شهر کرمان لرزید (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان
سرخط خبرها

آیا حقوق ۵ میلیون تومانی به زنان خانه‌دار می‌رسد؟

  • کد خبر: ۹۹۲۴۳
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
  • ۷
آیا حقوق ۵ میلیون تومانی به زنان خانه‌دار می‌رسد؟
 رییس ستاد امر به معروف طی نامه‌ای به رئیس مجلس، درخواست پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار را مطرح کرده و گفته حقوق زنان خانه‌دار باید حدود ۵ میلیون تومان باشد و برای تشویق ازدواج، تنها حقوق کارمندان و کارگر متاهل افزایش پیدا کند و حقوق افراد مجرد زیاد نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار طرحی است که اخیرا از سوی رئیس ستاد امر به معروف و در راستای طرح کرامت همسران خانه‌دار، حمایت از خانواده، ازدواج و فرزندآوری مطرح شده است.

در پیشنهاد سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی آمده که در جامعه باید به شغل تربیتی زنان بها داده شود و اجرت‌المثل کار در منزل و پرورش نسل شامل حقوقی با عنوان شغل تربیتی همسر شود.

اما حقوق پیشنهادی زنان خانه‌دار چقدر است؟ هاشمی گلپایگانی گفته «اگر اجرت‌المثل برای یک خانم خانه‌دار با کمترین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود، باید مبلغی حدود پنج میلیون تومان باشد که به تناسب تعداد فرزندان نیز مستحق افزایش است.»

یعنی بر اساس این طرح، حقوق ماهانه زنان خانه‌دار ۵ میلیون تومان باشد و به ازای هر فرزند هم حق اولاد جداگانه دریافت کنند.

حق اولاد یک میلیونی

اما حق اولاد یا حق نگهداری فرزند در این طرح چقدر است؟ بر اساس این طرح حق اولاد باید واقعی شود و مثلا برای هر اولاد ماهانه یک میلیون تومان شود.

چراکه گفته شده این مبلغ هیچ تناسبی با اختصاص مبلغ حق اولاد در فیش حقوقی ندارد و ضروری است به ازای هزینه‌های واقعی فرزندان، حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران افزایش یابد.

پیش از این و در ایام انتخابات ریاست جمهوری هم محسن رضایی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی زنان خانه‌دار را مطرح کرده بود. اما آنچه رئیس ستاد امر به معروف عنوان کرده حقوق ماهانه‌ای است که باید به زنان خانه‌دار داده شود و به تناسب افزایش فرزندان، افزایش داشته باشد.

از جمله دیگر پیشنهاداتی که این مقام مسئول ارائه داده این است که فقط حقوق کارمندان و کارگران متاهل افزایش پیدا کند و مبنای این افزایش، تعداد فرزندان باشد.

اما حقوق کارگران مجرد سالانه هیچ تغییری پیدا نکند و برای کارمندان و کارگران مجرد به جای افزایش حقوق، وام ازدواج در نظر گرفته شود. در استخدام‌ها هم افراد متاهل در اولویت باشند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
0
کاش واقعیت داشت ولی اصلا باور نمیکنیم .چون چند ماه هست به وعده افزایش یا رانه ها عمل نمی شود هزار تا تصمیم میگیرند وجنجال هست حقوق پنج میلیون به زنان خانه دار چگونه امکان دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
0
امکان ندارد چون به هیچی وعده ای عمل نمی شود واین ثایت شده هر زمان قشر فقیر لگد مال میشود
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
ارزان خانه دار روحمایت کنن هم میل به فرزندآوری زیادیه هم مشکلات ودعواهای خانواده ها کم میشه اما دولت به کدوم طرح عمل کرده؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
سلام تورو خدا به زنای خونه داری که نه پس انداز دارن و نه ارثی بهشون میرسه هر ماه مثل یارانه یه کمکی بکنید خیلی از زنهی خونه دار دستشون از خیلی چیزا کوتاه خیلی سر خورده و افسرده هستند چون حقوق شوهرشون کفاف زندگیشون و نمیده زن هست که سال تا سال رنگ آرایشگاه که حق داره بره رو به چشم نمیبینه تورو خدا این طرح رو تو سال جدید اجرایی کنید ممنونم ؛
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
0
0
سلام اگه این ظزح اجرا بشه خیلی از مشکلات زنان حل میشود لطفا کاری برای منی کع یک خانم خانه دارم وهیچ درامدی ندارم بکنید
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
0
واقعا راست می گید. به ما حقوق می دهند یا الکی دلمونو خوش میکنند
نیکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
خب بله..اگر ب زنان خانه دار ی حقوق بدن...معلومه ک خوب میتونه مدیریت کنه ک چندتا بچه داشته بلشه..خیلی ها افسرده شن..چون حقوق شوهراشون ب یدونه بچه هم بزور میرسه..چ برسه ب خودشون...من بعنوان یک زن خانه دار تحصیلکرده ک شرایط کار ندارم واقعا سرخورده و افسرده شدم...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->