اردو، ابتلای ۳ بازیکن از این جمع قطعی شد و این خبر همه را غافل‌گیر و شوکه کرد.

بازی با علائم مشکوک

فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و فاطمه تراهی که قرار بود در اردوی تیم ملی حاضر شوند، به‌دلیل مثبت‌بودن تست راهی قرنطینه شدند. در‌پی مثبت‌شدن تست این ۳ بازیکن، باشگاه نصر فردیس از بقیه بازیکنان نیز درخواست انجام تست کرد. جواب تست فاطمه خلج نیز مثبت شد. فروزان سلیمانی در تأیید این خبر تصریح کرد: پس از مثبت‌شدن تست ۳ بازیکن، بلافاصله سرپرست تیم اقدامات لازم برای ترک اردو را انجام داد. قرار است تا از مابقی بازیکنان مجددا تست گرفته شود و سپس ملی‌پوشان به تیم‌هایشان برای شرکت در بازی‌های لیگ بروند.

بلافاصله با انتشار این اخبار، بیشترین واکنش از‌سوی عاطفه رضایی، سرمربی تیم مس رفسنجان، صورت گرفت؛ چراکه بازیکنانش روز جمعه با این بازیکنان مبتلا بازی کرده بودند. این ۳ بازیکن با‌وجود داشتن علائمی شبیه به کرونا در این دیدار به میدان رفتند. فاطمه شریف، سرمربی نصر، نیز پس از پایان مسابقه تأیید کرده بود که چند نفر از بازیکنان به‌علت سرماخوردگی، توان همیشگی را نداشتند.

کرونا به مس رسید

اما نگرانی رضایی به واقعیت پیوست و نتیجه تست ۲ نفر از شاگردانش مثبت شد. پس از ۳ روز از مثبت‌شدن تست بازیکنان نصر، باشگاه مس رفسنجان اعلام کرد که ۲ نفر از بازیکنانش تست مثبت دارند. رضایی با انتقاد از اتفاق رخ‌داده، می‌گوید سیاست‌های نادرست، جان بازیکنان را به خطر می‌اندازد و پیروزی در یک بازی هم نباید به قیمت جان کسی تمام شود.
عاطفه رضایی، سرمربی مس رفسنجان، در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران گفت: نصر در حالی مقابل ما بازی کرد که چندین‌نفر مبتلا به کرونا و چند مشکوک به ابتلا داشت. چنین‌اقدامی از نظر اخلاقی نیز صحیح نیست و یک سهل‌انگاری بزرگ است.

او ادامه داد: هفته بعد استراحت داریم و بازی ۲ هفته بعد ما، مقابل تیم حفاری، نیز تعلیق شده است. به‌همین‌علت بعد از پایان بازی، تمامی بازیکنانم را مستقیم و با اطمینان به خانه فرستادم. این بازیکنان ممکن است خانواده‌هایشان را نیز در خطر قرار دهند. این مسئله به‌هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست. مدیر‌عامل و کادر فنی این باشگاه نباید چنین‌اقدامی انجام می‌دادند. اگر این قضیه برعکس اتفاق افتاده بود، چه برخوردی با ما می‌شد؟ رضایی ادامه داد: برد و باخت ارزش چندانی ندارد و نباید به قیمت سلامتی و جان بازیکن و خانواده‌اش تمام شود.

موضع نصر فردیس در قبال قضیه کرونا

تمامی افراد در تیم نصر فردیس در روز جمعه ۱۰‌دی، قبل از برگزاری بازی با تیم پیکان، تست داده بودند و طبق مصوبه جدید، تیم‌ها هر ۳ هفته، باید یک‌بار این تست را انجام دهند. نصر فردیس می‌گوید آن‌ها به قانونی که به آن‌ها می‌گوید هر ۳ هفته یک‌بار تست پی‌سی‌آر بدهند، تمکین کرده‌اند و به‌خودی‌خود قادر به تشخیص سرماخوردگی یا کرونا نیستند. به‌عبارت‌دیگر نصر فردیس پس از مشاهده علائم سرماخوردگی این احتمال را نداده که نفراتش به کرونا مبتلا شده باشند و به‌همین‌دلیل آن‌ها را به میدان فرستاده است. با توجه به شیوع این ویروس در تیم نصر فردیس و مس رفسنجان، سازمان لیگ هنوز تصمیمی مبنی‌بر لغو بازی هفته بعد نصر در مقابل تیم حفاری نگرفته است. مس نیز هفته یازدهم استراحت خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->