بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

اتوبوس‌رانی مشهد در ایستگاه هوشمندسازی

  • کد خبر: ۹۹۰۰۹
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
اتوبوس‌رانی مشهد در ایستگاه هوشمندسازی
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در گفتگو با شهرآرا برنامه‌های هوشمندسازی این ناوگان را در سال ۱۴۰۱ تشریح کرد

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ هوشمندسازی در همه ارکان مدیریت شهری از اولویت‌های کاری سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، از همان روز‌های اول تکیه‌اش بر صندلی شهرداری مشهد بود. وی هشتم دی امسال و در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز هوشمندسازی شبکه اتوبوس رانی مشهد را از اولویت‌های این سازمان دانست.

ازاین رو سازمان اتوبوس رانی مشهد در اولین گام هوشمندسازی، سامانه اعلام رسیدن اتوبوس به ایستگاه را در ناوگان اتوبوس رانی به روزرسانی کرد و برای سال آینده نیز چندین موضوع دیگر را در دست بررسی و اقدام دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی در گفتگو با شهرآرا با تشریح اقدامات این سازمان در حوزه هوشمندسازی گفت: در موضوع هوشمندسازی، از اولین اقدامات ما موضوع اعلام رسیدن اتوبوس به ایستگاه است؛ در مقطعی این کار داخل ناوگان اتوبوس رانی و ایستگاه‌ها عملیاتی شد، اما به دلیل فرسودگی تجهیزات، این سامانه به نوعی غیرفعال شده بود؛ اکنون با به روزرسانی این سامانه، ناوگان اتوبوس رانی مشهد به سامانه اعلام ایستگاه مجهز شده است.

علی اصغر نیشابوری با تأکید بر اینکه مجهزشدن اتوبوس‌ها به سامانه اعلام ایستگاه، علاوه بر مطالبه عمومی شهروندان، مطالبه توان یابان به ویژه نابینایان است، افزود: البته این به روزرسانی سامانه اعلام ایستگاه همچنان درحال انجام است؛ برنامه ریزی شده است این سامانه برای نوروز ۱۴۰۱ در همه ناوگان به روزرسانی شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز فرایند مطالعات برای اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی گفت: در این راستا جلساتی با دانشگاه فردوسی داشتیم و از یک ونیم ماه قبل، مطالعات اصلاح شبکه خطوط آغاز شده است.

نیشابوری افزود: در مشهد حدود ۱۰ سال است که از «من کارت» برای پرداخت بهای اتوبوس استفاده می‌شود؛ استفاده از من کارت در این ۱۰ سال داده‌های خوبی ازجمله حجم مسافر خطوط و تقاضای سفر از مبدأ و مقصد‌های مختلف در اختیار ما گذاشته است که می‌تواند در اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی مشهد نقش بسزایی داشته باشد.

وی تأکید کرد: اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی مزایای مختلفی ازجمله ارتقای سامانه اتوبوس رانی مشهد، پوشش کامل‌تر شهر مشهد و جلوگیری از هدررفتن منابع خواهد داشت؛ امیدواریم با پایان مطالعات در اوایل سال ۱۴۰۱، اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی شهر مشهد را سال آینده آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد در ادامه با اشاره به ممنوع شدن دریافت نقدی بهای اتوبوس در آینده‌ای نزدیک، گفت: اکنون بهای خدمات اتوبوس رانی با استفاده از من‌کارت یا به صورت نقدی انجام می‌شود که البته در ایام شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود شهروندان از پرداخت نقدی کرایه خودداری کنند؛ درمجموع برای حذف کامل پرداخت نقدی بهای اتوبوس به دنبال نصب تجهیزاتی در اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها هستیم تا مسافران بتوانند حتی با همراه نداشتن من کارت از طریق کارت بانکی شان کرایه اتوبوس را پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین می‌توان امکان دریافت بلیت تک سفره برای اتوبوس‌های بی آرتی را که ایستگاه هایش به گیت ورودی مجهز هستند نیز فراهم کرد؛ امیدواریم این امکانات نیز سال آینده برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی فراهم شود.

نیشابوری با بیان اینکه در شهر مشهد ۳۵۰۰ ایستگاه کدگذاری شده وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان برای اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه، هم می‌توانند از اپلیکیشن نقشه همراه مشهد استفاده کنند و هم با ارسال کد ایستگاه به شماره «۳۰۰۰۸۸۸۸» زمان رسیدن اولین اتوبوس به ایستگاه را دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->