سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

اتوبوس‌رانی مشهد در ایستگاه هوشمندسازی

  • کد خبر: ۹۹۰۰۹
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
اتوبوس‌رانی مشهد در ایستگاه هوشمندسازی
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در گفتگو با شهرآرا برنامه‌های هوشمندسازی این ناوگان را در سال ۱۴۰۱ تشریح کرد

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ هوشمندسازی در همه ارکان مدیریت شهری از اولویت‌های کاری سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، از همان روز‌های اول تکیه‌اش بر صندلی شهرداری مشهد بود. وی هشتم دی امسال و در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز هوشمندسازی شبکه اتوبوس رانی مشهد را از اولویت‌های این سازمان دانست.

ازاین رو سازمان اتوبوس رانی مشهد در اولین گام هوشمندسازی، سامانه اعلام رسیدن اتوبوس به ایستگاه را در ناوگان اتوبوس رانی به روزرسانی کرد و برای سال آینده نیز چندین موضوع دیگر را در دست بررسی و اقدام دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی در گفتگو با شهرآرا با تشریح اقدامات این سازمان در حوزه هوشمندسازی گفت: در موضوع هوشمندسازی، از اولین اقدامات ما موضوع اعلام رسیدن اتوبوس به ایستگاه است؛ در مقطعی این کار داخل ناوگان اتوبوس رانی و ایستگاه‌ها عملیاتی شد، اما به دلیل فرسودگی تجهیزات، این سامانه به نوعی غیرفعال شده بود؛ اکنون با به روزرسانی این سامانه، ناوگان اتوبوس رانی مشهد به سامانه اعلام ایستگاه مجهز شده است.

علی اصغر نیشابوری با تأکید بر اینکه مجهزشدن اتوبوس‌ها به سامانه اعلام ایستگاه، علاوه بر مطالبه عمومی شهروندان، مطالبه توان یابان به ویژه نابینایان است، افزود: البته این به روزرسانی سامانه اعلام ایستگاه همچنان درحال انجام است؛ برنامه ریزی شده است این سامانه برای نوروز ۱۴۰۱ در همه ناوگان به روزرسانی شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز فرایند مطالعات برای اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی گفت: در این راستا جلساتی با دانشگاه فردوسی داشتیم و از یک ونیم ماه قبل، مطالعات اصلاح شبکه خطوط آغاز شده است.

نیشابوری افزود: در مشهد حدود ۱۰ سال است که از «من کارت» برای پرداخت بهای اتوبوس استفاده می‌شود؛ استفاده از من کارت در این ۱۰ سال داده‌های خوبی ازجمله حجم مسافر خطوط و تقاضای سفر از مبدأ و مقصد‌های مختلف در اختیار ما گذاشته است که می‌تواند در اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی مشهد نقش بسزایی داشته باشد.

وی تأکید کرد: اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی مزایای مختلفی ازجمله ارتقای سامانه اتوبوس رانی مشهد، پوشش کامل‌تر شهر مشهد و جلوگیری از هدررفتن منابع خواهد داشت؛ امیدواریم با پایان مطالعات در اوایل سال ۱۴۰۱، اصلاح شبکه خطوط اتوبوس رانی شهر مشهد را سال آینده آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد در ادامه با اشاره به ممنوع شدن دریافت نقدی بهای اتوبوس در آینده‌ای نزدیک، گفت: اکنون بهای خدمات اتوبوس رانی با استفاده از من‌کارت یا به صورت نقدی انجام می‌شود که البته در ایام شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود شهروندان از پرداخت نقدی کرایه خودداری کنند؛ درمجموع برای حذف کامل پرداخت نقدی بهای اتوبوس به دنبال نصب تجهیزاتی در اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها هستیم تا مسافران بتوانند حتی با همراه نداشتن من کارت از طریق کارت بانکی شان کرایه اتوبوس را پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین می‌توان امکان دریافت بلیت تک سفره برای اتوبوس‌های بی آرتی را که ایستگاه هایش به گیت ورودی مجهز هستند نیز فراهم کرد؛ امیدواریم این امکانات نیز سال آینده برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی فراهم شود.

نیشابوری با بیان اینکه در شهر مشهد ۳۵۰۰ ایستگاه کدگذاری شده وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان برای اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه، هم می‌توانند از اپلیکیشن نقشه همراه مشهد استفاده کنند و هم با ارسال کد ایستگاه به شماره «۳۰۰۰۸۸۸۸» زمان رسیدن اولین اتوبوس به ایستگاه را دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->