مشارکت مردم پیش‌برنده توسعه کشور

11نماینده استان در مجلس بدون رقابت یا با رقابت کمتر جریان‌های سیاسی انتخاب می‌شوند

زهرا اسکندریان| آن‌طور که دیروز مدیرکل سیاسی استانداری خراسان‌رضوی گفته است، از 12حوزه انتخابیه در استان، 5حوزه غیررقابتی یا کمتر رقابتی از لحاظ جریان‌های سیاسی هستند. محمدعلی نبی‌پور در بخشی از صحبت‌های خود در جلسه ستاد انتخابات استان این را هم گفت که «باقی 7حوزه انتخابیه که همه دارای یک نماینده هستند، از لحاظ جریان‌های سیاسی، رقابتی‌اند.» بر این اساس می‌توان به این نتیجه رسید که از 18کرسی مجلس در خراسان‌رضوی برای 11کرسی بدون رقابت یا با رقابت کمتر جریان‌های سیاسی نماینده انتخاب می‌شود.
او همچنین در جمع خبرنگاران گفت که 5حوزه انتخابیه که جریان‌های سیاسی رقابت کمتری دارند، شامل مشهد، سبزوار، نیشابور، گناباد و یک حوزه انتخابیه دیگر است.


برخی حوزه‌ها نسبت به دوره گذشته رقابتی‌ترند
استاندار خراسان‌رضوی در این جلسه انتخابات امسال را با دوره‌های گذشته مقایسه کرد و گفت: بر اساس آماری که داریم انتخابات امسال نسبت به دوره گذشته از رقابت بیشتری برخوردار است. احزاب هم این را می‌دانند. علیرضا رزم‌حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس گزارش اداره‌کل سیاسی در برخی حوزه‌ها نسبت به انتخابات گذشته رقابت خوبی بین جریان‌های سیاسی وجود دارد، در پاسخ به اینکه احزاب از برگزاری اندک نشست‌ها و جلسات با استاندار گله دارند، گفت: دست‌کم 3جلسه مفصل با همه گروه‌های سیاسی برگزار کردم. همچنین در حوزه رسانه رابطه بسیار خوبی داریم و سعی کرده‌ایم اطلاع‌رسانی کنیم و شفافیت داشته باشیم. وی در بخشی از این نشست با بیان اینکه انتخابات یک امانت الهی است و باید همان رأیی را بخوانیم که از صندوق بیرون آمده است، افزود: در این دوران به مشارکت بالای مردم نیاز داریم تا نمایندگانی که مردم تشخیص می‌دهند، انتخاب شوند و بر کرسی مجلس بنشینند. وی افزود: با حضور و مشارکت مردم در همه حوزه‌ها از قدرت سیاسی و امنیتی خوبی برخوردار خواهیم بود و خواهیم توانست برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشور را دنبال کنیم.


22درصد در تأیید صلاحیت‌ها تأثیرگذار بوده‌ایم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این‌باره اظهار کرد: انتخابات پیش رو 4مرحله تأیید صلاحیت داشت. مرحله اول در هیئت‌های اجرایی 96درصد افراد و مرحله دوم در هیئت نظارت استان 46درصد تأیید صلاحیت شدند. تأیید صلاحیت‌ها در مرحله سوم و هیئت نظارت تهران 64درصد و مرحله آخر به 66درصد رسید. با این نتیجه دست‌کم 22درصد در مرحله نهایی نسبت به مرحله دوم در خراسان‌رضوی تأیید صلاحیت داشتیم. این یعنی تلاش شد تا در حوزه‌هایی که احتمال می‌دادیم رقابت کم‌رنگ‌تر باشد، تأیید صلاحیت‌ها افزایش یابد. حسن جعفری با بیان اینکه کمتر استانی است که در آن 66درصد نامزدها تأیید صلاحیت شده باشند، افزود: در 12حوزه انتخابیه استان رقابت وجود دارد و به‌عنوان مجری انتخابات معتقدیم خراسان‌رضوی نسبت به سایر استان‌ها از لحاظ رقابت بین احزاب وضعیت بسیار خوبی دارد. جعفری ادامه داد: دیروز حزب اعتدال و توسعه لیست داده و این خود یکی از نمودهای مشارکت احزاب در این رقابت است. وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی 3دستگاه در 21بهمن‌ماه اعلام شد نرخ مشارکت در کل استان بین 52 تا 56 درصد است، افزود: حداکثر تلاشمان را برای حضور چهره‌های شاخص در این انتخابات کردیم تا درصد تأیید صلاحیت‌ها افزایش یابد. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی هم در بخشی از این جلسه از تشکیل 17پرونده قضایی در حوزه‌های انتخابیه استان خبر داد و گفت: این عدد نسبت به دوره‌های قبلی بسیار کمتر است. به گفته سیدامیر مرتضوی، در انتخابات امسال ۵۴۰۰دیده‌بان مردمی سجا مأمور هستند تا اخبار و اطلاعات را به ما گزارش دهند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->