ابتدای هفته سعادتمند، مدیرعامل آبیهای پایتخت، ادعاهای مختلفی در یک برنامه ورزشی تلویزیون داشت. یکی از حرفهایی که تا مدتها سوژه طنز فضای مجازی شد، بحث تولید پفک آبی توسط باشگاه استقلال در راستای درآمدزایی بود. نفس این فعالیت اقتصادی برای درآمد بیشتر باشگاه و حرکت به سمت خصوصیسازی به هیچ عنوان اشتباه نیست، ولی چرا کمتر باشگاه مطرحی در دنیا از ایده تولید پفک، چیپس و... با برند باشگاه استفاده کرده است؟ چون باشگاهها ترجیح میدهند از مسیری که در تخصص آنهاست و میتوانند به کمک نیروهای خود کیفیت محصول تولیدشده را تضمین کنند، درآمدزایی کنند. مثلا باشگاه آرسنال محصولات ورزشی باکیفیتی تولید میکند و با برند خودش به فروش میرساند، ولی هیچوقت ریسک این موضوع را نمیپذیرد که ساندویچ آرسنال را تولید کند. چرا؟ چون دوست ندارد با تولید یک محصول بیکیفیت (احتمال ساندویچ بدمزه درست کردن با برند آرسنال بسیار بیشتر از ساک ورزشی کمکیفیت است.) تأثیر منفی روی برند اصلی بگذارد که همان باشگاه ورزشی است.